  • 1. Data: 2006-03-22 18:58:12
    Temat: Wysokośc ulgi remontowej
    Od: "ssuch" <s...@p...fm>

    Witam
    W roku 2004 poniosłem wydatki w wysokości 6000 PLN i oczywiście skorzystałem
    z ulgi remontowej. Na 2005 przeszła mi kwota około 150 PLN, która nie
    znalazła pokrycia w 2004 roku.
    Dodatkowo, w 2005 na remont wydałem kolejne 7000 PLN.
    Pytanie, czy nadal mogę korzystać z owej ulgi?

    W tym wszystkim nie rozumiem tej całej terminologii i stad moje pytanie.
    Czy kwota 5670 (lub 5760) to:
    1. suma wydatków, które mogę odliczyć w latach 2003 - 2005, a więc dostanę
    5670 * 19% = 1077,3 PLN zwrotu,
    2. Kwota 5670 stanowi wysokość zwrotu, czyli te 19%, a więc na remont mogę
    wydać prawie 30 tys PLN.

    Proszę o poważne potraktowanie pytania. Uczę się dopiero tego gąszczu
    podatkowego.

    Pzd Sławek

  • 2. Data: 2006-03-22 19:28:36
    Temat: Re: Wysokośc ulgi remontowej
    Od: <g...@n...pl>

    Użytkownik "ssuch" <s...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > wydać prawie 30 tys PLN.
    >
    > Proszę o poważne potraktowanie pytania. Uczę się dopiero tego gąszczu

    5670 to nie jest suma wydatkw , lecz kwota która US moze ci zwrócic, czyli
    spokojnie możesz kontuynuowac odliczanie w 2005r.

  • 3. Data: 2006-03-24 18:45:14
    Od: "ssuch" <s...@p...fm>

    Zadam jeszcze kilka prostych pytań:

    1. PIT-D, pole 46 i 47.
    Czy wydając w 2005 około 7 tys PLN na remont mieszjania (46) i tylko 150 PLN
    na remont / modernizację instalacji gazowej (47), mogę odliczyć te wydatki
    od podatku (zaznaczając pola 46 i 47)?

    2. Czy, jeżeli żona nie ma żadnych dochodów, to moge się z nią rozliczać?

    3. W 2003 roku dałem darowiznę na cele romontu drogi dojazdowej. Dostałem
    jedynie zaświadczenie o dokonaniu tej wpłaty z numerem rachunku bankowego,
    na który ta wpłata została dokonana. Nie mam żadnego dowodu wpłaty, przekazu
    pocztowego itp.
    Czy mogę dokonać odliczenia tej darowizny przez korektę zeznania?
    Pytam o to, ponieważ Pani z US powiedziała mi, że mając jedynie takie
    zaświadczenie, nie mogę dokonać odliczenia tej sumy od podatku.
    Moja znajoma zaś odliczyła ten wydatek i żadnego problemu US jej nie
    stwarzał. Pani w Urzędzie Gminy również twierdzi, że na podstawie tego
    rachunku moge dokonać odliczenia.

    Z góry dziękuję za odpowiedzi
    Pozdrawiam
    Sławek

  • 4. Data: 2006-04-01 10:45:11
    Od: <g...@n...pl>

> [...]
    PLN
    > na remont / modernizację instalacji gazowej (47), mogę odliczyć te wydatki

    Możesz
    > 2. Czy, jeżeli żona nie ma żadnych dochodów, to moge się z nią rozliczać?

    Tez możesz
> [...]
    > Moja znajoma zaś odliczyła ten wydatek i żadnego problemu US jej nie
    > stwarzał. Pani w Urzędzie Gminy również twierdzi, że na podstawie tego

    Ja bym nie odliczyła.