  • 1. Data: 2005-10-16 08:25:33
    Temat: Usługa wykonana przez firmę z UK - co z VAT-em ?
    Od: kris_79 <k...@g...pl>

    Dzień dobry
    Mam następujący problem:
    Firma z Wielkiej Brytani prowadziła w Polsce konferencję i wystawiła
    fakturę. Na fakturze widnieje napis, że firma nie jest zarejestrowana jako
    VAT-owiec. Moje pytanie jest następujące: co zrobić w tym przypadku z
    VAT-em. Miejsce świadczenia usług zgodnie z art.27 ustawy o VAT wskazuje na
    UK (siedziba firmy) jednak firma nie jest płatnikiem VAT. Co w takim
    przypadku zrobić z VAT-em. Czy VAT muszę naliczyć czy po prostu zaksięgować
    to tak jakby VAT = 0%

    Z góry dziekuję
    kris_79

  • 2. Data: 2005-10-18 07:16:46
    Temat: Re: Usługa wykonana przez firmę z UK - co z VAT-em ?
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "kris_79" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Firma z Wielkiej Brytani prowadziła w Polsce konferencję i wystawiła
    > fakturę. Na fakturze widnieje napis, że firma nie jest zarejestrowana jako

    na pewno?
    a może raczej firma jest zwolniona z vat
    albo ta usługa nie podlega opodatkowaniu w UK

    Moje pytanie jest następujące: co zrobić w tym przypadku z
    > VAT-em. Miejsce świadczenia usług zgodnie z art.27 ustawy o VAT wskazuje
    na
    > UK (siedziba firmy)

    jeśli da się taką usługę podciągnąć pod szkolenie, to podlega opodatkowaniu
    w Polsce

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2005-10-18 07:32:31
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 18-10-2005 09:16, Użytkownik my way napisał:

    > jeśli da się taką usługę podciągnąć pod szkolenie, to podlega opodatkowaniu
    > w Polsce

    czyli korzysta ze zwolnienia PKWiU 80.4
    ale bylabym ostrozna przy konferencji z czyms takim
    chociaz pewnie,ze mozna sie pokusic