  • 1. Data: 2003-10-05 19:36:53
    Temat: zakup towaru, a wykorzystanie na firm
    Od: "Radek" <g...@g...pl>

    Witam,

    Mam taki problem,
    w swojej pracy często odsprzedaję dalej CD, ale czasami część z nich
    wykorzystuję do pracy (np. zapisanie danych z dysku u klienta)
    jak je księgować?
    najpierw jako towary, a co później robić z tymi, które wykorzystuję w
    firmie?

    Radek

  • 2. Data: 2003-10-06 07:04:08
    Temat: Re: zakup towaru, a wykorzystanie na firm
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 5 Oct 2003, Radek wrote:

> [...]
    >+ jak je księgować?
    >+ najpierw jako towary, a co później robić z tymi, które wykorzystuję

    Z interpretacji różnych wyłonił mi się taki obraz:
    - jeśli zużywasz *w firmie* to przeksięgowujesz z kol.10 do 14
    (towar->koszt), wpisując w "10" wartość z minusem oczywiście
    - jeśli zużywasz "na potrzeby klienta", to ponieważ w kol.10
    wpisuje się również materiały produkcyjne :) (Maddy się jakiś
    czas temu zjeżyła że z powodu tytułu kolumny w niektórych
    "drukowanych" KPiR wszyscy mają klapki na oczach :)) - to...
    nie robisz nic.
    Możesz sobie zrobić "protokół" pt. "karta ze spisem" - w stylu:
    15.X: - 9 CD-ROM na potrzeby klienta XY...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-10-07 02:56:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Oct 2003, Radek wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> [...]
    >+ > On Sun, 5 Oct 2003, Radek wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > (towar->koszt), wpisując w "10" wartość z minusem oczywiście
    >+ > - jeśli zużywasz "na potrzeby klienta", to ponieważ w kol.10
    [...]
    >+ aha, jeżeli używam drukowanej KPiR, to co wtedy, bo ja nie mam
    >+ programu księgowego?

    Jakiej "drukowanej" ? Oświeć bo nie nadążam :) - chodzi o wypełnianą
    ręcznie ? Jeśli tak to napisałem wyżej: w 10 wartość z "-", w "14"
    ta sama wartość z "+" i stosowny opis... "przezn.tow.handl.na potrz.
    wl." :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2003-10-07 08:22:52
    Od: "Radek" <g...@g...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

> [...]
    >
    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

    aha, jeżeli używam drukowanej KPiR, to co wtedy, bo ja nie mam programu
    mogę ew. wydrukować coś w rodzaju "rozchód wewnętrzny", ale nie wiem jak to
    wpisac w KPiR.

    Radek

  • 5. Data: 2003-10-07 16:35:26
    Od: "onet" <g...@o...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

> [...]
    > ręcznie ? Jeśli tak to napisałem wyżej: w 10 wartość z "-", w "14"
    > ta sama wartość z "+" i stosowny opis... "przezn.tow.handl.na potrz.

    ok. dzięki
    Pzdr

    Radek