  • 1. Data: 2005-02-22 14:36:32
    Temat: VAT a umowa cesji
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    Mam prosbe bo boje sie ze jestem pewny, choc...
    czy art 8 ust. o VAT dotyczy również cesji wierzytelności??
    jeżeli tak to co jest kwota netto?
    czy przy cesji platnosci wynikajacej z faktury vat (kwota brutto) podstawe
    do obliczenia vat jest wlasnie ta kwota brutto?

    bede wdzieczny z podpowiedz

    _ - Krzysztof - _

  • 2. Data: 2005-02-22 18:34:10
    Temat: Re: VAT a umowa cesji
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

    Z tego co wiem zbycie wierz. nie bylo nigdy przedmiotem zainteresowania VAT,
    i bylo traktowane jako uslugi finansowe pozostale

  • 3. Data: 2005-02-24 15:29:50
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    > Z tego co wiem zbycie wierz. nie bylo nigdy przedmiotem zainteresowania
    VAT,
    > i bylo traktowane jako uslugi finansowe pozostale

    Jesli dobrze cie zrozumialem to sprawdzam w ustawie wykaz zwolnien - zał. 4
    do ustawy. Tam niestety nic nie ma o zbywaniu wierzytelności.

    a moze zle rozumie

    no ale skoro przeniesienie praw do wartosci niematerialnej i prawnej (w
    ustawie jako jedno z wielu: cyt. "...w tym również...") to art 8 nie daje mi
    spokoju.

    Gotfryd, moge prosic o zabranie glosu w tej sprawie?

  • 4. Data: 2005-02-24 21:34:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 Feb 2005, Krzysztof wrote:

> [...]
    >+ spokoju.
    >+
    >+ Gotfryd, moge prosic o zabranie glosu w tej sprawie?

    Hm... wezmę legalistyczny przykład z orzeczeń NSA/SN :) (i zdaje się
    TK już tez kiedyś aplikował) i zacytuję:
    "sąd uznał się za niewłaściwy w sprawie" :)
    Nie przyglądałem się z bliska.
    Ale zajrzwszy co tam mój pecet ma na HDD tudzież co google myśli o owej
    imprezie... mogę polecić:
    "cesja jest zapłatą":
    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/27.html?numer=1280
    &dok=1280.27.3.2.5.2.0.1.htm
    "ustawa przewiduje wyjątki":
    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/6.html?numer=1263&
    dok=1263.6.3.2.1.4.0.1.htm
    "Które cesje z podatkiem a które bez obciążenia"
    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/27.html?numer=1263
    &dok=1263.27.3.2.4.1.0.1.htm
    "Jakie czynnoœci dajš prawo do odliczenia"
    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/27.html?numer=1403
    &dok=1403.27.3.2.6.1.0.1.htm

    ...pokłóćta się a ja poczytam...
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-02-25 08:10:14
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 2/24/2005 4:29 PM, Użytkownik Krzysztof napisał:

    > VAT,

    > Jesli dobrze cie zrozumialem to sprawdzam w ustawie wykaz zwolnien - zał. 4
    > do ustawy. Tam niestety nic nie ma o zbywaniu wierzytelności.

    W tych dniach trochę szperałem po SIPie i właśnie rzuciły mi się w oczy
    wyjaśnienia odnośnie wierzytelności. Według Organów sprzedaż
    wierzytelności własnych nie jest usługą. Opinie są jednolite choć
    uzasadnienia różne. Jedno mówi, że sprzedaż wierzytelności własnych nie
    jest świadczeniem wobec osoby fizycznej prawnej itepe. Inne, że sprzedaż
    jest usługą, ale nie jest działalnością gospodarczą. Jeszcze inne w
    ogóle nie uzasadnia.

    --
    gefragt

  • 6. Data: 2005-02-25 08:56:30
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    > ...pokłóćta się a ja poczytam...

    Taaaak na razie dziekuje. Wyglada na to ze nie jest ale .... kto to wie. Juz
    jest jasniej ...

  • 7. Data: 2005-02-25 16:49:38
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

    Pewno ze nie jest, kiedys wspolpracowalem z Akceptem SA nigdy nie placili
    VAT a kwoty byly dos duze. A uzasadnienia nie chce mi sie szukac ;-)