  • 1. Data: 2004-03-31 21:56:50
    Temat: ZUS - nowe składki - osoba współpracujaca
    Od: "Jarek Dyrkacz" <j...@a...net.pl>

    Mam pytanie

    Czy jezeli maz ma dg, zona jest u niego zarejestrowana jako osoba
    wspolpracujaca i oplacany jest za nia ZUS - PIT składany jest wspolnie, to
    czy przy nowym kretynskim planie podniesienia skladek na ubezpieczenie
    bedzie sie bralo polowe dochodu z dzialalnosci, czy calosc i nie ma
    znaczenia ze w firmie pracuja dwie osoby?

    Pozdrawiam i prosze o odpowiedz (najchetniej uslysze, ze bedzie brana polowa
    dochodu :-))))))

    Jarek Dyrkacz

  • 2. Data: 2004-03-31 22:06:26
    Temat: Re: ZUS - nowe składki - osoba współpracujaca
    Od: "toster" <t...@W...pl>

> [...]
    > znaczenia ze w firmie pracuja dwie osoby?
    >

    > Pozdrawiam i prosze o odpowiedz (najchetniej uslysze, ze bedzie brana

    To jasne...
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    ...ale składki będą dwie.

    (jak znam życie)
    Tomek

  • 3. Data: 2004-04-01 20:22:15
    Od: "Jarek Dyrkacz" <j...@a...net.pl>

    > ...ale składki będą dwie

    Ale ja place dwie. Chodzi mi o to ze jak dg zarabia 3000 złotych, to czy
    place jakbym zarabial 1500 (1500 maz i 1500 zona), czy jakbym zarabial 3000?

    pzdr.
    Jarek

  • 4. Data: 2004-04-01 20:27:43
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Jarek Dyrkacz" <j...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > Ale ja place dwie. Chodzi mi o to ze jak dg zarabia 3000 złotych, to czy
    > place jakbym zarabial 1500 (1500 maz i 1500 zona), czy jakbym zarabial
> [...]

    Osoba współpracująca nie osiąga dochodu.
    Masz tylko możliwość rozliczyć z nią razem podatek,
    ale to jest Twój dochód w całości. Niestety...

  • 5. Data: 2004-04-01 21:19:04
    Od: "Jarek Dyrkacz" <j...@a...net.pl>

    > Osoba współpracująca nie osiąga dochodu.
    > Masz tylko możliwość rozliczyć z nią razem podatek,
    > ale to jest Twój dochód w całości. Niestety...

    No dobra, to co trzeba zrobić, żeby założyć z żoną spółkę? Czy konieczna
    jest rozdzielność majątkowa????

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 6. Data: 2004-04-01 23:39:51
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@S...post.pl>

    > No dobra, to co trzeba zrobić, żeby założyć z żoną spółkę? Czy konieczna
    > jest rozdzielność majątkowa????

    a po co rozdzielność ???
    IMHO to nie jest potrzebnme do założenia spółki a póki co masz jeszcze
    jedną mozliwość (ale wtedy po równo czyli 50%) dopisanie małżonka
    do ewidencji (działalność "dwojga imion") z konsekwencjami
    (remanent, NIP małżonka prowadzącego przed tym działalność, dla ZUS'u
    w przypadku pracowników płatnikiem jest j.w. ...)

    pozdr. Darek SP2BZW