  • 11. Data: 2006-04-29 22:42:19
    Temat: Re: Zawieszenie DG -który PIT
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości news:

    >W ZUSIe - nie ma czegoś takiego jak *zawieszenie* - jest stan
    > jaki oboiwązuje w onformatyce:
    > - "0" - nie prowadzisz DG
    > oraz
    > - "1" - prowadzisz DG
    > Stanu 0,5 nie wymyślono jeszcze ;)

    Reasumując - skor faktycznie nie prowadzisz tej działalności podczas tego
    zawieszenia to jesteś w stanie 0.

  • 12. Data: 2006-04-30 06:34:36
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 30 kwi o godzinie 00:42, na pl.soc.prawo.podatki, Cavallino
    napisał(a):

    > Reasumując - skor faktycznie nie prowadzisz tej działalności podczas tego
    > zawieszenia to jesteś w stanie 0.

    Czekałem kto zauważy "faktyczne nieprowadzenie" ;)
    Skoro nie prowadził DG - to jego obowiązkiem było wyrejestrowanie się z
    ubezpieczeń - prawda?
    Jeżeli nie wykonał w tym czasie *żadnej* czynności związanej z DG - to
    raczej powinno mu "ujść" to na sucho - ewentualnie "sztrofa" za nie
    złożenie w terminie ZPA i ZWUA.

    A gwoli ścisłości tego ca napisałeś w ostatnim zdaniu - "podczas tego
    zawieszenia" - gdzie jet ta definicja z SUS ?

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 13. Data: 2006-04-30 08:04:14
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Czekałem kto zauważy "faktyczne nieprowadzenie" ;)
    > Skoro nie prowadził DG - to jego obowiązkiem było wyrejestrowanie się z
    > ubezpieczeń - prawda?

    Zdecydowanie tak.

> [...]
    >
    > A gwoli ścisłości tego ca napisałeś w ostatnim zdaniu - "podczas tego
    > zawieszenia" - gdzie jet ta definicja z SUS ?

    Definicja prowadzenia działalności?
    Nie ma tam czegoś takiego.
    Jeśli już to w słowniku języka polskiego.

  • 14. Data: 2006-04-30 11:25:15
    Od: AndrzejM<a...@p...pl>

    Ale nikt Ci nie odpowiedział że mimo że nie miałeś obrotów z DG za 2005 r. to
    składasz PIT 36/!!!!!/ nie żaden PIT 37...

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 15. Data: 2006-04-30 11:59:00
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 30 kwi o godzinie 10:04, na pl.soc.prawo.podatki, Cavallino
    napisał(a):

    > Definicja prowadzenia działalności?

    Nie, nie - nie chodzi o "prowadzenie" tylko o *zwieszenie DG*

    > Nie ma tam czegoś takiego.
    > Jeśli już to w słowniku języka polskiego.

    Nie mam teraz pod ręką linku do forum gdzie było kilkaset albo kilak
    tysięcy postów osób które "zawieszały DG" i których ZUS pozwał o zapłatę
    "zaległych składek".
    Argumenty były związane z okolicami takich wyrażeń jak "ciągłość
    prowadzenie DG" etc itp.
    Jak znajdę link to podam - chyba że ktoś z grupowiczów znajdzie go
    szybciej.
    Na tamtym forum - wieeeeelu ludzi tam piszących i szukających porad,
    przegrywało sprawy z ZUSem i musiało "oddać" składki za czas kiedy płatnik
    "rzekomo" zawiesił DG (a takie coś nie istnieje w SUS!) a nie wyrejestrował
    się z ubezpieczeń - wtedy ZUS z automatu obejmował ich *obowiązkowym*
    ubezpieczeniem.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 16. Data: 2006-04-30 13:40:21
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Nie, nie - nie chodzi o "prowadzenie" tylko o *zwieszenie DG*

    Nie ma definicji, bo nie ma takiego terminu.

    > Nie mam teraz pod ręką linku do forum gdzie było kilkaset albo kilak
    > tysięcy postów osób które "zawieszały DG" i których ZUS pozwał o zapłatę
    > "zaległych składek".

    No właśnie dlatego że coś takiego jak zawieszenie nie istnieje.

> [...]
    > przegrywało sprawy z ZUSem i musiało "oddać" składki za czas kiedy płatnik
    > "rzekomo" zawiesił DG (a takie coś nie istnieje w SUS!) a nie

    Oj chyba się mylisz - było dokładnie odwrotnie, chodziło o wyrejestrowanie w
    zus, ale bez zaprzestania prowadzenia działalności.

    >wtedy ZUS z automatu obejmował ich *obowiązkowym*
    > ubezpieczeniem.

    Gdyby się nie wyrejestrowali z ubezpieczeń to czym miałby ich obejmować?
    Obowiązkiem, którym sami się obarczyli ?

  • 17. Data: 2006-05-01 20:58:47
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sat, 29 Apr 2006 12:55:27 +0200, Marek napisał(a):

    > Zgadza się , moje się mieszcza w zeznaniu PIT37 zatem z tego wynika ze
    > powinienem wypełnić PIT37.

    Ja tam wypełniam co roku PIT-36 i PIT-B wpisując zera w odpowiednie rubryki.

    A co do tego zawieszenia, problemów z ZUSem... Nawet ZUS już nieco
    złagodniał i informuje, że samo posiadanie uprawnień nie oznacza prowadzenia
    działalności - zarówno bezpośrednio po założeniu firmy (wpisie do rejestru)
    jak i jeśli firma przestała działać a wpisu DG nie usunięto...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 18. Data: 2006-05-03 22:10:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 30 Apr 2006, Cavallino wrote:

    > Definicja prowadzenia działalności?
    > Nie ma tam czegoś takiego.

    Jest. Nie chce mi się szukać, ale AFAIR odsyła do przpisów o DG
    *LUB* (w znaczeniu: "OR") ustawy o podatku dochodowym.
    Pomijam fakt że przedpiśca miał na myśli co innego :)
    Niemniej - jak ktoś podpada pod "przepisy o DG" *lub* jego dochód
    podpada pod definicję DG/artysty/... z UoPDoOF - to jest DG w rozumieniu
    ZUS. Zero manewru :|
    I to jest definicja :)

    > Jeśli już to w słowniku języka polskiego.

    A psinco! ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)