  • 1. Data: 2002-07-15 20:14:02
    Temat: Zawieszac, czy nie zawieszac?
    Od: Tomek <t...@i...pl>

    Witam Was,

    Chcialbym zglosic DG w urzedzie gminy, tylko po to, by moc poslugiwac
    sie legalna nazwa firmy i moc nawiazywac kontakty biznesowe. Na pierwsze
    przychody licze w przyszlym roku. Wtedy to "chcialbym" placic skladki
    ZUS i podatki.

    1. Czy musze, oprocz zgloszenia DG w urzedzie gminy, rowniez zawiesic
    dzialalnosc?

    2. Czy bede musial co miesiac skladac jakies dokumenty jesli nie mam
    wydatkow, przychodow, nikogo nie zatrudniam? (wyjezdzam na pol roku)

    3. Jakie koszty poniose?

    slonecznie pozdrawiam,

    Tomek

    P.S. Jesli odpowiedzi na moje pytania jest sa gdzies w archiwum to prosze o
    link - bardzo wolno mi dziala przeszukiwanie...

  • 2. Data: 2002-07-16 18:00:19
    Temat: Re: Zawieszac, czy nie zawieszac?
    Od: "Hammer" <t...@a...net>

    Użytkownik "Tomek" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > P.S. Jesli odpowiedzi na moje pytania jest sa gdzies w archiwum to prosze o
    > link - bardzo wolno mi dziala przeszukiwanie...

    ---------------------

    Zobacz post Argento z 25-06-02...

  • 3. Data: 2002-07-16 22:31:55
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Tomek <t...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:agvaea$kc9$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > ZUS i podatki.
    >
    > 1. Czy musze, oprocz zgloszenia DG w urzedzie gminy, rowniez zawiesic

    Nie trzeba zawieszać DG. Po prostu jest tylko zarejestrowana w Urz.Miasta.
    Zgłaszasz tylko jeszcze do Urzędu Statystycznego. Do Urz. skarbowego nie
    zgłaszasz. Do ZUS zalecam pismo wysłać, że DG jest zarejestrowana ale
    faktycznie nie rozpoczęta.

    > 2. Czy bede musial co miesiac skladac jakies dokumenty jesli nie mam
    > wydatkow, przychodow, nikogo nie zatrudniam? (wyjezdzam na pol roku)
    >
    > 3. Jakie koszty poniose?

    Dopóki nie rozpoczniesz faktycznie nie płacisz ZUS, nie składasz nic. Potem
    już leci składka ZUS, deklaracje do US...
    Zobacz też tu: http://www.podatki-faq.prv.pl/ do działu "rozpoczęcie DG"

    pozdrawiam
    WS