  • 1. Data: 2003-10-05 10:37:28
    Temat: Platnik a baza w MS SQL
    Od: "Dilvish" <u...@p...onet.pl>

    Hello
    Mam winde 98 i jak instaluje platnika 5 to potem chce zalozyc baze na sql.
    Wsyszstko jest dobrze do 4 korku kiedy pojawia sie wybor albo autoryzacji
    windowsowej albo podanie loginu i hasla.
    W pierwszy przypadku nie dziala a w drugim nie moze stworzy konta czyli tez
    nie dziala.
    Czy ma ktos jakies wskazowki dla mnie ??
    Moze trzeba skonfigurowac jakos tego sql.
    Z gory dziekuje za pomoc
    Dilvish

  • 2. Data: 2003-10-05 11:40:27
    Temat: Re: Platnik a baza w MS SQL
    Od: "Czarek" <c...@s...onet.pl>

    Użytkownik "Dilvish" <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
[...]

    Musisz raczej wybrać logowanie i hasło (w tym 4 korku).

    Ale zanim klikniesz buttona, żeby szukał bazę sql musisz ją ręcznie odpalić.
    Najprawdopodobniej ikonka bazy SQL (w prawym dolnym rogu przy dacie)ma taki
    czerwony kwadracik (czyli, że jest zatrzymana). Kliknij na niej prawym
    klawiszem myszki i z menu wybierz coś w rodzaju start, czy uruchom (już nie
    pamiętam, ważne, żeby kwadracik zamienił się w zielony trójkącik/strzałkę).
    Raz komuś instalowałem SQL na WIN98 i poszło, zatem powinno pójść i u
    ciebie. Powodzenia.

    Pamiętaj o ścieżce Nazwa_komputera\Nazwa_bazy_sql (czyli np.
    Administrator\Platnik, możesz tę nazwę zidentyfikować najeżdżając myszką nad
    tą ikonę, wówczas powinna się ta nazwa wyświetlić).

    Czarek

  • 3. Data: 2003-10-05 11:56:35
    Od: "Dilvish" <u...@p...onet.pl>

    wszystko jest zrobione tak jak napisales i serwer odpalony i sciezka
    dobra...
    jednak dalej nie dziala :(
    a w tym logowaniu trzeba podac jakies konkretne dane (tzn te od
    aministratora + haslo) czy mozna nowe wymyslic

  • 4. Data: 2003-10-05 12:19:58
    Od: "Czarek" <c...@s...onet.pl>

[...]

    Raczej dane administratora i jego hasło.

    Ja miałem tak. Zainstalowałem Płatnika, wskazując, że chcę utworzyć bazę
    SQL. Coś mi nie chciało wyjść, myślałem, że to przez Win98, zatem
    odinstalowałem wszystko, włącznie z bazą SQL. Żeby to zrobić musiałem
    wyrzucić z autostartu program SQL Server Service Manager, bo jak już się
    uruchomi, to nijak nie da się go usunąć.

    Kiedy całkowicie wszystko usunąłem (i płatnika i SQL), to zainstalowałem
    wszystko jeszcze raz. Tym razem od razu przeszedłem ścieżkę, o której
    mówiłeś, nie próbowałem innych opcji i (po zapuszczeniu zielonej strzałki)
    wszystko poszło.

    Tylko jak zauważyłem, po każdym uruchomieniu komputera pod tym systemem
    trzeba odpalać silnik SQL (SQL Server Service Manager) ręcznie, ale chyba
    nie było zaznaczone pole "Auto-start service when OS starts". Moim zdaniem
    powinieneś ten silnik popchnąć ustawiając jako Services: SQL Server (tylko
    nie "agent"), no i start/continue. Dodatkowo - trochę odczekaj, bo ten
    badziew długo się czasami uruchamia.

    To chyba wszystko, co na ten temat pamiętam.

    Czarek

  • 5. Data: 2003-10-05 13:01:04
    Od: "Dilvish" <u...@p...onet.pl>

    Dzieki za poswiecony czas ale to mi nie dziala za nic.
    Odpalilem nawet u znajomego na windzie 2ki tam autoryzacja windowsowa
    slicznie zadzialala ale autoryzacja poprzez login dalej nic :(
    I u niego i u mnie wyskauje taki sam kmunikat:
    "Utworzenie bazy danych nie powiodlo sie.
    Login failed for user "ADMINISTRATOR""

    Ehhh
    nic zostaje pracowanie na accesie :(

  • 6. Data: 2003-10-05 16:54:07
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "Dilvish" <u...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > I u niego i u mnie wyskauje taki sam kmunikat:
    > "Utworzenie bazy danych nie powiodlo sie.

    nie wiem jakiego wy tam sql macie i skąd, ale sql domyślnego admina ma o
    nazwie "sa", a nie administrator, moze dlatego nie moze niczego znaleźć.
    Zaloguj sie w windzie98 jako użytkownik sa i spróbuj jeszcze raz.
    W win2000 jest inaczej tam użytkownicy windowsa automatycznie są
    użytkownikami sql.
    W win98 tak nie jest. Jesli jestes zalogowany jak uzytkownik kowalski, to
    windows takiego uzytkownika i jego haslo chce przepchnac do sql, a to nie
    przejdzie.
    Jak wybierasz autoryzacje przez login to wpisz jako uzytkownika "sa" bez
    hasla.
    Płatbika 5 na oczy nie widziałem więc sobie trochę filozofuje,ale moze cos
    wam to pomoze.

  • 7. Data: 2003-10-05 16:54:48
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

> [...]
    > nie dziala.
    > Czy ma ktos jakies wskazowki dla mnie ??
    > Moze trzeba skonfigurowac jakos tego sql.

    proszę spróbować
    login: sa
    hasło puste

    jest to standardowy login administratora (zarówno dla mssql
    jak i silnik msde, którego wykorzystuje płatnik).

    Krzysztof Gil, k...@g...pl
    GAMTEC Systemy Informatyczne, www.gamtec.pl

  • 8. Data: 2003-10-05 16:57:03
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Czarek" <c...@s...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    nad
    > tą ikonę, wówczas powinna się ta nazwa wyświetlić).

    fachowo nazywa się to instancją (nie ścieżką),
    ale to drobny szczegół :)
    takowych instancji może być wiele w systemie
    (każda na innym porcie np. tcp), więc różne
    oprogramowanie może dzięki nim korzystać z jednej
    bazy (np. płatnik + soft mrp pracujący z msde).

  • 9. Data: 2003-10-05 21:29:03
    Od: "Dilvish" <u...@p...onet.pl>

    > proszę spróbować
    > login: sa