  • 11. Data: 2002-11-08 13:01:33
    Temat: Re: Zakup częsci jako koszty ?
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    > No dobra - ale jezeli prowadze dla swojej potrzeby magazyn, to musze ten
    > towar wprowadzic na magazyn. Natomiast sprzedaje zupelnie inna rzecz -
    > składającą się z tych części - czyli muszę zrobić dokument produkcji ?
    >
    > I drugie pytanie - a jak mam zaksięgować wydruk etykiet na te rzeczy ?

    Nie jestem zorientowany aż tak bardzo w pkpir ale na szybkiego zajrzałem do
    ustawy i wyszło mi że:
    Wszystkie materiały składowe, także etykiety, księgujesz w cenie zakupu w ko
    lumnie 10. Na koniec roku sporządzasz remanent. I tu pojawia się odpowiedź n
    a pytanie o dokumentację produkcji. Wygląda na to że jest potrzebna choćby t
    ylko do remanentu dlatego, że na koniec roku sporządzasz remanent towarów i
    materiałów w cenach zakupu ale produktów gotowoych w cenach wytworzenia.Kosz
    ty wytworzenia to "wszelkie koszty związane bezpośrednio i pośrednio z przer
    obem materiałów [...] z wyłaczeniem kosztów sprzedaży wyrobów gotowych". Tak
    im kosztem może być np. wynagrodzenie osoby wykonującej tą produkcję albo ko
    szt etykiety jeżeli przyjmie się zasadę odpisywania kosztów druku etykiet do
    kol. 14 (ze względu na stosunkowo niski koszt).
    Zresztą przecież działalność musisz jakoś ogarnąć i skalkulować dla swoich w
    łasnych potrzeb. Jak taka dokumentacja ma wyglądać? Wydaje mi się, że forma
    jest dowolna, najważniejsze, żeby z niej wynikało wszystkie potrzebne inform
    acje.

  • 12. Data: 2002-11-08 13:32:03
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Fri, 8 Nov 2002 12:07:40 +0100), "Krys"
    <g...@p...onnet.pl> był(a) napisał(a):

    >.........ale w kolumne 10 wpisywac powiniennes tym bardziej jesli koszt
    >materialow w zasadniczej czesc wplywa ne cene wyrobu. Z przedmowca
    >zgodzilbym sie jesli np mialbys DG - mycie samochodow i kupowalbys szampon i
    >gabke.

    Mówiłem ,,olej produkcję'', a nie olej 10 kolumnę...

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    ,,Zerwanie plomb grozi utratą gwarancji'' (c) gwarancja
    ,,A juz forma grozby w warunkach gwarancji, to ewenement'' (c) Expert

  • 13. Data: 2002-11-08 13:32:17
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 7 Nov 2002 17:19:14 +0100), "roo"
    <o...@p...onet.pl> był(a) napisał(a):

    >Jakiś tam magazyn na swoje potrzeby prowadzę

    Na swoje, ale nie przyznawaj się do niego US i już...

  • 14. Data: 2002-11-08 14:46:35
    Od: "roo" <o...@p...onet.pl>

    > Na swoje, ale nie przyznawaj się do niego US i już...

    Chyba tak zrobię :). Ale co zrobię jak się komuś z US zechce sprawdzać
    dokumenty i zapyta - gdzie jest taki, a taki towar - na FV sprzedaży nigdzie
    go nie ma.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2002-11-09 17:41:54
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Fri, 8 Nov 2002 15:46:35 +0100), "roo"
    <o...@p...onet.pl> był(a) napisał(a):

    >Chyba tak zrobię :). Ale co zrobię jak się komuś z US zechce sprawdzać
    >dokumenty i zapyta - gdzie jest taki, a taki towar - na FV sprzedaży nigdzie
    >go nie ma.

    Nie sądzę, żeby spytali. Oni się na tym po prostu nie znają. Dla
    świętego spokoju możesz zbierać receptury -- czyli miniprodukcję
    robić.