  • 1. Data: 2002-06-27 09:43:13
    Temat: DG, ubezpieczenie, KUP..
    Od: "Vectra" <a...@b...vectranet.pl>

    Witajcie!

    Prowadze w domu DG (programowanie komp.). W koszta idzie
    procent czynszu, liczony powierzchniowo. Ale jak wlaczyc w KUP
    koszt ubezpieczenia mieszkania?
    Powierzchniowo to niesprawiedliwie - w biurze glównie jest to,
    co warto ukrasc, a powierzchnia biura to znikomy procent mieszkania.
    Wykazac wartosc sprzetu biurowego? Oddzielna polisa? (chyba bez sensu,
    bo wlam do biura jest automatycznie wlamem do mieszkania, ...)

    Dodam, ze typowa polisa mieszkaniowa jest drozsza,
    gdy w pomieszczeniu mieszkalnym jest DG (np. w CU o 25%).

    Jak to rozegrac?
    pzdr --- V.

  • 2. Data: 2002-06-27 09:58:05
    Temat: Re: DG, ubezpieczenie, KUP..
    Od: Stootch <s...@s...ebox.pl>

    Użytkownik Vectra napisał:

    > Wykazac wartosc sprzetu biurowego? Oddzielna polisa? (chyba bez sensu,
    > bo wlam do biura jest automatycznie wlamem do mieszkania, ...)

    U mnie skończyło się na oddzielnej polisie wystawionej na prowadzoną DG.
    Agentka z PZU doradziła mi takie rozwiązanie, ponieważ w razie
    nieszczęścia ubezpieczyciel mógłby kluczyć i lawirować z wypłatą
    odszkodowania, gdyby okazało się, że część mienia miała związek z
    prowadzoną firmą (inna ocena ryzyka, inne stawki ubezpieczeniowe).
    Przyznam, że nie czytałem OWU, może to gdzieś tam jest. Plusem polisy na
    DG jest ubezpieczenie środków obrotowych.

    Stootch

  • 3. Data: 2002-06-27 11:35:55
    Od: "Vectra" <a...@b...vectranet.pl>

    Użytkownik Stootch <s...@s...ebox.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@s...ebox.pl...

    (...)U mnie skończyło się na oddzielnej polisie wystawionej na prowadzoną
    DG. ...

    Dzieki za odpowiedz. Rozumiem, ze w polisie na DG dokladnie rozgraniczyles
    (opisales?) co jest DG, a co mieszkania. Chodzi mi o ubezp. od zlodzieja,
    zalania, itp,
    nie DG jako takiej. Taka mieszkaniówka, ale dotyczaca czesci, gdzie prowadze
    DG.

    Czy polisa Dg jest duzo drozsza od mieszkaniowej? (Orientacyjnie)
    pozdro
    --- V

  • 4. Data: 2002-06-27 13:14:22
    Od: Stootch <s...@s...ebox.pl>

    Użytkownik Vectra napisał:

> [...]
    > zalania, itp,
    > nie DG jako takiej. Taka mieszkaniówka, ale dotyczaca czesci, gdzie prowadze

    Tak, takie rozgraniczenie zrobiłem. Stawki ubezp. dla firm są wyższe niż
    dla os. fiz. bez DG, ale całość kazałem ubezpieczyć, jakby to była
    własność firmy. Dostałem dwie polisy, z czego tylko jedną wrzuciłem do
    KUP (tę na firmę). Lepiej dopłacić, niż potem szarpać się z urzędnikami.

    > Czy polisa Dg jest duzo drozsza od mieszkaniowej? (Orientacyjnie)
    > pozdro

    Większe wymogi co do zabezpieczenia majątku. Założyłem instalację
    alarmową, powymieniałem zamki w drzwiach itp. Parę złotych jednorazowo
    to kosztowało, ale potem święty spokój.

    Stootch

  • 5. Data: 2002-06-27 15:08:29
    Od: "Vectra" <a...@b...vectranet.pl>

    Tak, takie rozgraniczenie zrobiłem.
    (...)

    Bardzo dziekuje, mam juz jasnosc. Naprawde mi pomogles.
    Czy mozesz jeszcze dodac, w jakiej firmie? Dzis byla u mnie
    dziewczyna z CU, ale niezorientowana, sugerowala jedna polise,
    wliczenie w koszta czesci wg. procenta zajmowanej powierzchni,
    itp. Chetnie skorzystam z Twoich gotowych rozwiazan.

    Pozdrawiam
    ---
    V.

  • 6. Data: 2002-06-27 16:23:56
    Od: Stootch <s...@s...ebox.pl>

    Użytkownik Vectra napisał:

    > Czy mozesz jeszcze dodac, w jakiej firmie?

    PZU, przy czym absolutnie nie wynika to z jakiejś superoferty molocha.
    Ktoś z rodziny ma gdzieś znajomego, który ma z kolei kogoś innego...
    itd, dość powiedzieć, że łańcuszek kończy się w jakimś dziale
    finansowym. Odszkodowanie za skradziony samochód zostało swego czasu
    wypłacone w ciągu pięciu dni od daty zdarzenia :)

    Stootch