  • 11. Data: 2005-04-12 16:39:41
    Temat: Re: Zakup mieszkania za gotówkę - brak udokumentowanych dochodów
    Od: "Plissken" <p...@w...pl>

    > A standardowa odpowiedź podatnika "te pieniądze mam z nierządu" nie
    > zadziała? ;)

    Ło matko, Andrzej - tutaj też piszesz ;) ?

    pozdrawiam,

    Plissken

  • 12. Data: 2005-04-12 17:20:01
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    > A standardowa odpowiedź podatnika "te pieniądze mam z nierządu" nie
    > zadziała? ;)

    :)

    --
    j...@p...pl
    gg: 207344

  • 13. Data: 2005-04-12 18:06:01
    Od: "Slayer" <b...@b...ble>

    wiadomości

    > Limit 19 kzł darowizny "mieszkaniowej" jest *na otrzymującego*. Bez
    > względu (w odróżnieniu od limitów "zwykłych") od ilu osób wziął.
    > Więc mąż może dostać 19 kzł.
    > Ale żona *też* może dostać 19 kzł !!
    > No to razem 38 kzł.

    pewny jesteś że na udział przysługuje dodatkowa ulga ??

  • 14. Data: 2005-04-13 16:07:28
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > nabycie w drodze darowizny pieniędzy lub innych rzeczy przez osobę
    > zaliczoną do I grupy podatkowej w wysokości nieprzekraczającej 9 637 zł
    > od jednego darczyńcy, a od wielu darczyńców łącznie nie więcej niż 19
    > 274 zł w okresie 5 lat od daty pierwszej darowizny, jeżeli pieniądze te
    > lub rzeczy obdarowany przeznaczy na wkład budowlany lub mieszkaniowy do
    > spółdzielni, budowę lokalu w małym domu mieszkalnym, budowę domu
    > jednorodzinnego albo nabycie lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną
> [...]
    Co masz na myśli ? Ekstra niezależne?

    I na marginesie - można jeszcze dodatkowo pożyczyć od rodziców 9637,00 bez PCC.

    Pzdr-Kriss

  • 15. Data: 2005-04-13 22:23:09
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Kriss wrote:

    > Co masz na myśli ? Ekstra niezależne?

    to że 9637 zł od osoby z I grupy podatkowej jest zwolnione od podatku z
    definicji na cele dowolne.
    a drugie (ekstra) 9637 od jednej lub 2 x tyle od wiecej osob bedzie
    zwolnione z podatku jezeli przeznaczysz je na cele mieszkaniowe.
    Poczytaj ustawe.

    W efekcie od 4 rodzicow po 9637 zł + 19274 na cele mieszkaniowe
    współmałożonek może dostać tyle samo.

    > I na marginesie - można jeszcze dodatkowo pożyczyć od rodziców 9637,00 bez PCC.

    kiedyś było można, ale ustawy o PCC nie czytałem od roku.

  • 16. Data: 2005-04-14 08:26:48
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > a drugie (ekstra) 9637 od jednej lub 2 x tyle od wiecej osob bedzie
    > zwolnione z podatku jezeli przeznaczysz je na cele mieszkaniowe.
    Czytalem , a Ty ?

    > W efekcie od 4 rodzicow po 9637 zł + 19274 na cele mieszkaniowe
    > współmałożonek może dostać tyle samo.
    no to napisz wprost ile kazdy z malzonkow Twoim zdaniem moze dostac na glowe
    wolnej od posid kaski , bo to co piszesz powyzej to nie do konca prawda ,
    i co by nie bylo skoro czytasz ustawe to co oznacza zapis ;

    Art.15.
    pkt 3. Przy ustalaniu wysokości podatku przyjmuje się kwoty wartości rzeczy i
    praw majątkowych określone w art. 4 ust. 1 pkt 5 i w art. 9 ust. 1 oraz skale
    podatkowe określone w ust. 1 obowiązujące w dniu powstania obowiązku
    podatkowego.

    Jakos nie widze tego extrasa a co najwy|ej podwojenie kwoty wolnej w
    okreslonych warunkach.
    Wyprowadz z bledu dyletanta co nie czyta-please.

    PCC.

    > kiedyś było można, ale ustawy o PCC nie czytałem od roku.
    to widac :-)
    Kriss

  • 17. Data: 2005-04-14 15:00:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Apr 2005, Slayer wrote:

    > + pewny jesteś że na udział przysługuje dodatkowa ulga ??

    Ekhm... dobrze że czuwasz, bo zapomniałem iż co do tego
    są zastrzeżenia co do *litery* prawa...
    Jak rozumiem - przy takim podejściu nie mowy o "limicie"
    *wcale*....

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 18. Data: 2005-04-14 15:05:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Apr 2005, Kriss wrote:

> [...]
    >+ > a drugie (ekstra) 9637 od jednej lub 2 x tyle od wiecej osob bedzie
    >+ > zwolnione z podatku jezeli przeznaczysz je na cele mieszkaniowe.
    [...]
> [...]
    >+ podatkowego.
    >+
    >+ Jakos nie widze tego extrasa a co najwy|ej podwojenie kwoty wolnej

    ++++
    Art. 4. 1. Zwalnia się od podatku:
    5) nabycie w drodze darowizny pieniędzy lub innych rzeczy przez osobę
[...]
    -----

    Zaakcentuję: rzeczoną kwotę ZWALNIA SIĘ OD PODATKU.
    Jak jest "zwolniona" to również nie liczy się do "skali".
    IMO :)

    Natomiast istotne jest zastrzeżenie Slayera: zapis LITERALNIE
    jest zapisany niejasno - i pytaniem jest czy "nabycie udziału
    w lokali" (przy współwłasności !!) liczy się do "nabycia lokalu".
    Na ten "hak" odpowiedzi nie znam :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 19. Data: 2006-09-17 04:02:24
    Temat: bZO4vhnfTN
    Od: bZO4vhnfTN<F...@U...com>

    ZGZhYduS3y uwd1MlAFRgpZYc fmMDRkjfhKw

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 20. Data: 2006-09-17 04:02:24
    Temat: UErPXZPMkg
    Od: UErPXZPMkg<M...@C...com>

    DD3XW0G2omiDKx 2ax6reMCNfRklg ND2YbZe15SRbdG

    -> http://usenet.pomocprawna.info