  • 1. Data: 2006-02-18 16:41:46
    Temat: Wysłanie towaru za granicę
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Muszę wysłać towar klientowi (ale nie firmie!) z Niemiec.
    Kwota nieduża, kilkaset zł. Nie mam kasy fiskalnej, nie mam
    NIP-UE, jestem płatnikiem VAT.

    Rozumiem, że coś takiego stanowi sprzedaż wysyłkową z terytorium
    kraju, w rozumieniu ustawy o VAT. No i tu się pogubiłem i nie wiem czy
    dobrze rozumiem - jeżeli wartość sprzedaży jest mniejsza od jakiegoś
    progu ustalonego przez Niemców, to opodatkowuję to na podstawie art.
    23. ust. 2 polskim 22% VATem, tak? Czy wtedy muszę mieć NIP-UE? Czy
    muszę to zgłaszać do US?
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2006-02-20 12:46:20
    Temat: Re: Wysłanie towaru za granicę
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Feb 2006, Samotnik wrote:

> [...]
    > NIP-UE, jestem płatnikiem VAT.
    >
    > Rozumiem, że coś takiego stanowi sprzedaż wysyłkową z terytorium

    Przeciw tej opinii prostesuję cytatem niżej :)
    Czytanie art. 22 sprowadza się chyba do uważnego odhaczania gdzie
    jest "z" a gdzie jest "na" :]

> [...]
    > progu ustalonego przez Niemców
    > to opodatkowuję to na podstawie art.
    > 23. ust. 2 polskim 22% VATem, tak? Czy wtedy muszę mieć NIP-UE? Czy

    +++
    2. W przypadku sprzedaży wysyłkowej z terytorium kraju dostawę towarów
    uznaje się za dokonaną na terytorium kraju, jeżeli całkowita wartość
    towarów
    ---

    Mi wychodzi wprost - to nie jest "dostawa UE".
    Czyli jak każdą sprzedaż krajową.
    Dobrze rozumiem ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-02-20 12:57:17
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <s...@s...com.pl> napisal(a):

    > Przeciw tej opinii prostesuję cytatem niżej :)
    > Czytanie art. 22 sprowadza się chyba do uważnego odhaczania gdzie
    > jest "z" a gdzie jest "na" :]

    Czekaj, no ale to jest sprzedaż wysyłkowa _Z_ terytorium kraju. O co
    chodzi?

> [...]
    > towarów
    > ---
    >
    > Mi wychodzi wprost - to nie jest "dostawa UE".

    No, dobrze, ja też to tak rozumiem. Ale wiesz, nie wiem czy gdzieś w
    ustawie nie jest powiedziane coś w stylu "zobowiązany do rejestracji
    [...cośtam-cośtam...] oraz w przypadku podatników dokonujących
    sprzedaży wysyłkowej z terytorium kraju" :))))) Przekleństwem naszej
    ustawy o VAT jest milion wyjątków i kłopotów interpretacyjnych z tymi
    wyjątkami związanych. Nie wiem jak w tym przypadku.
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2006-02-20 22:40:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Feb 2006, Samotnik wrote:

    > Czekaj, no ale to jest sprzedaż wysyłkowa _Z_ terytorium kraju. O co
    > chodzi?

    O "uznaje się".
    Jak w którymś przepisie UE jest że "marchew uznaje się za owoc", to
    możesz sobie marudzić że to jest jarzyna, korzeń, słowem - że wg
    żadnej znanej ci dotąd klasyfikacji nie pasuje, ale... "uznaje się"
    i już.
    BTW: to jest autentyk :)

    ^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^

> [...]
    > [...cośtam-cośtam...] oraz w przypadku podatników dokonujących
    > sprzedaży wysyłkowej z terytorium kraju" :)))))

    No za to też głowy nie dam :( !
    Ale "nie wydaje mi się" !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd