  • 1. Data: 2006-11-03 15:31:16
    Temat: UoDzieło - sprawdzic oplacenie podatku?
    Od: ludzik <z...@v...pl>

    1. Jak sprawdzić, czy zamawiający rzeczywiście odprowadził podatek od
    umowy o dzieło zawartej ze mną jako wykonawcą?
    2. Do kiedy zamawiający musi wysłać do mnie PIT-8B?

  • 2. Data: 2006-11-03 23:50:22
    Temat: Re: UoDzieło - sprawdzic oplacenie podatku?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Nov 2006, ludzik wrote:

    > 1. Jak sprawdzić, czy zamawiający rzeczywiście odprowadził podatek od umowy
    > o dzieło zawartej ze mną jako wykonawcą?

    Jeśli jest płatnikiem - jest to jego zmartwienie.
    Natomiast zmartwieniem wykonawcy jest właściwe ujcie na rachunku który
    wystawia (WYKONAWCA WYSTAWIA) kwoty przychodu, kosztów, podstawy
    opodatkowania oraz należnej zaliczki.
    Oczywiście płatnik jest zobowiazany prawidłowo odprowadzić zaliczkę,
    czyli w praktyce sprawdzić czy rachunek jest prawidłowo wystawiony.
    Pozycja "należna zaliczka" IMO pozbawia go możliwości obrony że
    "myślał inaczej" (np. że to kwit na firmę).

    > 2. Do kiedy zamawiający musi wysłać do mnie PIT-8B?

    Spytać gugla, ściągnąć stąd:
    http://mofnet.gov.pl/_files_/podatki/formularze_poda
    tkowe/pit_2006/pit_11_8b.pdf
    ...i przeczytać w nagłówku :]
    Zaiste, to nie było takie trudne ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2006-11-04 09:58:30
    Od: ludzik <z...@v...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Spytać gugla, ściągnąć stąd:
    > http://mofnet.gov.pl/_files_/podatki/formularze_poda
    tkowe/pit_2006/pit_11_8b.pdf

    > ...i przeczytać w nagłówku :]

    Czyli jeśli ostatnią umowę podpisałem 2 marca 2006, to powinienem dostać
    PIT-a do 15 kwietnia 2006 - bo ustał obowiązek poboru zaliczki?

  • 4. Data: 2006-11-04 10:07:11
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "ludzik" <z...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    dostać
    > PIT-a do 15 kwietnia 2006 - bo ustał obowiązek poboru zaliczki?

    Nie, do końca lutego 2007. To co ci się wydaje, dotyczy się pit11 -
    czyli umowy o pracę. W przypadku pit8b, czyli umów o dzieło, zleceń -
    termin jest do końca lutego 2007.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)