  • 1. Data: 2008-11-03 18:26:03
    Temat: *1.22
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Do wczoraj byłem przekonany że taki sposób liczenia wartości na fakturze:
    netto - jest dane
    brutto = netto * 1.22
    vat = brutto - netto

    jest prawidłowy. Coś mnie jednak podkusiło żeby przegooglać grupę, poczytać
    rozpocządzenie (i próbować czytać ustawę) i wychodzi że jednak nie :(.

    Rację mam, czy jednak może ominąłem jakiś punkt któregoś ustępu który jednak
    na to pozwala?

    (dla uściślenia - nie jest to ani handel, ani sprzedawca nie stosuje w
    obrocie cen brutto. Typowe cena netto + VAT w obrocie między
    przedsiębiorcami).

    p. m.

  • 2. Data: 2008-11-03 18:36:01
    Temat: Re: *1.22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    mvoicem pisze:
> [...]
    > rozpocządzenie (i próbować czytać ustawę) i wychodzi że jednak nie :(.

    A jaki inny sposób znalazłeś? Coś związanego z 18%?

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-11-03 18:40:19
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Liwiusz wrote:

    > A jaki inny sposób znalazłeś? Coś związanego z 18%?

    Z moich czytań rozporządzenia i grupy wynika że powinno być:

    netto - dane
    vat = netto * 0.22
    brutto = netto + vat

    Więc niby sobie sam odpowiedziałem. Z drugiej strony mam taką malutką,
    malusieńką nadzieję że nie mam racji i jednak sposób [ vat = (netto *
    1.22) - netto ] jest poprawny (i nie muszę poprawiać kodu).

    p. m.

  • 4. Data: 2008-11-03 18:41:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    mvoicem pisze:

> [...]
    > malusieńką nadzieję że nie mam racji i jednak sposób [ vat = (netto *
    > 1.22) - netto ] jest poprawny (i nie muszę poprawiać kodu).

    A czym obydwa sposoby się różnią? Otrzymujesz różne wyniki?

  • 5. Data: 2008-11-03 19:11:17
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Liwiusz pisze:
    > A czym obydwa sposoby się różnią? Otrzymujesz różne wyniki?
    Zależnie od kwot i przyjętych sposobów zaokrąglania - oczywiście że będą
    różnice, groszowe i nie przy każdej kwocie, ale zawsze.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 6. Data: 2008-11-03 19:34:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    BartekK pisze:
    > Zależnie od kwot i przyjętych sposobów zaokrąglania - oczywiście że będą
    > różnice, groszowe i nie przy każdej kwocie, ale zawsze.

    Wybacz, ale jestem dziś wieczorem trochę leniwy. Czy możesz podać
    jakąś kwotę netto, dla której otrzymujemy różne wyniki w zależności od
    zastosowanej metody?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 7. Data: 2008-11-03 19:42:40
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 03 listopad 2008 19:40
    (autor mvoicem
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gengij$dsh$4@news.onet.pl>):

    > Więc niby sobie sam odpowiedziałem. Z drugiej strony mam taką malutką,
    > malusieńką nadzieję że nie mam racji i jednak sposób [ vat = (netto *
    > 1.22) - netto ] jest poprawny (i nie muszę poprawiać kodu).

    Mnie tam bardziej martwi problem z sumowaniem, tam wychodzą różnice 1 gr
    właśnie... I mi się czasami faktura wystawiona przez kontrahenta nie zgadza
    o 1gr z tym, co wylicza mój program do księgowości. Na razie to olałem, ale
    wiem, że mogę za to beknąć :(

    --
    Tristan

  • 8. Data: 2008-11-03 19:47:23
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Liwiusz wrote:
    [...]
    > A czym obydwa sposoby się różnią? Otrzymujesz różne wyniki?

    Hmm, no w sumie ... na oko powinna być różnica. Ale właśnie przebadałem
    wszystkie kwoty od 0.02 do kilku tysięcy i róznicy nie znalazłem.

    Wobec czego proszę traktować pytanie jako niebyłe :).

    p. m.

  • 9. Data: 2008-11-03 19:48:23
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Tristan wrote:

> [...]
    > zgadza o 1gr z tym, co wylicza mój program do księgowości. Na razie to
    > olałem, ale wiem, że mogę za to beknąć :(

    Akurat sumowanie jest bardzo klarowne. W sumie mnożenie teraz też (chociaż
    nie wiem dlaczego :D ).

    p. m.

  • 10. Data: 2008-11-03 19:53:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    mvoicem pisze:
    > Liwiusz wrote:
    > [...]
    >>

    > Hmm, no w sumie ... na oko powinna być różnica. Ale właśnie przebadałem
    > wszystkie kwoty od 0.02 do kilku tysięcy i róznicy nie znalazłem.

    Jeśli chodzi o wynik "na oko" to właśnie na moje oko różnicy nie
    powinno być. A nie chciało mi się excela zapuszczać tak jak Tobie :)

    > Wobec czego proszę traktować pytanie jako niebyłe :).

    Co zatem czynię :)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz