  • 1. Data: 2018-11-15 07:56:50
    Temat: Zmiany w podatku dochodowym
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dzień dobry Szanownym Grupowiczom,

    Pan Prezydent raczył podpisać ustawę:
    https://tvn24bis.pl/dlafirm,107/zmiany-w-podatkach-p
    rezydent-podpisal-ustawe,883532.html

    To jest ciekawe, choć dziennikarz ciut zamajaczył:

    "Nowela zawiera też propozycje dotyczące spadkobierców
    sprzedających nieruchomości nabyte w spadku przed upływem 5 lat.
    Zmiana polega na tym, by okres 5 lat, uprawniający do zwolnienia
    z podatku, liczyć od nabycia nieruchomości przez spadkodawcę,
    a nie spadkobiercę."

    Bo jakie, kurczę, "propozycje"? Albo jest zmiana,
    albo jej nie ma. Szukałem na http://isap.sejm.gov.pl,
    ale nie mogę znaleźć tekstu tej noweli.

    To chyba nie jest to?:
    http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=W
    DU20180002126

    Przeglądam
    http://www.sejm.gov.pl/sejm8.nsf/agent.xsp?symbol=US
    TAWYALL&NrKadencji=8&NrPosiedzenia=71
    i też nie widzę.

    Poratuje ktoś linkiem? Z góry dzięki.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 2. Data: 2018-11-20 14:31:55
    Temat: Re: Zmiany w podatku dochodowym
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 15.11.2018 Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> napisał/a:

    > Poratuje ktoś linkiem? Z góry dzięki.

    Gdyby ktoś też szukał, pojawiło się np. tu:
    https://www.finanse.mf.gov.pl/documents/766655/64421
    18/ustawa+z+23+X+2018+Dz.+U.+poz.+2159.pdf

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 3. Data: 2018-11-20 18:07:11
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 20.11.2018 o 14:31, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Gdyby ktoś też szukał, pojawiło się np. tu:
    > https://www.finanse.mf.gov.pl/documents/766655/64421
    18/ustawa+z+23+X+2018+Dz.+U.+poz.+2159.pdf

    dzięki, jestem zainteresowany;
    to chyba jest to;
    """
    w art.10 dodaje się ust. 5-7 w brzmieniu:
    ,,5. W przypadku odpłatnego zbycia, nabytych w drodze spadku, nieruchomości
    lub praw majątkowych, okreś-
    lonych w ust.1 pkt 8 lit. a-c, okres, o którym mowa w tym przepisie,
    liczy się od końca roku kalendarzowego,
    w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie tej nieruchomości lub nabycie
    prawa majątkowego przez spadkodawcę
    """
    -> ".. przez spadkodawcę"