  • 1. Data: 2004-03-04 06:47:50
    Temat: dwa samochody w firmie - po raz drugi!
    Od: r...@p...onet.pl

    Witam serdecznie
    Proszę o wszelkie podpowiedzi czy prowadząc działalność gospodarczą i
    dzierżawiąć od firmy samochód ciężarowy do 2,5t mogę kupić na firmę drugie auto
    którym mógłby jeździć mój pracownik zatrudniony na 1/4 etatu.
    Jeżeli tak to :
    1. Jakie powinien posiadać uprawnienia mój pracownik aby mógł poruszać się
    swobodnie pojazdem tzn. czy musi przejść jakieś specjalne badania tzw.
    psychotesty i jakie są koszty takich badań?
    2. Czy mogę wrzucać w koszty wszelkie naprawy i gaz - chodzi o pojazd marki
    Polonez przystosowany do jazdy na gaz, którym to miałby jeździć mój pracownik?
    3. Czy nie będzie przeszkadzać w zakupie samochodu na firmę to iż zatrudniam
    pracownika na 1/4 etatu a nie na cały etat?
    Osobiście poruszam się samochodem dzierżawionym tzn. ciężarowym do 2,5t. za
    który płacę comiesięczny czynsz dzierżawny - nie jest to samochód mój nie
    widnieje jako środek trwały, ale drugi potrzebny jest dla mojego pracownika -
    nie wyrabiam się z pracą jednym samochodem.
    Dodam że jest to działalność usługowa żaden przewóz osób nie wchodzi w grę.
    Prowadzę działalność na zasadach ogólnych KPiR nie płacę vat-u
    pzdr

  • 2. Data: 2004-03-04 08:37:54
    Temat: Re: dwa samochody w firmie - po raz drugi!
    Od: "Krzysztof" <k...@w...opole.pl>

> [...]
    > 3. Czy nie będzie przeszkadzać w zakupie samochodu na firmę to iż
    zatrudniam
    > pracownika na 1/4 etatu a nie na cały etat?

    Witam
    Nikt jakos nie odpowiada wiec ja cos powiem ( a jestem tylko srednio
    niedoinformowanym podatnikiem).
    Moim zdaniem drugie auto w firmie moze spokojnie byc pod warunkiem, ze sluzy
    uzyskaniu dochodu, a tak tu chyba jest. Trudno samochodem ciezarowym jezdzic
    do US czy ZUS, czy zalatwiac kontakty sluzbowe (zwlaszcza w duzym miescie).
    Samochod osobowy jest poza tym potrzebny chyba do serwisowania ciezarowego
    ( zmiana kierowcy, dowiezienie czegos). Mysle, ze zasadnosc drugiego
    samochodu da sie obronic przed US
    1. Chyba pracownik nie musi miec szczegolnych uprawnien.
    2. Tak.
    3. Nie.
    Jesli ktos wie cos na ten temat pewnego niech sie odezwie - jestem ciekaw.
    Pozdrawiam Krzysztof Magiera

  • 3. Data: 2004-03-07 00:53:21
    Od: adalda <a...@w...pl>

    r...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > dzierżawiąć od firmy samochód ciężarowy do 2,5t mogę kupić na firmę drugie
    > auto którym mógłby jeździć mój pracownik zatrudniony na 1/4 etatu.

    Oczywiście możesz - nawet kupić i trzeci samochód jeśli potrafisz wykazać że
    jest niezbędny do działalności.

    > 1. Jakie powinien posiadać uprawnienia mój pracownik aby mógł poruszać się
    > swobodnie pojazdem tzn. czy musi przejść jakieś specjalne badania tzw.
    > psychotesty i jakie są koszty takich badań?

    Nie musi żadnych uprawnień - nie jest to praca kierowcy zawodowego a tylko
    wtedy są potrzebne uprawnienia.

    > 2. Czy mogę wrzucać w koszty wszelkie naprawy i gaz - chodzi o pojazd
    > marki Polonez przystosowany do jazdy na gaz, którym to miałby jeździć mój
    > pracownik?

    Oczywiście możesz. Wszelkie koszty które są związane z użytkowaniem
    samochodu dla celów działalności są kosztami uzyskania przychodu.

    > 3. Czy nie będzie przeszkadzać w zakupie samochodu na firmę to
    > iż zatrudniam pracownika na 1/4 etatu a nie na cały etat?

    Nie przeszkadza to w niczym. Może być to również człowiek na umowę zlecenia
    jeśli w umowie zawrzesz że Ty dajesz samochód do wykonania zlecenia.

    Pozdrawiam
    adalda

  • 4. Data: 2004-03-08 11:45:14
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    adalda wrote:

    > Oczywiście możesz - nawet kupić i trzeci samochód jeśli potrafisz wykazać
    > że jest niezbędny do działalności.

    Nie niezbedny a przydatny..

    Boguslaw