  • 1. Data: 2006-02-18 21:16:20
    Temat: ZUS kiedy odliczac??
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

    Witam,
    mam pytanie czy oplate za ZUS rozlicz asie w miesecu w ktorym sie zapłacilo
    czy w miesiacu ktorego dotyczy skladka??

    czy skadlki sie ksieguje w KPIR czy idlicza od razu w pitach??

    Piotr

  • 2. Data: 2006-02-19 07:42:45
    Temat: Re: ZUS kiedy odliczac??
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Sat, 18 Feb 2006 22:16:20 +0100, Piotr napisał(a):

    > Witam,
    > mam pytanie czy oplate za ZUS rozlicz asie w miesecu w ktorym sie zapłacilo
    > czy w miesiacu ktorego dotyczy skladka??

    W terminie zapłaty

    > czy skadlki sie ksieguje w KPIR czy idlicza od razu w pitach??

    oba sposoby są dopuszczalne - wolny wybór

    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2006-02-19 11:00:24
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Mieczysław <m...@o...pl> w

    > W terminie zapłaty

    W miesiącu *faktycznej* zapłaty, termin to mógł być i pół roku temu :-)

    > oba sposoby są dopuszczalne - wolny wybór

    Zdrowotne w KPiR?, FP w Pit?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2006-02-19 15:58:20
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    'Tom N' wrote:

    > Zdrowotne w KPiR?, FP w Pit?

    Eeeee?

    Za przeproszeniem, o ile w pit-5 jest rubryczka "zdrowotne" to ni uja
    nie znalazlem tam rubryczki na FP...

    ________________
    Lucyfer. Belzebub. Szatan. Czy istnieje? Jaki ma wpływ na ludzi
    w obecnych czasach? Czy te nazwy to tylko personifikacja zła? Demony
    opętanie, amulety, egzorcyzmy, kult szatana .... http://tiny.pl/mtwj

  • 5. Data: 2006-02-19 17:39:14
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Hikikomori San <h...@g...pl> w

    > Eeeee?
    > Za przeproszeniem, o ile w pit-5 jest rubryczka "zdrowotne" to ni uja
    > nie znalazlem tam rubryczki na FP...

    No bez przepraszania. Składki zdrowotne *tylko* w PIT, składki na FP *tylko*
    w KPiR, społeczne zgodnie z opisem któregośtam pola w formularzu PIT
    (albo--albo).
    Z tym, że należy być świadomym, że wpisanie społecznych w KPiR może
    spowodować stratę w DG, której nie możemy pokryć dochodami z innych źródeł,
    a wpisanie w PIT pozwala obniżyć sumaryczny dochód o te składki.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2006-02-19 20:47:38
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    'Tom N' wrote:

    > No bez przepraszania. Składki zdrowotne *tylko* w PIT, składki na FP *tylko*
    > w KPiR, społeczne zgodnie z opisem któregośtam pola w formularzu PIT
    > (albo--albo).

    Ufff, bo juz myslalem, ze w miedzyczasie zmienili ustawe ;)

    > Z tym, że należy być świadomym, że wpisanie społecznych w KPiR może
    > spowodować stratę w DG, której nie możemy pokryć dochodami z innych źródeł,
    > a wpisanie w PIT pozwala obniżyć sumaryczny dochód o te składki.

    Tak :)

  • 7. Data: 2006-02-20 07:57:05
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    'Tom N' wrote:

> [...]
    > spowodować stratę w DG, której nie możemy pokryć dochodami z innych
    > źródeł, a wpisanie w PIT pozwala obniżyć sumaryczny dochód o te

    I odwrotnie: jeśli nie ma innych dochodów, to strata ze składek
    wpisanych w PIT przepada, a ta z KPiR podlega odliczeniu w następnych
    latach. Więc metodę trzeba dostosować do własnej sytuacji.