  • 1. Data: 2002-01-30 12:47:43
    Temat: homologacja producenta = hologacja ministerialna?
    Od: "Michal Z." <m...@s...com.pl>

    Chcialem sie zorientowac czy teza w temacie jest prawdziwa?
    W gratce szukajac samochodu uzywanego z homologacja na ciezarowy, czesto
    mozna spotkac taka informacje, ze samochod posiada homologacje producenta.

    Bede wdzieczny za wszelkie uwagi
    Michal Z.

  • 2. Data: 2002-01-30 13:45:50
    Od: "waldemar" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Z." <m...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    > Chcialem sie zorientowac czy teza w temacie jest prawdziwa?
    > W gratce szukajac samochodu uzywanego z homologacja na ciezarowy, czesto
    > mozna spotkac taka informacje, ze samochod posiada homologacje producenta.

    Przy zakupie takiego samochodu mozesz sobie odliczyc VAT. Musi miec
    homologacje producenta lub dilera. Niektore posiadaja homologacje
    ciezarowego ale zostaly przerobione z osobowego tzw. "auta okratowane" i
    tutaj VATu odliczyc nie mozesz chyba ze auto zostalo nabyte przed 1.01.2001.

    --

    <<<<<<<Pozdrawiam waldi >>>>>>>
    www.akwarium.any.pl

  • 3. Data: 2002-02-04 12:06:52
    Od: "yaneek" <y...@p...onet.pl>

    Użytkownik waldemar <w...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a38tem$mbf$...@n...onet.pl...

    > Użytkownik "Michal Z." <m...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Przy zakupie takiego samochodu mozesz sobie odliczyc VAT. Musi miec
    > homologacje producenta lub dilera.

    To prawda.

> [...]
    okratowane" i
    > tutaj VATu odliczyc nie mozesz chyba ze auto zostalo nabyte przed

    A tu sugerujesz, ze auta "osobowe" z kratka nie sa "prawomyslne". Otoz
    caly dym sie bierze stad, ze kiedys zwykle warsztaty wstawialy kratke
    i w papierach pisaly, ze auto "dostawcze" czy jakos tak i tak byly
    rejestrowane. W tej chwili np. caly czas sa w sprzedazy np. polonezy
    Van, lanosy itp, ktore maja homologacje producenta na ciezarowe i
    ladownosc do 505kg. I jak najbardziej podpadaja pod nowe przepisy.
    --
    pozdrawiam
    yaneek

  • 4. Data: 2002-02-04 14:34:22
    Od: "waldemar" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > Van, lanosy itp, ktore maja homologacje producenta na ciezarowe i
    > ladownosc do 505kg. I jak najbardziej podpadaja pod nowe przepisy.

    Zobacz co napisalem powyzej. Napisalem ze auta kupione po 1.01.2001
    przerobione z osobowych na ciezarowe nie posiadaja homologacji ciezarowego
    od producenta. I od takich aut nie mozna odliczyc VATu. W tej chwili MF
    wydal inna decyzje ale wtedy jak to pisalem nie bylo wiadomo jeszcze jak ta
    sprawa sie zakonczy.
    Nie rozmawiamy o tych ktore maja homologacje producenta jak np. plonezy VAN
    itd. Bo od tych juz dawno mozna odliczyc VAT i nie sa to bynajmniej nowe
    przepisy jak sugerujesz.

    pozdrawiam
    waldi

  • 5. Data: 2002-02-04 20:16:41
    Od: "yaneek" <y...@p...onet.pl>

    Użytkownik waldemar <w...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a3m64u$k34$...@n...onet.pl...

    > Zobacz co napisalem powyzej. Napisalem ze auta kupione po 1.01.2001
    > przerobione z osobowych na ciezarowe nie posiadaja homologacji
    ciezarowego
    > od producenta.

    ??? :-)

    > Nie rozmawiamy o tych ktore maja homologacje producenta jak np.
    plonezy VAN

    No wlasnie.

    > itd. Bo od tych juz dawno mozna odliczyc VAT i nie sa to bynajmniej
    nowe
    > przepisy jak sugerujesz.

    Nowe w znaczeniu "wymog homologacji od producenta".

    Ale ad rem: pytajacy chcial sie upewnic, czy "homologacja producenta"
    jest tym zakleciem, ktore mu zapewni spokoj przy nabyciu auta
    ciezarowego. Odpowiedz brzmi - tak.
    Natomiast Ty zaczales opisywac zasady odliczania vatu. W kontekscie
    tego wyszlo Ci, ze wszystkie osobowe "auta okratowane" to przerobki
    bez homologacji (bo homologacja, to nie to samo, co wpis w dowodzie o
    "przystosowaniu" po przerobce). I tylko na to zwrocilem uwage, ze sa
    "auta z kratka" majace homologacje fabryczna na ciezarowe, tym samym
    spelniajace wymog noweli ustawy, co skutkuje prawem do odliczania
    vatu. Uuufff! :-)
    --
    pozdrawiam
    yaneek

  • 6. Data: 2002-02-04 21:21:53
    Od: "waldemar" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > ciezarowego. Odpowiedz brzmi - tak.
    > Natomiast Ty zaczales opisywac zasady odliczania vatu.

    Nieprawda!!! Pytajacy zadal pytanie co oznacza informacja ze auto posiada
    homologacje producenta. Odpowiedzial ze oznacza to ze mozna odliczyc VAT a
    nie opisywalem zasad jego odliczania co mi zarzuciles. I nic wiecej. Zgodnie
    z ustawa o podatku VAT aby odliczyc mozna bylo VAT samochod musi miec
    homologacje producenta lub dilera i ladownosc powyzej 500kg. Zadne inne
    wobec nowych uregulowan nie jest autem ciezarowym i nie mozna VATu odliczyc.
    Koniec, kropka:)

    pozdrawiam
    waldi

  • 7. Data: 2002-02-04 21:56:59
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>

    Zadne inne
    > wobec nowych uregulowan nie jest autem ciezarowym i nie mozna VATu
    odliczyc.
    > Koniec, kropka:)

    A po kropce: auta specjalistyczne, czy jak kto woli, specjalne
    (też z homologacją)

    CEZ

  • 8. Data: 2002-02-04 22:08:48
    Od: "yaneek" <y...@p...onet.pl>

    Użytkownik waldemar <w...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a3mu22$r8l$...@n...onet.pl...

    - "Chcialem sie zorientowac czy teza w temacie jest prawdziwa?"

    > Nieprawda!!! Pytajacy zadal pytanie (........)

    No coz, wyglada na to, ze czytamy inne watki. Tylko jak my sie
    spotkalismy?:-)

    > Koniec, kropka:)

    Niech bedzie, dwukropek .. 8^P
    --
    pozdrawiam
    yaneek

  • 9. Data: 2002-02-04 22:39:37
    Od: "waldemar" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cezary Farynowski" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Zadne inne
    > odliczyc.
    >
    > A po kropce: auta specjalistyczne, czy jak kto woli, specjalne
    > (też z homologacją)

    Tak. Ale nie o to chodzilo w watku.
    koniec, kropka:)

  • 10. Data: 2002-02-05 07:10:59
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>

    VATu

    > Tak. Ale nie o to chodzilo w watku.
    > koniec, kropka:)
    >
    > --
    >
    > <<<<<<<Pozdrawiam waldi >>>>>>>

    Tak. Oczywiście. A od 1.03.2002 wszyscy są płatnikami VAT.
    koniec, kropka
    ))))))))