  • 1. Data: 2002-06-27 08:35:59
    Temat: Ulga na działkę (PO RAZ DRUGI)
    Od: <h...@p...onet.pl>

    NAPRAWDĘ NIE WIERZĘ, ŻE NIKT NIC NA TEN TEMAT NIE WIE!!!!

    To dla mnie BARDZO ważne !

  • 2. Data: 2002-06-27 18:04:16
    Temat: Re: Ulga na działkę (PO RAZ DRUGI)
    Od: "Tomek" <o...@y...com>

    Dobrze myślisz - musisz napisać wniosek o stwierdzenie nadpłaty i dołączyć
    do niego korektę zeznania za ten rok, w którym kupiłeś mieszkanie. Jeżeli w
    kolejnych latach "przenosiłeś" odliczenie z roku poprzedniego (bo wydatek
    był większy niż kwota możliwa do zwrotu), to musisz skorygować także
    zeznania za lata, w których wystąpiło "przeniesienie". Więcej szczegółów na
    temat stwierdzenia nadpłaty znajdziesz w Ordynacji Podatkowej w rozdziale
    dotyczącym nadpłat. Tekst bez problemu znajdziesz w internecie.

    Tomek

  • 3. Data: 2002-06-28 13:11:23
    Od: <h...@p...onet.pl>

    Dzięki, Tomek!

    Mam jeszcze pytanko utrudniające :-)

    Wszystkie wpłaty wykonałem w roku 99, a rachunek na grunt
    i umowę notarialną dostałem w 2000.

    Ulga przysługuje za wydatki "w roku ich faktycznego poniesienia",
    ale w 99 nie miałem jeszcze rachunku, ani dokładnej wartości gruntu.

    Czyli powinienem korygować też 99, czy zacząć od 2000?

    Ktoś ma jakiś pomysł ???

  • 4. Data: 2002-07-01 19:27:35
    Od: "Tomek" <o...@y...com>

> [...]
    > ale w 99 nie miałem jeszcze rachunku, ani dokładnej wartości gruntu.
    >
    > Czyli powinienem korygować też 99, czy zacząć od 2000?

    A za który rok dokonałeś po raz pierwszy odliczenia ? Jeżeli za 1999, to
    koryguj 1999 - odlicz pełną kwotę dokonanych w tym roku wpłat.
    Tomek