  • 1. Data: 2004-12-08 07:12:17
    Temat: Umowa zlecenie
    Od: "KaM" <s...@i...pl>

    Witam wszystkich grupowiczów.
    Mam pomysł aby zatrudnić swoją dziewczyne na umowe zlecenie wstecz.Tzn. chcę
    podpisać umowę od np.02,01,2004 i teraz moje pytanie brzmi:
    Czy mogę to zrobić (tzn wiem ,że prawnie nie , ale nie wiem czy nie muszę co
    miesiąc odprowadzać za nią zaliczki na podatek)?
    Umowa miała by być zawarta na rok i nie przekroczyła by kwoty wolnej od
    podatku.
    Co o takim rozwiązaniu myślicie??
    Z góry dziękuje za odpowiedz.
    PZDR.
    KAM

  • 2. Data: 2004-12-08 07:49:32
    Temat: Re: Umowa zlecenie
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "KaM" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > miesiąc odprowadzać za nią zaliczki na podatek)?
    > Umowa miała by być zawarta na rok i nie przekroczyła by kwoty wolnej od
    -----------------------------
    Jak umowa zlecenie to chyba należy zgłosić do ZUS a tego raczej nie zrobisz
    z data początku roku co do podatku to w umowie zlecenie nie bierzesz pod
    uwage kwoty wolnej płacisz podatek i juz .To tak bardzo na skróty.
    Wiola

  • 3. Data: 2004-12-08 17:06:31
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "KaM" <s...@i...pl> wrote in message news:cp69gm$g4p$1@opal.icpnet.pl...
> [...]
    > miesiąc odprowadzać za nią zaliczki na podatek)?
    > Umowa miała by być zawarta na rok i nie przekroczyła by kwoty wolnej od

    - Jeżeli nie jest studentką do 26 roku życia to się nie podkładaj, bo
    musiałbyś ją zgłosić do ZUS w ciągu 7 dni od podpisania umowy.

    - Jeżeli nie ma NIP, to też chyba po podpisaniu umowy zleceniodawca
    powininen wystąpić do US zleceniobiorcy o nadanie mu NIP (ale nie wiem, czy
    tu jest jakiś termin ustawowy).

    - Gdybyś chciał udać, że wypłaciłeś jej już jakieś pieniądze za to zlecenie
    to też się podkładasz, bo mimo że to zlecenie na małą kwotę powinieneś
    pobrać w miesiącu wypłaty zaliczkę na podatek dochodowy i zapłacić ją do US
    (i wysłać terminowo PIT-4). Dziewczyna może sobie "zwrócić" ten podatek
    dopiero w rozliczneniu rocznym.

    Magdi

  • 4. Data: 2004-12-09 07:22:12
    Od: "KaM" <s...@i...pl>

    Ona jest studentką i nie skończyła 26 roku życia.
    A co by było gdybym podpisał z ni ą umowę na rok na kwotę o złotówke
    mniejszą niż kwota wolna i "wypłata" nastąpiła by po roku ? musiało by to
    być zgłoszone , czy można zgłosić na końcu obowiązującej umowy, np. po
    "wypłacie"?
    Pozdrawiam grupowiczów .
    KAM

  • 5. Data: 2004-12-09 07:46:38
    Od: "Mada" <m...@w...pl>

> [...]
    > mniejszą niż kwota wolna i "wypłata" nastąpiła by po roku ? musiało by to
    > być zgłoszone , czy można zgłosić na końcu obowiązującej umowy, np. po

    Kwestia kwoty wolnej od podatku nie ma tu znaczenia.
    Jeśli nie jest studentką to nie trzeba jej zgłaszać do ZUS i nie
    odprowadzasz składek.
    Podatek dochodowy odprowadzasz dopiero w momencie wypłaty (do 20 nastepnego
    m-ca). A wypłatę możesz przecież zrobić w każdej chwili. Wszystko zależy od
    warunków umowy.

    Pozdrawiam

    Madalta