  • 1. Data: 2002-12-03 11:24:42
    Temat: Usługi budowlane VAT
    Od: "Bogdan K" <b...@p...com>

    Witam!

    Wykonuję pierwszą usługę budowlaną /prace wykończeniowe/ dla klienta
    Vatowca/
    Sam jestem też VAT. Nie jest to usługa w sektorze mieszkaniówka. Wystawiam
    f-ę VAT
    składającą się z pozycji
    materiały 7% VAT /z SWW/
    materiały 22% VAT
    usługa 22% VAT

    Czy na fakturze mogę w jednej pozycji tej z 7% VAT umieścić wszystkie
    materiały zakupione z VAT 7% czy trzeba je kolejno specyfikować każdy ze
    swoim SWW??

    Pozdrawiam
    BogdanK

  • 2. Data: 2002-12-03 11:45:58
    Temat: Re: Usługi budowlane VAT
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Bogdan K napisał:
> [...]
    >
    > Czy na fakturze mogę w jednej pozycji tej z 7% VAT umieścić wszystkie
    > materiały zakupione z VAT 7% czy trzeba je kolejno specyfikować każdy ze
    Hmm... moim zdaniem to tak opisana faktura sugeruje chęc zaniżenia VATu
    naleznego. Pamietaj że dla US nie jest wazne to, że jeżeli ty zapłacisz
    nizszy VAT to twój nabywca zapłaci wyższy i państwo wyjdzie na to samo.
    Oni tego nie rozpatrują "systemowo", wazne że ty zaniżyłes stawke VAT.
    Nabywcą zajmą sie w swoim czasie i bez związku z Tobą.
    Usługa budowlana składa się z robót i materiałów.
    Nie fakturuje się osobno cegieł i zaprawy, osobno wymurowania ściany.
    Piszesz "murowanie ściany 2 x 2,70" i koniec.
    A jeżeli materiał dostarczył klient to wrecz pisze się "z materiałow
    klienta".

    Czy oprócz świadczenia usług budowlanych zajmujesz sie tez handlem
    materiałami budowlanymi?
    Zresztą to wszystko jedno - nie rozbija się składowych jednego zlecenia.

    A co do ostatniego akapitu - tak, jeżeli sprzedajesz materiały to musisz
    wymienić je "z nazwiska", a jezeli jeszcze ze stawka niższą niz 22% to
    dla każdego musisz wpisać SWW.

    Maddy (5 lat w budownictwie)

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-12-03 15:17:54
    Od: "Bogdan K" <b...@p...com>

    > Czy oprócz świadczenia usług budowlanych zajmujesz sie tez handlem
    > materiałami budowlanymi?

    Tak mam to w zakresie działalności.

    Czy mogę w takim razie na jednej f-rze sprzedać materiały zgodnie z VAT przy
    zakupie
    a drugą wystawić na robociznę z materiałów dostarczonych przez klienta ???
    Chyba tak
    Co o tym myślisz???

    Pozdrawiam i dziękuję

    Bogdan K

  • 4. Data: 2002-12-03 18:04:48
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

> [...]
    > zakupie
    > a drugą wystawić na robociznę z materiałów dostarczonych przez klienta ???
    Możesz, ale jak US pogrzebie to sie może czepiać.
    Jeżeli opłaca Ci się kombinowac... Twój klient jest VATowcem, nie
    powinno mu to sprawiać róznicy jeżeli dostanie wszystko na 22%.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-12-03 20:18:36
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Maddy (5 lat w budownictwie)

    Skojarzyło mi się niewłaściwie :-)

  • 6. Data: 2002-12-03 20:27:54
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik cef napisał:

    > Skojarzyło mi się niewłaściwie :-)

    jak? jak?

    Jak ja nie lubie jak ktoś rzuca teasera i sobie idzie ... buu...
    Ja mam zupełnie inny poziom abstrakcji w skojarzeniach...:-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2002-12-03 20:35:38
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > jak? jak?
    >
    > Jak ja nie lubie jak ktoś rzuca teasera i sobie idzie ... buu...
    > Ja mam zupełnie inny poziom abstrakcji w skojarzeniach...:-)
    >
    > Maddy

    Bardziej w stronę: 5 lat (nie wiem tylko za co :-)))
    a budownictwo to wtedy tylko 2x2 zostaje
    :-))

    CEZ