  • 1. Data: 2002-01-30 13:24:28
    Temat: Zmiana banku - jakie NIP'y?
    Od: "BINAR SC" <b...@b...com.pl>

    Jak w temacie.

    Zmienilismy bank, w ktorym mamy konto firmowe.

    Jakie trzeba zlozyc NIP'y

    - w urzedzie VAT

    - w urzedzie PIT

    - w jakim czasie

    Prosze o informacje (nie znalazlem wiadomosci o tym temacie na grupie)

    Pawel Wozniak

  • 2. Data: 2002-01-30 13:27:57
    Temat: Re: Zmiana banku - jakie NIP'y?
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BINAR SC" <b...@b...com.pl> napisał
    w wiadomości news:a38s4s$3g1$1@news.tpi.pl...

    > Zmienilismy bank, w ktorym mamy konto firmowe.
    > Jakie trzeba zlozyc NIP'y
    > - w urzedzie VAT
    > - w urzedzie PIT

    Jeszcze ZUS trzeba tez poinformować

    Sark

  • 3. Data: 2002-01-30 21:58:57
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    jak to urzad pit, urzad vat??
    jest jeden urzad - skarbowy,

    osoby prawne - nip-2 (b.9)

    Ustawa z dnia 19 listopada 1999 r. - Prawo działalności gospodarczej
    Art. 13. 1. Przedsiębiorca jest obowiązany do:

    2) zawiadomienia urzędu skarbowego, właściwego ze względu na podatek
    dochodowy, o posiadaniu rachunku bankowego związanego z wykonywaną
    działalnością gospodarczą, a w razie posiadania więcej niż jednego
    rachunku - do wskazania jednego z nich jako rachunku podstawowego i
    zawiadomienia o tym banku, w którym rachunek jest otwarty, oraz
    właściwego urzędu skarbowego; zawiadamiając urząd skarbowy, należy
    podać nazwę i adres banku oraz numer rachunku bankowego albo
    podstawowego rachunku bankowego,

    3) zawiadomienia właściwego urzędu skarbowego oraz banku, w którym
    otwarty jest podstawowy rachunek bankowy związany z wykonywaną
    działalnością gospodarczą, o posiadaniu rachunków bankowych w innych
    bankach, informując o nazwach i adresach banków oraz o numerach
    rachunków bankowych,

    4) zawiadomienia banków, w których otwarte są inne rachunki bankowe
    tego przedsiębiorcy, o nazwie i adresie banku, w którym otwarty jest
    rachunek podstawowy tego przedsiębiorcy związany z wykonywaną
    działalnością gospodarczą.

  • 4. Data: 2002-02-02 09:29:47
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze b...@b...com.pl:

    > Jak w temacie.
    >
    > Zmienilismy bank, w ktorym mamy konto firmowe.
    >
    > Jakie trzeba zlozyc NIP'y
    >
    > - w urzedzie VAT

    Możesz złożyć pismo iformujące podatek dochodowy o numerze konta, ale
    możesz rónież złożyć NIP1 + ksero zaświadczenia z UM (informacyjnie) -wiele
    US przyjmuje takie druki - przynajmniej US wie skąd osiągasz dochód.

    > - w urzedzie PIT

    NIP1 lub dla samego konta NIP-B

    > - w jakim czasie

    Jak podasz za późno to nie dostaniesz zwrotu podatku na to konto.
    Generalnie wszystkie zmiany powinny być zgłaszane w US w okresie
    maksymalnie 7 dni roboczych - oczywiście tyczy się to płatników VAT.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki
    nie przekonam się, co mówię?" E.M. Forster