  • 1. Data: 2003-02-20 14:09:25
    Temat: Zestaw Komputerowy, co na fakturze ?
    Od: "Młody" <b...@p...onet.pl>

    Witam,
    Czy sprzedając zestaw komputerowy muszę wszystkie elementy składowe wypisać
    na fakturze ? Czy wystarczy że napiszę "Zestaw Komputerowy JAKIŚTAM".
    Jeżeli muszę wyszczególniać elementy skałdowe to z jaką dokładnością ?

    Dzięki Pozdrawiam Młody

  • 2. Data: 2003-02-20 16:43:20
    Temat: Re: Zestaw Komputerowy, co na fakturze ?
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Młody" <b...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:b32nij$1g00$1@foka1.acn.pl...
> [...]
    > na fakturze ? Czy wystarczy że napiszę "Zestaw Komputerowy JAKIŚTAM".
    > Jeżeli muszę wyszczególniać elementy skałdowe to z jaką dokładnością ?

    Zawsze na fakturach, które dostawałem było zestaw komputerowy i nic więcej.

  • 3. Data: 2003-02-20 17:08:06
    Od: MartaW <m...@p...onet.pl>

    "KK" <p...@g...pl> napisal w

    > wypisać
    >
    > Zawsze na fakturach, które dostawałem było zestaw komputerowy i nic
    > więcej.

    A na fakturach, które mi wystawiają, zawsze jest szczegółowa
    specyfikacja wszystkich elementów składowych.

    Widać, że kupujemy sprzęt komputerowy w różnych sklepach ;-)

    Marta

  • 4. Data: 2003-02-20 18:10:18
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "MartaW" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    jedno i drugie jest poprawne.

    jezeli fakturujesz czesci, masz z glowy problem "produkcji".

  • 5. Data: 2003-02-20 20:03:42
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    > jezeli fakturujesz czesci, masz z glowy problem "produkcji".
    A co masz na mysli? Jakiś problem jest jeżeli ja kupiłem części, poskładałem
    i sprzedałem jako zestaw. Czy to muszę jakos inaczej księgować/gdzieś
    wykazywać?

    PawełJ

  • 6. Data: 2003-02-20 21:38:53
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "pawel J" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > A co masz na mysli? Jakiś problem jest jeżeli ja kupiłem części,
    poskładałem
    > i sprzedałem jako zestaw. Czy to muszę jakos inaczej księgować/gdzieś
    > wykazywać?

    na koniec roku wszystko co masz "na stanie" musisz wyksiegowac
    i nastepnie przyjac to bilansem otwarcia w nastepnym roku.
    musisz wiec jakos "zdjac" te czesci. dokonujac "produkcji" w zestaw,
    ktory sprzedajesz. lub najprosciej zafakturowac czesci. wtedy same
    schodza z magazynu

  • 7. Data: 2003-02-20 22:40:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Feb 2003, pawel J wrote:
    [...MartaW...]
    >+ > jezeli fakturujesz czesci, masz z glowy problem "produkcji".
    >+ A co masz na mysli? Jakiś problem jest jeżeli ja kupiłem części, poskładałem
    >+ i sprzedałem jako zestaw.

    No to niniejszym wyprodukowałeś komputer !
    A myślisz że na czym "produkcja" polega ? ;)

    >+ Czy to muszę jakos inaczej księgować/gdzieś
    >+ wykazywać?

    Dobrze jest mieć "protokół" (jeśli to jednostkowo) lub specyfikację
    produkcyjną (lub jak zwał tak zwał - spis z czego się taki "produkt")
    składa, żeby było sprawdzalne mniej więcej ile płyt głównych ci
    średnio na "produkt" wychodzi ;)
    Chodzi o uniknięcie zarzutu że np. kompów było 5 a HDD 7 - i co,
    włożyłeś po 2 (i komu ?) czy może jednak sprzedałeś "na lewo" ?
    "Tłumacz się Pan" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-02-21 09:31:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Feb 2003, Krzysztof Gil wrote:
    [...]
> [...]
    [...]
    >+ ktory sprzedajesz. lub najprosciej zafakturowac czesci. wtedy same

    Dla porządku: przy KPiR nie ma "wyksięgowania" ani nie trzeba
    prowadzić magazynu, jest tylko roczny remanent.
    Oczywiście nadal trzeba umieć powiedzieć co się z towarem
    stało :)
    Oprócz/zamiast generowania "protokołów" można ew. spisywać na
    fakturach zakupu na co "poszły" zakupione elementy itp.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2003-02-21 10:49:39
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "MartaW" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    > "KK" <p...@g...pl> napisal w

    > A na fakturach, które mi wystawiają, zawsze jest szczegółowa
    > specyfikacja wszystkich elementów składowych.
    >
    > Widać, że kupujemy sprzęt komputerowy w różnych sklepach ;-)

    A ja kupilem dla AGH 30 komputerow i na fakturze bylo
    zestawy komputerowe 30 szt...

    I byla krzyzowa kontrola z US (3% VAT i nie mieli zastrzezen...)

    Boguslaw

  • 10. Data: 2003-02-21 15:56:18
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    A ja pomyslałem ,że może jakoś inaczej się to księguje niż np. usługi.
    bo produkcja to "wielkie ' słowo.
    kupuje części, a sprzedaję jako zestaw. do faktury jest załącznik z
    wymienionymi rzeczami, które zużyłem. Załącznik jest dla klienta od razu
    kartą gwarancyjną.
    Klient wie co kupił, ja nie musze wprowadzać każdej części z osobna jako
    zakup i jako sprzedaż.
    Pawełj