  • 1. Data: 2003-02-04 20:36:51
    Temat: Wymiana usług
    Od: Tomasz Mieloch <akne@_filtr_antyspamowy_klub.chip.pl>

    Chcę podpisać z pewną instytucją umowę o wzajemnym świadczeniu usług, tzn.
    ja im wykonuję usługę, a oni mnie za to reklamują, czyli nie ma mowy o
    jakichkolwiek rozliczeniach w gotówce.
    Czy w tym chorym kraju nie trzeba przypadkiem płacić za to jakiegoś
    podatku? I czy tego typu usługa musi być jakoś dokumentowana?

    Pozdrawiam,
    Tomasz Mieloch
    --
    Studio Akne

  • 2. Data: 2003-02-05 07:05:12
    Temat: Re: Wymiana usług
    Od: "Joanna Bałuszek" <j...@b...pl>

> [...]
    > Czy w tym chorym kraju nie trzeba przypadkiem płacić za to jakiegoś
    > podatku? I czy tego typu usługa musi być jakoś dokumentowana?

    szukaj pod hasłem barter lub umowa barterowa.

    pzdr
    aska

  • 3. Data: 2003-02-05 16:44:14
    Od: Tomasz Mieloch <akne@_filtr_antyspamowy_klub.chip.pl>

    W artykule <II20a.143909$xv1.1755202@news.chello.at> Joanna Bałuszek napisał(a):

    > szukaj pod hasłem barter lub umowa barterowa.

    Z tego, co znalazłem w archiwum wynika, że powinienem wystawić fakturę i
    jako formę płatności wpisać "barter". Ta druga firma robi to samo. Żeby
    uniknąć płacenia podatku dochodowegi i VAT obie faktury powinny być
    wystawione na taką samą sumę. Czy dobrze to rozumiem?

    Pozdrawiam,
    Tomasz Mieloch
    --
    Studio Akne

  • 4. Data: 2003-02-06 08:49:43
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Tomasz Mieloch" <akne@_filtr_antyspamowy_klub.chip.pl> wrote in message
> [...]
    > uniknąć płacenia podatku dochodowegi i VAT obie faktury powinny być
    > wystawione na taką samą sumę. Czy dobrze to rozumiem?

    Chyba nie dobrze...

    Bo "unikanie podatku" przez wystawienie "falszywej" ceny jest karalne.

    Boguslaw

  • 5. Data: 2003-02-07 03:39:34
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    In article <b1t7he$qe0$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>, Boguslaw Szostak wrote:
    > Chyba nie dobrze...
    >
    > Bo "unikanie podatku" przez wystawienie "falszywej" ceny jest karalne.

    A kto powiedzial ze cena dwoch roznych uslug nie moze byc identyczna?
    Co tu jest falszywego? Czy jak 10 kg burakow kosztuje 5 zl, to juz nic
    innego nie moze kosztowac 5 zl, tylko musi np 5.50 zl?

    --
    Miernik ____________________________________________________
    ___ ICQ: 4004001 ___/___ tel.: +48608233394 ___/ mailto:m...@c...pl

  • 6. Data: 2003-02-07 10:33:27
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Miernik" <m...@c...pl> wrote in message

    > A kto powiedzial ze cena dwoch roznych uslug nie moze byc identyczna?
    > Co tu jest falszywego? Czy jak 10 kg burakow kosztuje 5 zl, to juz nic
    > innego nie moze kosztowac 5 zl, tylko musi np 5.50 zl?

    Ano ten kto napisal "aby nieplacic podatku cena ma byc taka sama".

    Cena ma byc "odpowiednia" a jak nie bedzie taka sama nalezy sie poodatek -
    ot co.

    Boguslaw

  • 7. Data: 2003-02-07 23:46:27
    Od: Tomasz Mieloch <akne@_filtr_antyspamowy_klub.chip.pl>

    W artykule <b201vr$jp$1@galaxy.uci.agh.edu.pl> Boguslaw Szostak napisał(a):

    > Ano ten kto napisal "aby nieplacic podatku cena ma byc taka sama".
    >
    > Cena ma byc "odpowiednia" a jak nie bedzie taka sama nalezy sie poodatek -
    > ot co.

    Jeżeli opłaca mi się coś robić w zamian za inną usługę, to znaczy, że
    uważam jej wartość za równą wartości mojej usługi. W przeciwnym wypadku
    żądałbym od tej drugiej firmy dopłaty lub sam bym jej dopłacał. Nie czuję
    się oszustem. Powinienem?

    Pozdrawiam,
    Tomasz Mieloch
    --
    Studio Akne

  • 8. Data: 2003-02-08 10:29:17
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Tomasz Mieloch" [...]

> [...]
    > uważam jej wartość za równą wartości mojej usługi. W przeciwnym wypadku
    > żądałbym od tej drugiej firmy dopłaty lub sam bym jej dopłacał. Nie czuję

    Szkoda gadac.....
    Ale co tam.. jeszcze raz powtorze.

    Ktos napisal ze wartoci powinny byc te same PO TO by nie placic podatku.
    Wiec odpowiedziale, ze to BLEDNE rozumowanie.
    Nie mozna cen dostosowywac PO TO by nie bylo podatku, bo to przestepstwo.

    Jesli z INNYCH powodow cena jest zblizone to w porzadku. czy to tak trudno
    zrozumiec ?

    Boguslaw

  • 9. Data: 2003-02-08 12:15:40
    Od: "Joanna Bałuszek" <j...@b...pl>

    ależ nikt nie mówi że ma to być kwota fałszywa... strony tak dobierają ilość
    i jakość towarów/usług, żeby kwoty były identyczne. Np. jak już jesteśmy
    przy warzywach to jedna strona kupuje 5kg ziemniaków po 0,5zł (=2,5zł) a
    druga strona kupuje kalafiora za 2,5zł ale jedną sztukę (=2,5zł).

    > Cena ma byc "odpowiednia" a jak nie bedzie taka sama nalezy sie poodatek -
    > ot co.

    Zgodnie z tym co napisałam wynika że można tak dobrać usługi/towary, że ceny
    będą "odpowiednie" i jednocześnie takie same.... :)

    pzdr
    aśka

  • 10. Data: 2003-02-08 15:02:44
    Od: Tomasz Mieloch <akne@_filtr_antyspamowy_klub.chip.pl>

    W artykule <b22m40$2oe$1@galaxy.uci.agh.edu.pl> Boguslaw Szostak napisał(a):

    > Szkoda gadac.....
    > Ale co tam.. jeszcze raz powtorze.

    [...]

    > Jesli z INNYCH powodow cena jest zblizone to w porzadku. czy to tak trudno
    > zrozumiec ?

    Nie przepadam za taką kluturą wypowiedzi. Szkoda gadać, to nie gadajmy.

    Pozdrawiam,
    Tomasz Mieloch
    --
    Studio Akne