  • 11. Data: 2008-11-04 18:54:38
    Temat: Re: ZW do rejestrów?
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 04 listopad 2008 14:42
    (autor my way
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gepjec$c88$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Pośrednich KUP też żadnych?

    Czyli? Poniekąd może tak, że kupiony kiedyśtam laptop, teraz po czasie mi
    posłużył do przygotowania się do zajęć czy tam do wyświetlenia prezentacji
    na zajęciach. Tylko co, mam korygować laptopa ileśtam czasu wstecz również?

    Bo innych kosztów związanych ze szkoleniem nie dostrzegam.

    --
    Tristan

  • 12. Data: 2008-11-04 18:58:39
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tristan w <news:gepal0$apg$2@news.onet.pl>:

    > W odpowiedzi na pismo z wtorek 04 listopad 2008 11:48
    > (autor Piotrek
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <gep9pm$ji3$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > Wygląda, że nie karmiłem... I co teraz? Sprawa dotyczy kilku lat wstecz.
    > W sumie na obliczenia podatku to wpływu nie miało...

    A na proporcję miało, czy nie?

    > A swoją drogą, po co opcja ,,Bez rejestru''?

    Na diabła faktury za paliwo do "osobówek" rejestrować dla VAT?

    Masz program to naucz sie z niego korzystać, albo wróć do długopisu...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 13. Data: 2008-11-04 19:55:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Nov 2008, Jacek_P wrote:

    > To sie podczepie. Szkolenie 'zw', natomiast dojazd do klienta
    > na fakturze wystawiony osobno

    ...wraca stare pytanie, czy wystawienie faktury na parę ton
    cementu, kilkanaście (lub kilkadziesiąt) ton piasku,
    kilkaset kilo kształtowników i tak dalej tudzież iluś
    roboczogodzin ludzi i sprzętu jest właściwą metodą
    zafakturowania budowy domu? :D

    Jest?

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2008-11-04 21:05:34
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    'Tom N' wrote:

    > Na diabła faktury za paliwo do "osobówek" rejestrować dla VAT?

    Ale paliwo to zakup, a nie sprzedaż.
    Tristaj pytał o sprzedaż "Bez rejestru".

  • 15. Data: 2008-11-05 08:19:17
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

> [...]
    > posłużył do przygotowania się do zajęć czy tam do wyświetlenia prezentacji
    > na zajęciach. Tylko co, mam korygować laptopa ileśtam czasu wstecz

    Imho - co do zasady - korekta powinna być. Ale skoro sprzedaż zw była
    niewielka, to może proporcja przekroczy 98% i problem rozwiąże się sam ;)

    Pozdr,
    m.w.

  • 16. Data: 2008-11-05 08:26:36
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    > A swoją drogą, po co opcja ,,Bez rejestru''?

    Od maja 2004 do bodajże jesieni 2005 faktury sprzedaży, która podlegała
    opodatkowaniu poza Polską, nie były wykazywane w deklaracji Vat, więc
    obowiązku ujmowania ich w rejestrach VAT też nie było.

    Pozdr,
    m.w.

  • 17. Data: 2008-11-05 11:22:46
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 05 listopad 2008 09:19
    wasz znak: <gerkro$c0h$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Imho - co do zasady - korekta powinna być. Ale skoro sprzedaż zw była
    > niewielka, to może proporcja przekroczy 98% i problem rozwiąże się sam ;)

    No ale ile lat wstecz mam korygować księgowość tylko dlatego, że kupiłem
    kompa a parę lat później przy jego pomocy zrobiłem coś ZW?
    --
    Tristan

  • 18. Data: 2008-11-05 12:25:37
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    > No ale ile lat wstecz mam korygować księgowość tylko dlatego, że kupiłem
    > kompa a parę lat później przy jego pomocy zrobiłem coś ZW?

    Dla ST o wartości powyżej 15 tys. okres korekty to max 5 lat, poniżej tej
    wartości - max 1 rok.
    Jeśli zacząłeś go używać do działalności zwolnionej po odpowiednio: 5 latach
    lub 1 roku od przyjęcia do ST - nie korugujesz

    pozdr,
    m.w.

  • 19. Data: 2008-11-05 14:02:34
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 05 listopad 2008 13:25
    wasz znak: <ges39j$hs1$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

> [...]
    > Jeśli zacząłeś go używać do działalności zwolnionej po odpowiednio: 5
    > latach lub 1 roku od przyjęcia do ST - nie korugujesz

    No i co, mam PIT roczny poprawiać przez lata wstecz, bo użyłem laptopa po 4
    latach do szkolenia na ZW? To przecież jakiś absurd jest.
    --
    Tristan

  • 20. Data: 2008-11-05 14:13:28
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tristan wrote:
    > No i co, mam PIT roczny poprawiać przez lata wstecz, bo użyłem laptopa po 4
    > latach do szkolenia na ZW? To przecież jakiś absurd jest.

    Tristan,

    Zamiast narzekać to może poszukaj w tym Twoim programie jeszcze jakichś
    innych przycisków, o których nie wiedziałeś.

    Wtedy - jeśli będzie taka potrzeba - skorygowałbyś w kwitach od razu
    kilka rzeczy na raz.

    Piotrek

    PS.
    Tak. Wiem, że mam zły charakter.