  • 1. Data: 2005-11-24 11:36:05
    Temat: Wymiana czesci firmowego komputera
    Od: "Mick" <m...@o...pl>

    Mam nastepujacy problem:
    W zeszlym roku kupilem nowe czesci komputerowe aby z nich poskladac
    komputer - wszystko zostalo wliczone w koszta firmy (KPiR + VAT).
    W tym roku chcialbym wymienic plyte gl. + procesor - i tu pojawia sie
    problem co zrobic ze starymi czesciami ? Rozwazam nastepujace mozliwosci:

    1. sprzedac stara plyte+procesor wystawiajac f-re VAT klientowi
    2. sprzedac bezrachunkowo
    3. zostawic sobie ten sprzet na lepsze czasy (moze w przyszlosci poskladam z
    tego drugi komputer dla firmy)

    prosilbym bardzo o informacje ktora z tych opcji jest mozliwa do zrobienia
    (a moze sa jeszcze jakies inne) i jak to zaksiegowac.
    Z gory dziekuje za pomoc

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-11-24 16:57:53
    Temat: Re: Wymiana czesci firmowego komputera
    Od: cyklista <1...@a...net.pl111>

> [...]
    > W tym roku chcialbym wymienic plyte gl. + procesor - i tu pojawia sie
    > problem co zrobic ze starymi czesciami ? Rozwazam nastepujace mozliwosci:

    jeśli juz minał rok i skonczyła sie gwarancja na te czesci to najlepiej
    spisac je na straty (mysle ze musisz to wymienić bo była awaria
    zasilacza i została spalona płyta z procesorem)

  • 3. Data: 2005-11-24 17:41:33
    Od: "Mick" <m...@o...pl>

    niestety gwarancja jest na 3 lata - wiec tak sie nie uda. Nie wiem czy np.
    tlumaczenie ze gwarancja zostala zgubiona moze byc dostatecznym
    wytlumaczeniem ?

  • 4. Data: 2005-11-24 17:56:35
    Od: cyklista <1...@a...net.pl111>

    dobrym tlumaczeniem moze byc papier z serwisu ze plyta i procesor ulegly
    spaleniu z winy uzytkownika i nie obejmuje tego gwarancja (ale nie wiem
    czy ktokolwiek moze podnosic zazut ze cos mialo byc naprawione a nie
    wywalone do kosza jak ty tak chciałes zrobic (bo musiales miec sprawny
    sprzet firmowy i nie stac cie bylo na czekanie 2 tyg na naprawe -
    przynioslo by to za duze straty firmie))

    ale chyba prawidlowo i prawnie to bedzie oficjalnie modernizacja sprzetu
    i niech inni powiedza co robic z wymienionymi czesciami (czy je
    odkladamy na polke jako zapasowe, czy tez ida na straty a trzeba np.
    oddac od nich vat)