  • 1. Data: 2017-10-12 11:34:31
    Temat: ZUS nadal pozostanie najwiekszym morderca polskiej przedsiebiorczosci
    Od: ń <ń@ń.ń>

    www.rp.pl/ZUS/310129967-Nie-bedzie-mikroskladki-ZUS-
    z-dzialalnosci-o-dochodach-ponizej-5-tys-zl.html

  • 2. Data: 2017-10-12 18:12:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ń" napisał w wiadomości grup
    >www.rp.pl/ZUS/310129967-Nie-bedzie-mikroskladki-ZUS
    -z-dzialalnosci-o-dochodach-ponizej-5-tys-zl.html

    No i kolejny nieglupi pomysl PiS nie zalapal sie na liste priorytetow
    i trafil do kosza.

    Ale ... moze to wlasnie dobrze ?

    Nie po to wicepremier mowil o pulapce niskiego dochodu, zeby ja teraz
    popierac.
    Dochod ma byc na tyle wysoki, zeby starczyl na pelna skladke, inaczej
    won na etat :-)

    J.

  • 3. Data: 2017-10-13 08:21:29
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    On Thu, 12 Oct 2017 11:34:31 +0200, ń wrote:

    > www.rp.pl/ZUS/310129967-Nie-bedzie-mikroskladki-ZUS-
    z-dzialalnosci-o-
    dochodach-ponizej-5-tys-zl.html

    To zależy co rozumiemy przez przesięiorczość. Jeśli także
    samozatrudnienie/firmy 1-osobowe, to ZUS się może schować. Chyba nic
    obecnie nie przebije komputerowego rejestru VAT i JPK-VAT.

  • 4. Data: 2017-10-13 10:41:14
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-10-13, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

> [...]
    > samozatrudnienie/firmy 1-osobowe, to ZUS się może schować. Chyba nic
    > obecnie nie przebije komputerowego rejestru VAT i JPK-VAT.

    Zakładam, że chodzi mu o koszty składkowe.
    A co złego widzisz w rejestrach VAT i JPK-VAT?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 5. Data: 2017-10-13 11:48:30
    Od: ń <ń@ń.ń>

    No to zacznij robotę jako 1-osobowy hydraulik / elektryk / kominiarz / .... (usługi
    dla ludności i podmiotów) i osiągnij od pierwszego miesiąca dochód pozwalający na
    opłacenie pełnych składek, smacznego.

    -----

  • 6. Data: 2017-10-13 11:52:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-10-13 o 11:48, ń pisze:
    > No to zacznij robotę jako 1-osobowy hydraulik / elektryk / kominiarz / .... (usługi
    dla ludności i podmiotów) i osiągnij od pierwszego miesiąca dochód pozwalający na
    opłacenie pełnych składek, smacznego.

    Dlaczego tylko na początku?

    ZUS powoduje, że wiele biznesów, które w normalnym kraju byłyby legalnie
    opodatkowane, w Polsce *muszą* być w szarej strefie. Bo co złego jest w
    hydrauliku, krawcowej, korepetytorce, czy jakiejś rękodzielniczce, że
    państwo zabrania im prowadzenia działalności, jak chcieliby robić to w
    takiej skali, aby mieć niskie kilka tysięcy zł przychodu w skali miesiąca.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2017-10-13 12:18:10
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    On Fri, 13 Oct 2017 10:41:14 +0200, Wojciech Bancer wrote:

    > Zakładam, że chodzi mu o koszty składkowe.
    > A co złego widzisz w rejestrach VAT i JPK-VAT?

    W praktyce: koniecznośc korzystania z biura rachunkowego lub zakupu
    komputera z Windows, programu księgowego, certyfikatu kwalifikowanego i
    nauczenia się obsługi tego wszystkiego. Oczywiście dotyczy to tych,
    którzy nie mogą wybrać zwolnienia z VAT lub im się to nie opłaca.

    I proszę mi nie mówić, że z tej listy naprawdę niezbędny jest tylko
    komputer, resztę można czymś zastąpić. Mnie się to zapewne uda, ale dla
    wększości prowadzących DG jest to nie do opanowania.

  • 8. Data: 2017-10-13 12:30:20
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-10-13, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

    [...]

    > I proszę mi nie mówić, że z tej listy naprawdę niezbędny jest tylko
    > komputer, resztę można czymś zastąpić. Mnie się to zapewne uda, ale dla
    > wększości prowadzących DG jest to nie do opanowania.

    Koszt miesięczny biura to ~100 zł.
    Więc ZUS nadal jest większym problemem.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 9. Data: 2017-10-13 12:32:46
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-10-13 o 12:18, jureq pisze:

> [...]
    > komputer, resztę można czymś zastąpić. Mnie się to zapewne uda, ale dla
    > wększości prowadzących DG jest to nie do opanowania.

    Jeśli ktoś prowadzi samodzielnie księgowość z VAT, to da sobie radę z
    komputerem i jpk.
    A jak mu to robi księgowa, to nic nie musi robić.

    --
    Pete

  • 10. Data: 2017-10-13 12:44:52
    Od: ń <ń@ń.ń>