  • 21. Data: 2006-05-24 13:55:09
    Temat: Re: ZUS - DG pierwsza składka
    Od: "Tech" <t...@p...fm>

    > Nie podajesz nadal rzeczy najważniejszych:
    > 1. Kiedy faktycznie rozpocząłeś DG?
    > 2. Jaką datę rozpoczęcia podałeś na zgloszeniu do US i ZUS?

    Czy chodzi o dekloarację druk DRA ?

  • 22. Data: 2006-05-24 14:37:35
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    \n wrote:

    > Na pewno? http://www.mbank.com.pl/przewodnik/pytania/faq.html?
    11,1#174

    Data obciążenia rachunku, a data realizacji przelewu
    to dwie różne daty. Skoro praktykowali, to znaczy, że będzie OK.

  • 23. Data: 2006-05-24 19:07:17
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail'a z...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Ale 10-05-2006r.?

    tak

    > Oczywiście że Twój rachunek obciążony zostanie 11-05-2006 i "wyjdzie"
    > ELIXIRem o 17 w dn. 11-05-2006r.

    mój rachunek w mbanku zostanie obciazony 10.05.2006!

    "Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami
    siedzieć i przyglšdać się jej." Jerome K. Jerome

  • 24. Data: 2006-05-24 19:12:14
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail'a t...@p...fm napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Czy chodzi o dekloarację druk DRA ?

    tak

    "Tylko niekiedy szczęœcie bywa darem, najczęœciej trzeba o nie walczyć."
    Paulo Coelho

  • 25. Data: 2006-05-25 05:44:18
    Od: "Jano" <m...@h...gula>

    Użytkownik "Tech" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Czy chodzi o dekloarację druk DRA ?

    Biedny Ty studencie jesteś.
    Ale dopiero co przerabiałem to z moim synem studentem.
    Idź do ZUS - tam panie Cio wyjaśnią co i jak masz wypełnić (DRA) a
    zwłaszcza jak masz niepełny miesiąc.
    Syn był zadziwiony że panie takie uprzejme.

  • 26. Data: 2006-05-25 07:12:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 May 2006, Tech wrote:

    > Działalność mam zarejestrowaną od 12 kwietnia br., ale pierwsze zakupy DG
    > poczynione zostały na początku maja.

    Popatrz na to tak:
    - przy rejestracji w UM podaje się datę planowanego rozpoczęcia DG
    - do US i ZUS jest obowiązek zgłoszenia rozpoczęcia DG - z czego
    należy wnosić że *faktycznego* rozpoczęcia.
    Wiemy po prawdzie że podałeś tę samą datę :) ale tak "na zaś": to
    jest złożenie oświadczenia podatnika/ubezpieczonego że rozpoczął
    działalność. Że *on* uważa iż rozpoczął DG, czyli zrobił coś co
    do DG można zaliczyć.
    IMO bardzo trudno podważyć takie oświadczenie :)
    Znaczy za późno już jest na gdybanie czy DG jednak nie została
    rozpoczęta dopiero w maju.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 27. Data: 2006-05-25 10:18:36
    Od: TJE <n...@h...pl>

    > Jasne, oczywiście - jakoś bardziej wpadł mi ten maj w oko i już tak z rozpędu
    > napisałam... :(
    > Oczywiście - działalność założona 12 kwietnia, zgłoszenie powinno być do 19
    > kwietnia, składka opłacona do 10 maja...

    A co się dzieje jak zgłoszenie będzie np po 20 dniach od założenia
    działalności? Czy są jakieś kary czy trzeba jakieś pisma do nich pisać?

  • 28. Data: 2006-05-25 10:27:51
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    TJE wrote:

    > A co się dzieje jak zgłoszenie będzie np po 20 dniach od założenia
    > działalności? Czy są jakieś kary czy trzeba jakieś pisma do nich
    > pisać?

    Jeśli pod pojęciem "data założenia działalności" rozumiesz "datę
    wpisaną w rejestrze EDG", to nic nie będzie. Bo zgłoszenie ma być w
    ciągu 7 dni od rzeczywistego rozpoczęcia DG, a nie od "założenia"

  • 29. Data: 2006-05-25 10:47:39
    Od: "newsy" <o...@m...com>

    > Jeśli pod pojęciem "data założenia działalności" rozumiesz "datę
    > wpisaną w rejestrze EDG", to nic nie będzie. Bo zgłoszenie ma być w
    > ciągu 7 dni od rzeczywistego rozpoczęcia DG, a nie od "założenia"

    Co sie dzieje jezeli zglosi sie do ubezpieczenia po terminie ale po
    odwieszeniu dzialalnosci? Powiedzmy odwieszam w US od 1 maja a w ZUS 15
    maja? Czy są jakieś konsekwencje prawne?

  • 30. Data: 2006-05-25 10:50:12
    Od: "newsy" <o...@m...com>

    > Co sie dzieje jezeli zglosi sie do ubezpieczenia po terminie ale po
    > odwieszeniu dzialalnosci? Powiedzmy odwieszam w US od 1 maja a w ZUS 15
    > maja? Czy są jakieś konsekwencje prawne?

    Wiem ze jak sie zlozy np DRA po terminie to nic sie nie dzieje ale czy brak
    na czas zgloszenia do ubezpieczen tak samo dziala?