  • 1. Data: 2004-05-30 22:18:29
    Temat: Zasiłek a DG
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Troche NTG ale myśle ze nie do końca

    Następująca sytuacja prawna

    - jestem na wypowiedzeniu umowy o prace na czas nieokreslony
    - założyłem w kwietniu s.c. ale jeszcze nie ukończyłem tj. mam: NIP, REGON,
    umowe s.c, wpis do EG (data rozpoczenia we wpisie na kwiecien 2004), umowe
    rachunku bankowego. W US wypełniłem oczywiscie stosownie NIP-D, NIP-2,
    VAT-R,VAT-R/UE.
    - NIE złożyłem zgłoszenia do US o prowadzeniu DG i tym bardziej ZUSu.

    czy należy mi sie zasiłek dla bezrobotnych?

    TAK: bo zgodnie z ustawą o ubezp. społecznych powstaje w chwili prowadzenia
    działalnosci a ona jeszcze nie moze byc prowadzona.

    NIE: bo zarejestrowałem juz działalnosc w urzedzie z data kwietnia 2004.

    ktora wersja jest poprawna?

    --
    www.grid.org
    l...@a...pl

  • 2. Data: 2004-05-31 06:27:58
    Temat: Re: Zasiłek a DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 31 May 2004, Sebol wrote:
    [...]
    >+ TAK: bo zgodnie z ustawą o ubezp. społecznych powstaje w chwili prowadzenia
    >+ działalnosci a ona jeszcze nie moze byc prowadzona.

    To nie jest prawda.
    Skoro termin deklarowanego rozpoczęcia upłynął to możesz w każdej chwili
    ją podjąć i masz czas na złożenie informacji PO rozpoczęciu działalności.
    Czyli działalność MOŻE być prowadzona.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-05-31 06:47:59
    Od: "leslaw" <f...@v...pl>

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości
    1.zgłosiłeś wszystkie potrzebne formalności jakie wymagane są do
    prowadzenia działalnosci drukami w US
    2.nie zgłosiłeś się do ZUS
    3.dochodu z działalności nie ma
    -nie ma zatem zadnych przeszkód abyś wyszedł z tej DG i był
    bezrobotnym jeżeli masz zatrudnienie w okresie ostatnich 365 dni przez
    180dni .ustawa nie reguluje że masz po ustaniu zatrudnienia
    zarejestrować się natychmiast bo nie dostaniesz zasiłku

    Lesław

  • 4. Data: 2004-05-31 07:17:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 31 May 2004, leslaw wrote:
    [...]
    >+ -nie ma zatem zadnych przeszkód abyś wyszedł z tej DG

    A to prawda. Ale chyba powinien ją *zamknąć* ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-05-31 07:33:12
    Od: "weronika" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik napisał:
    > A to prawda. Ale chyba powinien ją *zamknąć* ?

    yhmmm, prawda:) - szczególnie, że RUP może zażądać decyzji o wykresleniu z
    ewidencji DG ( otrzymuje sie ją po 'oddaniu' oryginału wpisu) lub co
    najmniej oświadczenia, że takowego wpisu Sebol nie posiada - a przecież
    kłamać nie będzie;):)
    pozdr. weronika:)

  • 6. Data: 2004-05-31 08:14:09
    Od: "leslaw" <f...@v...pl>

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości
    > Troche NTG ale myśle ze nie do końca

    napisałem wyrażnie że ma skończyć działalność albo zasiłek dla
    bezrobotnych albo DG i zasiłek socjalny innego rozwiąznia nie ma.Dobre
    by to było gdyby w miesiącu kiedy mnie nie nie ma dochodu lub jest za
    niski mógłbym mieć zasiłek jako bezrobotny .ale numer........to
    nadaje się na program polityczny w nadchodzących wyborach będziesz
    miał duzo zwolenników i mandat w sejmie .

    Lesław

  • 7. Data: 2004-05-31 12:41:14
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 31 May 2004 09:17:09 +0200, Gotfryd Smolik news naskrobał(a):

    > On Mon, 31 May 2004, leslaw wrote:
    > [...]
    >
    > A to prawda. Ale chyba powinien ją *zamknąć* ?

    problem w tym ze US twierdzi ze jeszcze jej nie otworzyłem do końca - tak
    wiec juz naprawde NIC nie wiem.

    --
    www.grid.org
    l...@a...pl

  • 8. Data: 2004-05-31 13:50:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+
    >+ problem w tym ze US twierdzi ze jeszcze jej nie otworzyłem do końca

    ...i pewnikiem ma rację. Nie wiem jakie są podstawy prawne (i nie
    mam w planie rozpoznawania :)) ale w postach padło (ty mianowicie :)
    AFAIR napisałeś: "nie możesz prowadzić").
    No to stwierdziłem: *MOŻESZ PROWADZIĆ* (DG !).
    Jak sądzę ten fakt może mieć dla ZUSu znaczenie.
    Z niego jeszcze nie wynika że "prowadzisz" w rozumieniu poszczególnych
    przepisów (innych wg PDG, innych wg PD, innych wg VAT... a na który
    konkretnie powołuje się konkretny artukuł UoSUS to już ekwilibrystyka
    :[).
    Ale formalnie... dowodu przeciwnego nie ma :] a AFAIK ZUS się go
    domaga (tj. niefigurowania "aktywnego" w ewidencji DG).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 9. Data: 2004-05-31 15:00:10
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 31 May 2004 15:50:20 +0200, Gotfryd Smolik news naskrobał(a):

> [...]
    > AFAIR napisałeś: "nie możesz prowadzić").
    > No to stwierdziłem: *MOŻESZ PROWADZIĆ* (DG !).

    US twierdzi ze na stan aktualny nie moge :D. Ba, dodał ze bez zgłoszenia
    nie zgłosze do zusu. Chyba sie przejde z kompletem dokumnetacji i upewnie
    sie na 100%.

    > Ale formalnie... dowodu przeciwnego nie ma :] a AFAIK ZUS się go
    > domaga (tj. niefigurowania "aktywnego" w ewidencji DG).

    w DG nie wpisuje sie zwieszenia dzialanosci firmy (sprawdzalem) a tylko
    powiadamia ZUS i US ktory mi powiedzial ze nie mam co ich zawiadamiac bo
    jeszcze nie otworzylem - istna paranoja.

    --
    www.grid.org
    l...@a...pl

  • 10. Data: 2004-05-31 22:13:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+ > No to stwierdziłem: *MOŻESZ PROWADZIĆ* (DG !).
    >+
    >+ US twierdzi ze na stan aktualny nie moge :D.

    ..a ten US to pod niepolskie przepisy podlega ? ;)
    Bo jak dla mnie tam coś 7 dni "od rozpoczęcia" było jak ostatnio
    czytałem :]

    >+ Ba, dodał ze bez zgłoszenia nie zgłosze do zusu.

    A co to znaczy "nie zgłosisz do ZUSu" ?
    Owszem, IMO zgłoszenie do US i do ZUS 2 różnych dat rozpoczęcia
    to jest BARDZO głupi pomysł :>
    Ale korelacji np. w kolejności zgłaszania nie widzę.
    Co innego przy próbach zawieszania i zamykania - tu ZUS się próbuje
    bronić żądaniem dostarczenia dokumentów z US jako jednego z dowodów
    stanu faktycznego. Nie wnikam czy zasadnie.

> [...]
    >+
    >+ w DG nie wpisuje sie zwieszenia dzialanosci firmy (sprawdzalem)

    Ano wiem. Nie ma możliwości.
    I istnieje opinia, moim zdaniem mocno uzasadniona, że "zawieszanie"
    jest z p. widzenia ZUS bezprawne. Mniej więcej tak samo jak kilka
    lat temu było "uznawanie samochodów za ciężarowe na podstawie
    wpisu do dowodu rejestracyjnego" - czytaj "wszyscy [?:>] tak robią
    i urzędy to honorują".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)