  • 1. Data: 2005-12-04 18:59:34
    Temat: Żona zamyka, mąż otwiera DG
    Od: "Anna" <u...@p...onet.pl>

    Żona prowadzi działalność gospodarczą (KPiR, VAT) i musi zamknąć DG - w
    środkach trwałych znajduje się niezamortyzowany samochód zkupiony 2003 roku
    (tzn. kratka + odzyskany cały VAT). Samochód został zakupiony po zawarciu
    małżeństwa i jej wspólność majątkowa.
    W jaki sposób przenieść środki trwałe bez konsekwencji ich sprzedaży mężowi
    (żeby nie było potrzeby poniesienia kosztów VAT-u i podatku dochodowego od
    niezamortyzowanego śr. trw.), jeżeli on otworzy działalność gospodarczą?
    Czy można te środki trwałe potraktować jako wspólność małżeńską, czyli to co
    było w firmie żony teraz znajdzie się w firmie męża?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-12-04 19:15:28
    Temat: Re: [OT] Żona zamyka, mąż otwiera DG
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Off topicznie z followupem...

    No a ja nie mam zony i wyglada na to, ze jestem ekonomicznie pograzony
    na 6 tysiecy zlotych w przyszlym roku, bo o tyle beda tansze produkty
    konkurencji. Jakbym mial zone, to zamknalbym DG a zona otworzyla i
    zamiast 750 placilibysmy 250 przez dwa lata. Czyli 6000 oszczednosci
    rocznie. A jeszcze mi doloza "bykowe" - to sie nazywa promocja wlasnej
    dzialalnosci gospodarczej w naszym panstwie...

    --
    Troche krytyki o rodzimej SF/F ................. http://tiny.pl/xdp4
    Grzedowicz, Grzedowicz, Grzedowicz :) .......... http://tiny.pl/xdp8

  • 3. Data: 2005-12-05 09:53:38
    Temat: Re: Żona zamyka, mąż otwiera DG
    Od: Mariusz_M <m...@g...pl>

    Anna wrote:
> [...]
    > Czy można te środki trwałe potraktować jako wspólność małżeńską, czyli to co
    > było w firmie żony teraz znajdzie się w firmie męża?

    Dowiedz się w US, gdzie składasz deklaracje. Ja robiłem taki sam numer
    rok temu - w US żona złożyła dokumenty, że kończy działalność z dniem
    (na podstawie dokumentów z urzędu gminy) + remanent towarów (oczywiście
    było ich za 20zł :-) ) a ja tego samego dnia otworzyłem wpisując w KPiR
    w bilans otwarcia wszystko co było do tej pory u żony.
    Co więcej sprzedając teraz jakiś ŚT (przy ich zakupie nie odliczaliśmy
    VAT - firma żony nie była vaciakiem od poczatku) nie doliczam VAT do
    sprzedaży ST a w uwagach wpisuję, że VAT nie był odliczony przy zakupie
    ŚT. Robię to na podstawie informacji otrzymanych z US.

    --
    Pozdrawiam,
    Mariusz /Maniek/ LS-400