  • 1. Data: 2004-05-30 20:37:04
    Temat: pcc - doplaty, kapital zakladowy
    Od: "Simon6" <s...@i...pl>

    witam,

    mam taka watpliwosc dot. sp. z o.o. (przy zalozenie ze liczymy
    wg starej malejacej stawki pcc)

    jesli zrobi sie podwyzszenie kapitalu zakladowego i
    rownoczesnie doplaty wspolnikow (dwie osobne kwoty) to czy pcc nalezy
    zaplacic tak jakby od calosci kwoty (kapital+podwyzszenie+doplaty), czyli
    w praktyce tylko 0.1% czy tez nalezy to rozbic na pcc od kapitalu (0.1%)
    + pcc od doplat (1% od 20tys itd)

    pozdr

    Simon

  • 2. Data: 2004-05-31 06:34:34
    Temat: Re: pcc - doplaty, kapital zakladowy
    Od: "Slayer" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Simon6 <s...@i...pl> napisał(a):

    > mam taka watpliwosc dot. sp. z o.o. (przy zalozenie ze liczymy
    > wg starej malejacej stawki pcc)

    czyli przed 1 maja , jesteś porządnie spóźniony...

> [...]
    > w praktyce tylko 0.1% czy tez nalezy to rozbic na pcc od kapitalu (0.1%)

    nie rozumiem , przeciez to wspólnicy robią dopłaty do kapitału zakładowego
    przez co kapitał ulega podwyższeniu, podstawę opodatkowania stanowi wysokość
    właśnie to podwyższenie, oblicza się należny podatek w następujący sposób:
    suma kapitału założycielskiego + dopaty + pożyczki od udziałowców + obecne
    podwyższenie -> od tego oblicza się podatek zgodnie z tabelką podaną w
    ustawie i odejmuje się podatek dotychczas zapłacony...