  • 1. Data: 2002-11-03 10:56:38
    Temat: Zmiana działalnoci
    Od: d...@a...com.pl (Piotr)

    Dzień dobry wszystkim
    Mam takie pytanie: Prowadzę działalność gospodarczą jako osoba fizyczna w
    Warszawie, rozliczam się według KPiR. Tak się składa, że musze się z
    Warszawy wyprowadzić. Czy muszę zlikwidować działalność w Warszawie i
    założyć "od nowa" w nowym miejscu. Jeżeli nie to co musze zrobić i jak
    będzie wyglądało płacenie podatków (PIT i VAT)?
    Z góry dziękuję za wszelkie uwagi. Mam nadzieję, że adresuje na właściwy
    adres.
    Pozdrowienia

  • 2. Data: 2002-11-03 11:59:24
    Temat: Re: Zmiana działalnoci
    Od: "Waldi" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr" <d...@a...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Warszawie, rozliczam się według KPiR. Tak się składa, że musze się z
    > Warszawy wyprowadzić. Czy muszę zlikwidować działalność w Warszawie i

    Jeśli chodzi o PIT to chyba należy złożyć deklarację NIP-1
    i zaznaczyć pole że "zmiany spowodowały zmianę urzędu skarbowego"
    w dalszej części zmieniamy adres, konta bankowe, rodzaj działalności itp itd

    Nie wiem czy do VATu to wystarczy

  • 3. Data: 2002-11-04 13:42:36
    Od: "Iwona Ślusarczyk" <i...@e...pl>

    Użytkownik "Waldi" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    itd

    > Nie wiem czy do VATu to wystarczy
    >
    > Nie musisz zmieniać firmy (albo zmienisz siedzibę- jeżeli dotychczasowy
    lokal odpada, albo zgłosisz dodatkowy punkt - nie znam do końca Twoich
    zamiarów). NIP-1 to zmiany dotyczące VAT - właściwy jest urząd na terenie
    którego prowadzisz działalność (jeden punkt) lub dla siedziby jeżeli
    działalność odbywa się na terenie kilku urzędów (gdybyś otwierał dodatkowe
    punkty). Jeżeli chodzi o ITP.-5 to pozostaje urząd ten sam, ale trzeba
    pamiętać ze jeżeli zamieszkasz (czasowo) poza rejonem dotychczasowego urzędu
    na ponad 3 miesiące lub zmienisz zameldowanie stałe to powinieneś złożyć
    aktualizację na NIP-3 i wtedy zmieni się urząd rozliczający podatek
    dochodowy. Iwona