  • 1. Data: 2003-10-05 19:43:54
    Temat: Zakup mieszkania a US
    Od: "ZauraK" <magicworld@poczta[NS].onet.pl>

    Witam.
    Moja znajoma kupiła nie dawno mieszkanie.
    Kwota transakcji była mniejsza od wartości mieszkania podanego przez
    rzeczoznawcę.
    Dostała wezwanie do US i musiała się tłumaczyć dlaczego kupiła tak tanio
    mieszkanie (???)
    Jeżeli ktoś powinien się tłumaczyć to chyba sprzedający? O co tu chodzi ?
    Pytam, bo właśnie kupuję mieszkanie i też za mniejsze pieniądze niż wartość
    mieszkania wg rzeczoznawcy.

  • 2. Data: 2003-10-05 21:45:43
    Temat: Re: Zakup mieszkania a US
    Od: "Piciuf" <p...@p...onet.pl>

    "ZauraK" <magicworld@poczta[NS].onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jeżeli ktoś powinien się tłumaczyć to chyba sprzedający? O co tu chodzi ?
    > Pytam, bo właśnie kupuję mieszkanie i też za mniejsze pieniądze niż

    Wpisz w akt notarialny, że mieszkanie jest do generalnego remontu.

    W przypadku, gdyby US zakwestionował cenę zakupu, będziesz musiał zapłacić
    różnicę pomiędzy podatkiem od czynności cywilno-prawnych, który zapłaciłeś,
    a podatku, który wg ceny rynkowej powinieneś zapłacić. Chyba, że skutecznie
    przekonasz US, że faktycznie tyle kosztowało. Stąd potrzeba zapisu w Akcie o
    mieszkaniu do remontu.

    I pamiętaj - podatek od czynności cywilno - prawnych ciąży na stronach
    transakcji solidarnie.

    Piciuf
    ________________________________
    http://piciuf.w.interia.pl
    http://piciuf.w.interia.pl/muzyka_tsa.htm
    http://piciuf.polski-sex.pl
    ________________________________
    Spieszmy się kochać ludzi
    Tak szybko odchodzą

  • 3. Data: 2003-10-06 10:44:34
    Od: "Wieslaw Lecki" <w...@g...com.pl>

    Użytkownik "ZauraK" <magicworld@poczta[NS].onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jeżeli ktoś powinien się tłumaczyć to chyba sprzedający? O co tu chodzi ?
    > Pytam, bo właśnie kupuję mieszkanie i też za mniejsze pieniądze niż

    wartość ta wdług urzedu skarbowego może być oszacowana ponownie gdy cena
    znacznie odbiega od cen przyjętych w danym regionie . a dlaczego wzywają do
    wyjaśnienia to przecież oczywiste może bedziesz musiał dopłacać podatek .
    ale najepiej sięgnąć do ustawy regulującej podatek od czynności
    cywilno-prawnych .

  • 4. Data: 2003-10-06 17:30:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Oct 2003, Kamil W wrote:
    [...]
    >+ ponad 33% wyzsza od tej jaka widnieje w akcie notarialnym. Wtedy tez
    >+ pokrywasz koszt rzeczoznawcy. Jezeli to mniej niz 33% nic nie placisz.
    >+
    >+ Takie info pamietam niestety z jakiegos artykulu prasowego, nie ze
    >+ zrodel prawnych,

    +++++++
    4. Jeżeli strony, pomimo wezwania, o którym mowa w ust. 3, nie określiły
    wartości lub podały wartość nie odpowiadającą wartości rynkowej, organ
    podatkowy dokona jej określenia na podstawie opinii biegłego. Jeżeli
    wartość określona w ten sposób przekroczy o 33 proc. wartość podaną przez
    strony, koszty opinii ponoszą solidarnie strony czynności cywilnoprawnej.
    ------

    PCC, art. 6

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2003-10-06 19:36:24
    Od: "Miki" <m...@f...icn.pl>

    Użytkownik "Wieslaw Lecki" <w...@g...com.pl> napisał w
    wiadomości news:blrgl4$nn1$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > wyjaśnienia to przecież oczywiste może bedziesz musiał dopłacać podatek .
    > ale najepiej sięgnąć do ustawy regulującej podatek od czynności
    US może wezwać rzeczoznawcę, a jak różnica między między jego wyceną a ceną
    do podatku będzie większa niż 30% (a może 33%) to płaci za wycenę podatnik
    Mirek

  • 6. Data: 2003-10-06 19:50:00
    Od: Kamil W <ukiel_usunto@usuntotez_tlen.pl>

    > Pytam, bo właśnie kupuję mieszkanie i też za mniejsze pieniądze niż wartość
    > mieszkania wg rzeczoznawcy.

    o ile dobrze pamietam, musisz doplacac do podatku tylko jezeli cena
    mieszkania ustalona przez rzeczoznawce "zamowionego" przez US bedzie o

    pozdrawiam,

  • 7. Data: 2003-10-07 07:25:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Oct 2003, RamoczKa wrote:
    [...Xena...]
    >+ > Taaaa, a rzeczoznawca nie widział, że mieszkanie do remontu i dlatego
    >+ > je wycenił inaczej? Bez jaj panowie, [....]
    >+ A w jaki sposób wytłumaczyć, że właściciel zażądał sobie o wiele mniejszą
    >+ kwotę za mieszkanie, bo chciał się szybko pozbyć mieszkania?

    Zdaje się że chodziło o PCC ?
    Przecież ten podatek płaci się od wartości rynkowej, a nie
    faktycznej wartości umowy sprzedaży.
    [...]
    >+ Mam się z nim kłócić, że chce za mało i dobrowolnie zapłacić?

    Nie. Tylko podatek od "wartości rynkowej".
    Reklamacje do Sejmu, nie do mnie poproszę ;)

    >+ A skoro jest taka sytuacja, to dlaczego Urząd Skarbowy może żądać zapłaty
    >+ ode mnie, skoro nie robię żadnych przekrętów?

    Bo od zapłacenia PCC są obie strony. Reklamacje jak wyżej :)

    >+ Dla mnie jest to trochę niezrozumiałe.

    Mam nadzieję że objaśniłem ;)

    >+ Czy takie jest prawo polskie-bezsensowne?

    Sensowne, sensowne. Dziura w budżecie na poziomie gwiazdy neutronowej,
    no to się dosypuje (aż się zapadnie pod własnym ciężarem :(, niestety).

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2003-10-07 13:17:39
    Od: "Xena" <tatiana_precz ze spamem@linkor.com.pl>

    Osobnik znany jako Piciuf mieszkający pod adresem
    napisał w ten deseń:
    > "ZauraK" <magicworld@poczta[NS].onet.pl> napisał w wiadomości
    >>

    > Wpisz w akt notarialny, że mieszkanie jest do generalnego remontu.

    Taaaa, a rzeczoznawca nie widział, że mieszkanie do remontu i dlatego
    je wycenił inaczej? Bez jaj panowie, jak chcecie robić przekręty, to z
    głowa proponuję.
    pozdr
    Xena

  • 9. Data: 2003-10-07 15:28:03
    Od: "Miki" <m...@f...icn.pl>

    Użytkownik "Xena" <tatiana_precz ze spamem@linkor.com.pl> napisał w
    wiadomości news:blue00$1h6$5@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > Taaaa, a rzeczoznawca nie widział, że mieszkanie do remontu i dlatego
    > je wycenił inaczej? Bez jaj panowie, jak chcecie robić przekręty, to z
    Dlatego powstaje nowa świecka tradycja pisania do US o kupnie nowego
    mieszkania i zapytanie czy dobrze naliczyliśmy podatek. US ma krótki termin
    (krótki to chyba 2 tygodnie a nie 5 lat) na wydanie decyzji. Jeśli
    rzeczywiście mieszkanie do remontu to biegły to oceni.
    Mirek

  • 10. Data: 2003-10-07 18:35:05
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Miki" <m...@f...icn.pl> napisał w wiadomości

    > Dlatego powstaje nowa świecka tradycja pisania do US o kupnie nowego
    > mieszkania

    to najlepsze wyjście, zgadzam się

    i zapytanie czy dobrze naliczyliśmy podatek. US ma krótki termin
    > (krótki to chyba 2 tygodnie

    eee, do miesiąca teoretycznie, trwa to oczywiście dłużej, bo w postępowaniu
    muszą brać udział wszystkie strony czynności, ale nie zmienia to faktu że
    podania o weryfikacje prawidłowości naliczonego podatku PCC, rozpatrywane są
    w pierwszej kolejności

    a nie 5 lat) na wydanie decyzji.

    nie 5 a 3