  • 11. Data: 2002-12-11 10:48:14
    Temat: Re: ZUS - jakie skladki?
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl> napisał w wiadomości
    news:at73ie$ges$1@news.tpi.pl...

    > Dokładnie patrzyłam stronę ZUS rzeczywiście tam nie określaja że jest ta
    > nowa podstawa za grudzień tylko w grudniu (nie wiem dla kogo oni tą
    stronę
    > piszą dla za i w nie oznacza to samo)

    No cóż w poprzednim miesiącu(cach) wyrażili się jasno :
    "Oznacza to obniżenie minimalnej podstawy wymiaru składek osób prowadzących
    działalność gospodarczą do kwoty 1237,17 zł (było 1293,32 zł) począwszy od
    01.09.2002 r. (składki płacone w październiku, listopadzie i grudniu)."
    to teraz czas na pogorszenia

    > ale cały czas ustala się podstawę na
    > trzy miesiące i listopad jest 3 miesiącem starej podstawy.

    No chyba z grudniem i styczeń+luty to jest (było) zawsze troche inaczej ?

    Sark

  • 12. Data: 2002-12-11 14:14:48
    Od: Piotr A. Dybczyński <d...@a...edu.pl>

    Dnia Wed, 11 Dec 2002 08:33:44 +0100 "Chris" <j...@o...pl> napisał/napisała:

    > Wczoraj wypelnilem deklaracje i zaplacilem skladki do zusu. Ale mam
    > watpliwosc czy dobre kwoty przyjalem. Wzialem je ze strony ZUS'u gdzir bylo
    > podanae, ze sa to stawki za grudzien. Ale czy nie powinienem wziac stawek za
    > listopad? Na stronie z wysokoscia skladek byly tylko za grudzien wiec
    > pomyslalem, ze obowiazuja teraz. A jesli zle przyjalem to co mam teraz
    > zrobic??

    Nic nie robić!

    Skoro zadeklarowałeś troszkę wyższą podstawę od obowiązującej minimalnej to
    zapłaciłeś troszkę wyższą składkę i całą ją odliczysz od podatku!

    Ja przez cały rok deklaruję podstawę 1548,38 PLN po to by nie czytać stron
    ZUS-owskich i równo stale płacić 120,00 składki. Mnie to odpowiada a ustawa nie
    zabrania!

    pozdrawiam,
    PAD
    --
    /***************************************************
    *************************

  • 13. Data: 2002-12-11 14:33:17
    Od: "Chris" <j...@o...pl>

> [...]
    ZUS-owskich i równo stale płacić 120,00 składki. Mnie to odpowiada a ustawa

    RACJA!!!!

    przeciez podstawa podawana przez zus to minimalna podstawa, a ja przyjalem
    sobie wyzsza :)

  • 14. Data: 2002-12-11 15:10:13
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr A. Dybczyński" <d...@a...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Nic nie robić!

    Musi cos zrobić :) zuważ że miał składki zapłacić za listopad w __grudniu__
    a on zapłacił w grudniu __za grudzień__ (choć mógł spokojnie poczekać do 10
    stycznia 2003 r :)

    Użytkownik "Chris" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > no to ja zaplacilem za grudzien czyli zle... :(

    Tak więc za listopad nie zapłacił.

    Sark

  • 15. Data: 2002-12-12 19:08:12
    Od: "Roman" <t...@p...fm>

    Będziesz stratny 9.51zł. Chyba że złożysz deklaracje korygującą i ZUS ci
    odda tą nadpłatę, moim zdaniem zawracanie głowy odpuść to sobie.
    Powinieneś wpłacić za listopad razem 578,87zł do 10 grudnia.
    Za grudzień zapłać po nowym roku do 10-go stycznia 588,38zł.
    Pamiętaj żebyś nie odliczył sobie tej wpłaty styczniowej w podatku rocznym
    za 2002r. PIT-36 bo to jest twój wydatek już na 2003r. Urząd skarbowy
    sprawdza daty przelewów na ZUS i to co jest wydane w 2003 nie może być
    odliczane za 2002r.
    Pozdrawiam Roman