    From: du hast mich gefragt <d...@k...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT a umowa cesji
    Date: Fri, 25 Feb 2005 09:10:14 +0100

    Dnia 2/24/2005 4:29 PM, Użytkownik Krzysztof napisał:

    > VAT,

    > Jesli dobrze cie zrozumialem to sprawdzam w ustawie wykaz zwolnien - zał. 4
    > do ustawy. Tam niestety nic nie ma o zbywaniu wierzytelności.

    W tych dniach trochę szperałem po SIPie i właśnie rzuciły mi się w oczy
    wyjaśnienia odnośnie wierzytelności. Według Organów sprzedaż
    wierzytelności własnych nie jest usługą. Opinie są jednolite choć
    uzasadnienia różne. Jedno mówi, że sprzedaż wierzytelności własnych nie
    jest świadczeniem wobec osoby fizycznej prawnej itepe. Inne, że sprzedaż
    jest usługą, ale nie jest działalnością gospodarczą. Jeszcze inne w
    ogóle nie uzasadnia.

    --
    gefragt