  • 1. Data: 2003-01-16 18:43:57
    Temat: US - a zwrot podatku za 2001 ... historyjka, że ręce opadają ...
    Od: z...@p...onet.pl

    Aburd - przy rozliczeniu pita, bez działalności gosp.

    Wysłałem PIT za 2001 + zgłoszenie aktualizacyjne NIP3 (zmiana konta)
    Po paru dniach wysłałem korektę PIT za 2001 + powtórke korekty NIP (zmiana
    konta) (bo nzalaząłem jeszcze parę rachunków)
    Wszystko skończyło się przed konem kwietnia 2002.

    Do listopada - US zapomniał mi wysłać zwrotu podatku.
    Gdy poprosiłem pisemnie, poleconym - US stwierdził - że nie wysłałem NIPu
    aktualizacyjnego - więc źle wysyłali (m in do obcego banku - co nie jest zogdne
    z Ordynacją Podatkową)
    Dodatkowo wysłano do mnie list o konieczności wniesienia opłaty skarbowej, bo
    inaczej nic z rozpatrzenia wniosku.
    Więc w końcu wydrukowałem im znów nowe zeznanie lecz dla zasady skoro nowe - to
    zmieniłem datę w drukowanym zeznaniu ....

    US wypłacić kwote z PITA nr 1 - bez odsetek.

    Więc napisałem pismo aby uwzględnili i odsetki również.
    Napisali, że bez NIPa aktualizacyjnego - nie należy mi się.
    Wiec odszukalem pliki z programem PITy i znalazłem ostatni NIP wysyłany jako
    korekta - okazało się, że kwota skorygowanego PITA była inna niż zwrócoana
    przez US.
    Wobec tego wysłałem im to by + dowód nadania przez pocztę przesyłaki.

    A Ci wydali decyzję - że odmowa wypłaty odsetek. I koniec. Nawet nie zauważyli
    dodwodu nadania korekty i innej kwoty do zwrotu ... wiekszej oczywiście.

    Wychodzi na to, że
    1. US nie rozpatruje wcale korekty PIT - bo jest na moją korzyść.
    2. US wydaje deecyzję tylko w sprawie odsetek - resztę pomija (sam zwrot,
    koszty zwrotu - opłata skarbowa)
    3. Decyzja rozpatruje dowody - które dodatkwo podesłałem - gdyż wg nich nie
    zgadza się data - tej korwekty podasłanej do przyśpieszenia wypłaty kasy ...

    Ręce opadają ....

    CO ROBIĆ ? Aby odzyskać podatek ?

    Pozdrawiam
    Załamany
    ZN

  • 2. Data: 2003-01-16 19:16:41
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > CO ROBIĆ ? Aby odzyskać podatek ?

    O jak wielkie pieniądze chodzi ????

  • 3. Data: 2003-01-17 21:15:01
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a p...@b...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > O jak wielkie pieniądze chodzi ????

    o 3,40 zł
    nie, nie , o 100000 euro innymi słowy mówiąc jakie to ma znaczenie?
    Rozumiem co chcesz powiedzieć, ale w końcu nie słyszałem żeby US powiedział
    że ktoś nie ma wpłacać odsetek, więc niech sami też płacą!!!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Stanęliśmy na skraju przepaści,
    ale teraz zrobiliśmy krok naprzód!"

  • 4. Data: 2003-01-18 09:46:08
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > o 3,40 zł
    > nie, nie , o 100000 euro innymi słowy mówiąc jakie to ma znaczenie?

    Ja chcę powiedzieć, że o małe kwoty nie warto ich drażnić! Sprawa nie jest oczywista!
    Ale jak ktoś lubi cierpieć, to jego wolny wybór :-(

  • 5. Data: 2003-01-19 17:52:36
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

> [...]

    > Ja chcę powiedzieć, że o małe kwoty nie warto ich drażnić! Sprawa nie
    > jest oczywista! Ale jak ktoś lubi cierpieć, to jego wolny wybór :-(

    Dla mnie jeżeli był złożony PIT + NIP3 a US tłumaczy że NIP-3 nie było i
    dlatego nie wypłacili odsetek to sprawa jest oczywista!!!
    Ale może rzeczywiście czasami nie warto się kłócić.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516