  • 1. Data: 2002-12-11 07:33:44
    Temat: ZUS - jakie skladki?
    Od: "Chris" <j...@o...pl>

    Witam wszystkich

    Wczoraj wypelnilem deklaracje i zaplacilem skladki do zusu. Ale mam
    watpliwosc czy dobre kwoty przyjalem. Wzialem je ze strony ZUS'u gdzir bylo
    podanae, ze sa to stawki za grudzien. Ale czy nie powinienem wziac stawek za
    listopad? Na stronie z wysokoscia skladek byly tylko za grudzien wiec
    pomyslalem, ze obowiazuja teraz. A jesli zle przyjalem to co mam teraz
    zrobic??

    Mam nadzieje, ze wytlumaczylem jasno bo troche jestem zdenerwowany

    Krzysiek

  • 2. Data: 2002-12-11 07:51:11
    Temat: Re: ZUS - jakie skladki?
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    Chris wrote:

> [...]
    > przyjalem to co mam teraz zrobic??
    >
    > Mam nadzieje, ze wytlumaczylem jasno bo troche jestem zdenerwowany

    1. Znaleźć włąściwe kwoty (np. na stronie
    http://www.zus.pl/ubezpie/podstawa.htm),
    2. wypełnić korektę deklaracji,
    3. złożyć ją w ZUS-ie razem z napisanym samemu wnioskiem o zaliczenie
    nadpłaty na poczet składek na następny miesiąć (pamiętać o
    potwierdzeniu złożenia w ZUS wniosku na jego kopii),
    4. W następnym miesiącu złożyć normalną deklarację, ale od wpłat odjąć
    kwoty nadpłacone

  • 3. Data: 2002-12-11 08:18:23
    Od: "Rufka" <r...@w...pl>

    Za jaki miesiąc, wypełniałeś DRA, jeżeli za listopad to powinieneś przyjąć
    podstawę 1253,62, a jeżeli zapłaciłeś nie tak to zrób korektę dra i napisz
    wyjaśnienie, jeżeli zapłaciłeś mniej to dopłać z odsetkami, chociaż nie wiem
    czy wyjdą w ogóle i pisemko złóż z prośbą o przywrócenie do ubezpieczenia
    zdrowotnego, nie denerwuj się tak, głowy nikt Tobie nie utnie !!

  • 4. Data: 2002-12-11 09:58:34
    Od: "Chris" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Rufka" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Za jaki miesiąc, wypełniałeś DRA, jeżeli za listopad to powinieneś przyjąć
    > podstawę 1253,62, a jeżeli zapłaciłeś nie tak to zrób korektę dra i napisz

    ze stron zusu mam kwoty:
    listopad - 1237,17
    grudzien - 1257,49

    ktora obowiazuje teraz, tzn skladka za listopad placona do 10 grudnia?

    Krzysiek

  • 5. Data: 2002-12-11 10:00:14
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    Chris wrote:

    > ze stron zusu mam kwoty:
    > listopad - 1237,17
    > grudzien - 1257,49
    >
    > ktora obowiazuje teraz, tzn skladka za listopad placona do 10 grudnia?

    Ta pierwsza
    Masz nadpłatę

  • 6. Data: 2002-12-11 10:04:04
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    > Za jaki miesiąc, wypełniałeś DRA, jeżeli za listopad to powinieneś przyjąć
    > podstawę 1253,62, a jeżeli zapłaciłeś nie tak to zrób korektę dra
    --------------------------------------
    Mam pytanie skąd wziołeś kwotę 1253,62 bo nie jest to podstawa ani za
    Listopad ( płatna w grudniu ta jest w wysokości 1237,17 ) ani za Grudzień
    ( płatna w styczniu ta jest w wysokości 1257,49)
    Jolka

  • 7. Data: 2002-12-11 10:07:39
    Od: "Chris" <j...@o...pl>

> [...]
    > Listopad ( płatna w grudniu ta jest w wysokości 1237,17 ) ani za Grudzień
    > ( płatna w styczniu ta jest w wysokości 1257,49)

    no to ja zaplacilem za grudzien czyli zle... :(

  • 8. Data: 2002-12-11 10:18:50
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    > ze stron zusu mam kwoty:
    > listopad - 1237,17
    > grudzien - 1257,49

    Spoko chłopie jesteś do przodu (masz nadpłatę) :))

    > ktora obowiazuje teraz, tzn skladka za listopad placona do 10 grudnia?

    Obowiązuje ta pierwsza ale to nie składka tylko podstawa tka jak napisano
    poniżej :)

    ZA MIESIĄCE 09, 10, 11 płacisz jak niżej (czyli skadki muszisz wpłacić do
    10 dnia w miesiącu 10, 11, 12)
    ------
    Przeciętne wynagrodzenie miesięczne w II kwartale 2002 r. wyniosło 2061,95
    zł i obniżyło się w stosunku do I kwartału (2155,54 zł)

    Oznacza to obniżenie minimalnej podstawy wymiaru składek osób prowadzšcych
    działalno?ć gospodarczš do kwoty 1237,17 zł (było 1293,32 zł) poczšwszy od
    01.09.2002 r. (składki płacone w pa?dzierniku, listopadzie i grudniu).

    Nowe wysoko?ci składek wynoszš (w nawiasie poprzedni kwartał):

    Ubezpieczenie wypadkowe 1,62% 20,04 zł (20,95 zł)
    Ubezpieczenie emerytalne 19,52 % 241,50 zł (252,46 zł)
    Ubezpieczenie rentowe 13% 160,83 zł (168,13 zł)
    Ubezpieczenie chorobowe 2,45% 30,31 zł (31,69 zł)
    Fundusz pracy 2,45% 30,31 zł (31,69 zł)
    Ubezpieczenie zdrowotne 7,75% 95,88 zł (100,23 zł)

    ZA MIESIĄC 12 płacisz jak niżej (czyli skadki muszisz wpłacić do 10 dnia w
    miesiącu 01.2003 r)
    Przeciętne wynagrodzenie w trzecim kwartale 2002 r. wynosiło 2095,81 zł.
    Podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne w grudniu 2002 r. dla:
    (...)
    stanowi kwota zadeklarowana, nie niższa niż 1257,49 zł (60% przeciętnego
    miesięcznego wynagrodzenia w trzecim kwartale 2002 r.).

    Za grudzień 2002 r.:

    1) składka na ubezpieczenia społeczne wyżej wymienionych osób nie może być
    niższa:
    - na ubezpieczenie emerytalne od kwoty: 245,46 zł (tj. 19,52%)
    - na ubezpieczenia rentowe od kwoty: 163,47 zł (tj. 13%)
    - na ubezpieczenie chorobowe od kwoty: 30,81 zł (tj. 2,45%)
    - na ubezpieczenie wypadkowe od kwoty: 20,37 zł (tj. 1,62%)

    2) składka na ubezpieczenie zdrowotne dla tych osób nie może być niższa od
    kwoty: 97,46 zł (tj. 7,75%).
    Całość masz tutaj
    http://www.zus.pl/niusy/i021121.htm

    Sark

  • 9. Data: 2002-12-11 10:20:50
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    Chris wrote:

    > no to ja zaplacilem za grudzien czyli zle... :(

    Zrób tak jak ci napisałem wcześniej

  • 10. Data: 2002-12-11 10:23:46
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    > przyjąć
    Grudzień

    > no to ja zaplacilem za grudzien czyli zle... :(
    Dokładnie patrzyłam stronę ZUS rzeczywiście tam nie określaja że jest ta
    nowa podstawa za grudzień tylko w grudniu (nie wiem dla kogo oni tą stronę
    piszą dla za i w nie oznacza to samo) ale cały czas ustala się podstawę na
    trzy miesiące i listopad jest 3 miesiącem starej podstawy.
    Jolka