  • 1. Data: 2010-12-22 11:42:17
    Temat: Wypozyczalnia DVD a nowy vat
    Od: spammtrapp <s...@g...pl>

    Witam, jak postąpić w przypadku następującego zagadnienia:

    klient wypozycza film dvd końcem grudnia a oddaje juz w nowym roku i
    wtedy wlasnie uiszcza opłatę. Jak powinien być naliczony VAT i jak
    wygląda podstawa prawna?

    Pytanie teoretyczne aczkolwiek bardzo zalezy mi na odpowiedzi.

  • 2. Data: 2010-12-22 12:17:13
    Temat: Re: Wypozyczalnia DVD a nowy vat
    Od: "mkgp" <m...@g...pl>

    USTAWA z dnia 26 listopada 2010 r. o zmianie niektórych ustaw związanych z
    realizacją ustawy budżetowej1) (Dz. U. z dnia 17 grudnia 2010 r.) art. 19
    pkt. 2 b) 14c:
    W przypadku gdy okres, do którego odnosi się rozliczenie lub płatność,
    obejmuje dzień zmiany stawki podatku, czynność uznaje się za wykonaną:
    1) w dniu poprzedzającym dzień zmiany stawki podatku - w zakresie jej
    części wykonywanej do dnia poprzedzającego dzień zmiany stawki podatku;
    2) z upływem tego okresu - w zakresie jej części wykonywanej od dnia
    zmiany stawki podatku.
    14d. W przypadku, gdy nie jest możliwe określenie faktycznego wykonania
    części czynności w okresie, o którym mowa w ust. 14c, dla określenia tej
    części, uznaje się, że czynność wykonywana jest w tym okresie
    proporcjonalnie.

    Zgaduję, że właśnie tak to będzie :)
    Fakturę pewnie uda się wystawić. Nie wiem jak to będzie w przypadku kasy
    fiskalnej.

  • 3. Data: 2010-12-22 13:24:08
    Od: spammtrapp <s...@g...pl>

    W dniu 2010-12-22 13:17, mkgp pisze:
    > Zgaduję, że właśnie tak to będzie :)
    > Fakturę pewnie uda się wystawić. Nie wiem jak to będzie w przypadku kasy
    > fiskalnej.

    Widac trzeba bedzie wystawic paragon z stara stawka do konca roku i
    drugi od poczatku roku :)

  • 4. Data: 2010-12-22 13:53:39
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 22-12-2010 14:24, spammtrapp pisze:

    > Widac trzeba bedzie wystawic paragon z stara stawka do konca roku i
    > drugi od poczatku roku :)

    Coś takiego sugerowali nam na szkoleniu - że usługi ciągłe trzeba rozbić
    proporcjonalnie do dni trwania w starym i nowym roku.

    Z drugiej strony jak się wszystko nabije z VAT 23% to US ne będzie
    marudził. To wersja bezpieczna acz kosztowna, bo klient może nie chcieć
    więcej zapłacić, umawiał się na cenę brutto.
    Ekstra VAT, czy to od całości czy to w części, przedsiębiorca będzie
    musiał wziąć w tym przypadku na siebie.
    Chyba że klient wypożyczając wiedział już, że jak odda po nowym roku to
    zapłaci więcej.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2010-12-22 15:39:35
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    > Widac trzeba bedzie wystawic paragon z stara stawka do konca roku i
    > drugi od poczatku roku :)

    A kiedy powstaje obowiazek podatkowy?
    Klient placi w styczniu, ale usluga juz zostala chyba wykonana w grudniu
    (film wypozyczony, moze go obejrzec).

    --
    Adam

  • 6. Data: 2010-12-22 19:22:43
    Od: spammtrapp <s...@g...pl>

    W dniu 2010-12-22 16:39, elephanto pisze:

    > A kiedy powstaje obowiazek podatkowy?
    > Klient placi w styczniu, ale usluga juz zostala chyba wykonana w grudniu
    > (film wypozyczony, moze go obejrzec).

    A jesli go obejrzał dopiero w styczniu? Wiesz świeta, brak czasu :) Poza
    tym placi sie za ilosc dni wypozyczenia.

  • 7. Data: 2010-12-22 19:30:58
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 22-12-2010 20:22, spammtrapp pisze:

    > Poza tym placi sie za ilosc dni wypozyczenia.

    Chyba, ze tak. Wtedy raczej bedzie trzeba dzielic na dni starego roku i
    nowego.
    Myslalem, ze sytuacja wyglada tak, ze klient wypozycza plyte i ma
    powiedzmy 2 dni na zwrot (potem placi dodatkowo za przedluzenie).

    --
    Adam