  • 1. Data: 2006-04-29 07:59:01
    Temat: Zawieszenie DG -który PIT
    Od: "Marek" <czytam tylko na grupie @wp.pl>

    Ponoć obecnie nie można zawieszac DG , ale moja była zawieszona w 2003
    jeszcze przed zmianą ustawy o ZUS.
    Zawieszenie jest w ZUS a nie w US.
    PIT5 nie były składane bo nie było dochodu (ani kosztów).
    Czy w tej sytuacji mam złożyć PIT/B wpisując we wszystkie rubryki 0zł
    ?
    PIT/B składają osoby które w roku podatkowym prowadziły DG .
    Czy wg prawa prowadziłem DG czy nie ? A zatem PIT 36 czy 37 ?
    Jedyna korekta podatku ma związek z tym, że mój zakład pracy nie
    odliczał od zaliczek na podatek kwoty wolnej od podatku (530,08 za rok)
    ale tę korektę mogę zrobic na PIT37 jak i na PIT36.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2006-04-29 09:22:03
    Temat: Re: Zawieszenie DG -który PIT
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 29 kwi o godzinie 09:59, na pl.soc.prawo.podatki, Marek napisał(a):

    > Ponoć [...]

    Co to za bełkot?
    O czym ty wogóle tutaj piszesz?
    Korygować chcesz PI37.... azwieszona działalność, nei składanie PITów ....
    może deklaracji także nie?
    Ułóż poprawnie zdania, pytania - bo to co pokryklałeś - to takie wołanie po
    studni maryny :/

    --
    Herbi
    29-04-2006 11:22:01

  • 3. Data: 2006-04-29 09:51:43
    Od: "Marek" <czytam tylko na grupie @wp.pl>

    > Co to za bełkot?

    Wypraszam sobie. To chyba skutek zbyt intensywnego PITolenia :)

    > O czym ty wogóle tutaj piszesz?

    Jedno zdanie w tytule wyjaśnia.
    Moze w treści wyraziłem się w jakims temacie mało precyzyjnie , ale Ty
    wyraźnie nic nie zrozumiałeś.

    > Korygować chcesz PI37....

    Tego nie pisałem.
    Pisałem, że chcę "skorygować " zawyżone zaliczki na podatek dochodowy
    przekazywane przez mojego płatnika (bez pomniejszania ich o kwotę wolną
    od podatku) w znaczeniu poprawnie wyliczyc
    podatek z zeznaniu PIT36 (37) w celu zwrotu nadpłaty.

    >azwieszona działalność, nei składanie PITów ....
    > może deklaracji także nie?

    To raczej z takiego pisania nic nie można zrozumieć .

    > Ułóż poprawnie zdania, pytania - bo to co pokryklałeś - to takie
    wołanie po
    > studni maryny :/

    Mam nadzieję , że jasno się wypowiedziałem i nie ma co powtarzać.
    Chodzi o to czy obowiązkowo mam składac PIT36 i PIT/B skoro nie była
    prowadzona DG od ponad dwóch lat ?

    --
    Marek

  • 4. Data: 2006-04-29 10:10:57
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Marek" <czytam tylko na grupie @wp.pl> napisał w wiadomości

    > Jedyna korekta podatku ma związek z tym, że mój zakład pracy nie
    > odliczał od zaliczek na podatek kwoty wolnej od podatku (530,08 za rok)
    > ale tę korektę mogę zrobic na PIT37 jak i na PIT36.

    Ale co Ty wygadujesz????
    Jaka korekta???
    Przepisujesz cyferki z PIT-11, otrzymanego od pracodawcy.
    Jesli nie odliczal kwote wolna, a powinien byl, to sama Ci wyjdzie nadplata.
    Jesli odliczal a nie powinien tez wyjdzie kwota do zaplaty. Niczego nie
    trzeba korygowac!!!!!!!!

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 5. Data: 2006-04-29 10:24:45
    Od: "Marek" <czytam tylko na grupie @wp.pl>

> [...]
    nadplata.
    > Jesli odliczal a nie powinien tez wyjdzie kwota do zaplaty. Niczego

    Dzięki , nie wiem dalczego wszyscy myślą że chcę korygować zeznanie :)
    Przepraszam jesli nieprecyzyjnie się wyraziłem.
    Wszak pisałem o "korekcie podatku" (w rozumieniu wyliczyć prawidłowo
    wysokość zaliczki na podatek ) na PIT36 :)
    A tak naprawdę chodzi o to czy to można zrobić na PIT37 ( bez PIT36 i
    PIT/B) w rozumieniu, ze działaność w 2005 r nie była prowadzona.

    Marek

  • 6. Data: 2006-04-29 10:35:53
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > wysokość zaliczki na podatek ) na PIT36 :)
    > A tak naprawdę chodzi o to czy to można zrobić na PIT37 ( bez PIT36 i
    > PIT/B) w rozumieniu, ze działaność w 2005 r nie była prowadzona.

    Nie rozumiem za cholere.
    Co to znaczy "skorygowac zaliczke na podatek".
    Zaliczke placi platnik i tylko on moze ja skorygowac -a nie Ty. Ty masz
    tylko PRZEPISAC KWOTY Z PIT-11. Zadnych, nie odprowadzanych przez siebie
    zaliczek nie wolno Ci korygowac!!!!!
    Nadplata przeciez Ci wyjdzie. Nie probowales?????

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 7. Data: 2006-04-29 10:39:47
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Marek" <czytam tylko na grupie @wp.pl> napisał w wiadomości

    > A tak naprawdę chodzi o to czy to można zrobić na PIT37 ( bez PIT36 i
    > PIT/B) w rozumieniu, ze działaność w 2005 r nie była prowadzona.

    W opisie formularza PIT-36 masz napisane, ze jest on przeznaczony dla osob
    takich a takich, "a OSIAGNIETE PRZEZ NICH DOCHODY (PONIESIONE STRATY) nie
    mieszcza sie w zakresie zeznania PIT-37"

    Osiagnales jakies dochody z DG w 2005 r?
    Poniosles jakies straty w zwiazku z DG w 2005?

    Wiesz juz, ktory formularz masz wypelnic?

    Pozdrawiam
    SDD
    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 8. Data: 2006-04-29 10:55:27
    Od: "Marek" <czytam tylko na grupie @wp.pl>

> [...]
    nie
    > mieszcza sie w zakresie zeznania PIT-37"

    Zgadza się , moje się mieszcza w zeznaniu PIT37 zatem z tego wynika ze
    powinienem wypełnić PIT37.
    Ale w opisie do PIT 37 jest w punkcie 2) ze jest on dla tych co nie
    prowadzili DG na zasadach ogólnych.
    Dlatego zadałem pytanie w pierwszym moim poście czy skoro mam
    zawieszoną działalność na warunkach jak opisałem to czy w rozumieniu
    prawa prowadziłem DG w 2005 r czy nie ?

    > Osiagnales jakies dochody z DG w 2005 r?

    Nie przecież pisałem że nie .

    > Poniosles jakies straty w zwiazku z DG w 2005?

    Nie przeciez pisałem ze nie miałem dochodu ani kosztów a z tego wynika
    ze nie mogłem mieć ani przychodów ani strat :)

    > Wiesz juz, ktory formularz masz wypelnic?

    Nie wiem :)
    Wypełniłem PIT36 i PIT/B

    Ach i prosze o krótka odpowiedź : Gdy ktoś mnie spyta np w US czy
    prowadziłem w 2005 r ( czy prowadzę ) DG to jak powinienem odpowiedzieć
    ?
    Przypominam że DG zawieszona tylko w ZUS za czasów starej ustawy ( w
    połowie 2003r)

    Marek

  • 9. Data: 2006-04-29 10:56:30
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Marek" <czytam tylko na grupie @wp.pl> napisał w wiadomości

    Byc moze nikt Cie nie zrozumial, bo calkiem niepotrzebnie piszesz o tej
    kwocie wolnej. Przeciez tak czy tak, jesli pracowales a nie zostales
    rozliczony na PIT-40, rozliczenie jest Twoim obowiazkiem, niezaleznie od
    tego, czy wychodza jakies naplaty, niedoplaty czy jestes na zero.

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 10. Data: 2006-04-29 17:06:07
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 29 kwi o godzinie 12:55, na pl.soc.prawo.podatki, Marek napisał(a):

> [...]
    > ?
    > Przypominam że DG zawieszona tylko w ZUS za czasów starej ustawy ( w

    Ekhmmm.... co to jest *zawieszenie* działalności ?
    Wybacz - ale temat ten to ..... bomba z opóźnionym zapłonem.
    Ponadto - co masz na myśli kiedy posługujesz się zwrotem "stara ustawa
    ZUS"?
    Stara obowiązuje równolegle z *nową*? ;)

    Zerknij do archiwum grupy pod kątem "zawieszenie DG vs ZUS" - tylko proszę
    - nie targaj się od razu na życie skacząc z bloku czy wskakując pod pociąg
    - może dasz radę spłacić te kilkanaście/dziesiąt tysięcy zadłużenia w
    stosunku do ZUSu.

    BTW: w USie można kiedyś było *zawiesić DG* ale tylko podatnicy którzy
    opodatkowani byli w formie karty podatkowej - ale czy to nadal funkcjonuje
    - nie wiem. W ZUSIe - nie ma czegoś takiego jak *zawieszenie* - jest stan
    jaki oboiwązuje w onformatyce:
    - "0" - nie prowadzisz DG
    oraz
    - "1" - prowadzisz DG