  • 1. Data: 2004-12-29 14:43:38
    Temat: Ulgi remontowe
    Od: "Tomasz Nowak" <t...@o...pl>

    Witam

    Pytanie: czy w roku 2005 będę mógł dokonać remontu mieszkania, a następnie
    go odliczyć?

    Z góry dziękuję za odpowiedź
    T.N.

  • 2. Data: 2004-12-29 23:06:18
    Temat: Re: Ulgi remontowe
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Dec 2004, Tomasz Nowak wrote:

    >+ Witam
    >+
    >+ Pytanie: czy w roku 2005 będę mógł dokonać remontu mieszkania, a następnie
    >+ go odliczyć?

    ...umawiając się że rozumiemy jak (odliczyć) to AFAIK tak :)
    Ostatni rok !
    Promocja ! :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2004-12-30 08:42:18
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

    > ...umawiając się że rozumiemy jak (odliczyć) to AFAIK tak :)

    Sugerujsz że nie trzeba było ulgi zacząć w 2003?
    Coś się zmieniło od tego 2003 w którym zarzekano się że trzeba?

  • 4. Data: 2004-12-30 10:45:11
    Od: "Tomasz Nowak" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał:
    > ...umawiając się że rozumiemy jak (odliczyć) to AFAIK tak :)
    > Ostatni rok !
    > Promocja ! :)

    Witam

    Niestety, nie mogę "umówić się", że rozumiem powyższą wypowiedź...

    Jednak dowiedziałem się z innego źródła, że mogę jeszcze w 2005 roku
    dokonać remont i go odliczyć.

    Pozdrawiam
    T.N.

  • 5. Data: 2004-12-30 11:57:04
    Od: Mariusz <m...@p...onet.pl>

    Cavallino napisał(a):

    > wiadomości news:

    > następnie

    > Sugerujsz że nie trzeba było ulgi zacząć w 2003?
    > Coś się zmieniło od tego 2003 w którym zarzekano się że trzeba?

    No wlasnie jak to jest:

    - pol roku temu dzwonie do US w moim miescie i pytam: zakupilem
    mieszkanie w 2004, akt notarialny z wrzesnia 2004, czy moge zaczac
    korzystac z ulgi remontowej? Odpowiedz brzmi: nie, zeby skorzystac z
    ulgi remontowej trzeba bylo zaczac ja w 2003 a wiec i miec akt wlasnosci
    w 2003r.
    - po dzisiejszej lekturze p.s.p.p dzwonie ponownie i pytam mila Pania:
    zakupilem mieszkanie w 2004, akt notarialny z wrzesnia 2004, czy moge
    zaczac korzystac z ulgi remontowej? Odpowiedz brzmi: tak, jesli ma Pan
    akt wlasnosci mieszkania, ktorego remont bedzie Pan odliczal, z roku 2004.

    Czy cos sie zmienilo? Czy tez poprzednia rozmowczyni byla
    niekompetentna? A moze ta dzisiejsza byla niekompetentna?

    Pozdrawiam

    MAriusz

  • 6. Data: 2004-12-30 12:01:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Dec 2004, Cavallino wrote:
    [...]
    >+ Sugerujsz że nie trzeba było ulgi zacząć w 2003?

    Sugeruję.

    >+ Coś się zmieniło od tego 2003 w którym zarzekano się że trzeba?

    A ktoś się zarzekał ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2004-12-30 12:04:07
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Mariusz wrote:

    [...]

    > Czy cos sie zmienilo? Czy tez poprzednia rozmowczyni byla
    > niekompetentna? A moze ta dzisiejsza byla niekompetentna?

    Nic sie nei zmienilo.

    Zarowno wtedy jak i dzis to, co mowi mla Pani z US
    niejest zrodlem prawa w polsce.
    Od nowego roku zmieni sie tyle, ze moze pan wystapic na pismie o opinie do
    US i ta bedzie juz dla organow podatkowych wiazaca.

    Boguslaw

  • 8. Data: 2004-12-30 12:04:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Dec 2004, Tomasz Nowak wrote:

    >+ > ...umawiając się że rozumiemy jak (odliczyć) to AFAIK tak :)
    [...]
    >+ Niestety, nie mogę "umówić się", że rozumiem powyższą wypowiedź...

    Proste - trzeba ustalić co kto rozumie przez "odliczyć".
    Na grupie było już tyle różnych pomysłów i okresleń iż dopóki
    ktoś nie zapisze czarno na białym że ma na myśli odliczenie
    *19% kwoty zakupy* i to *od podatku dochodowego z zasad ogólnych
    zwykłych* (nie dotyczy 19% z -L) to nie ma pewności...

    >+ Jednak dowiedziałem się z innego źródła, że mogę jeszcze w 2005 roku
    >+ dokonać remont i go odliczyć.

    I do tego przytaknąłem...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2004-12-30 12:15:33
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    bo wrote:

    > Od nowego roku zmieni sie tyle, ze moze pan wystapic na pismie o opinie do
    > US i ta bedzie juz dla organow podatkowych wiazaca.

    i bogu dzieki za ta jedna madra rzecz, ze czlowiek nie bedzie zyl w
    stresie, ze raz tak, raz siak a raz kukuryku...

    czego i wam wszystkim w nadchodzacym roku 2005 serdecznie zycze :)

    --
    *
    *|\ Pierwsza gwiazdka na niebie błyska,

  • 10. Data: 2004-12-30 12:46:44
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Mariusz wrote:

    [...]
    > Dla laika podatkowego jakim jestem mila Pani w US jest wiarygodnym
    > zrodlem informacji. BO jak nie ona to kto?

    Naczelnik Urzedy skarbowego odpowiadajacy w trybie.... itd..

    Mial Pani jest "zrodlem informacji", ale nie wyrocznia.
    Jak kazde "zrodlo", nmoze byc zawodne..

    Boguslaw