  • 1. Data: 2018-07-22 17:07:22
    Temat: Zwrot towaru a paragon
    Od: m <m...@g...com>

    Zwróciłem towar na Allegro, dostałem kasę, jednak nie odesłałem paragonu
    i sprzedawca prosi mnie żebym mu wysłał, bo nie może tej sprzedaży
    cofnąć z kasy.

    Prawda li to czy sprzedawca nie umie w zwroty? Nie chce mi się drugi raz
    dygać na poczte (nie mówiąc już o ponoszeniu kosztu znaczka).

    p. m.

  • 2. Data: 2018-07-22 21:07:33
    Temat: Re: Zwrot towaru a paragon
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 22 Jul 2018 17:07:22 +0200, m napisał(a):
> [...]
    >
    > Prawda li to czy sprzedawca nie umie w zwroty? Nie chce mi się drugi raz
    > dygać na poczte (nie mówiąc już o ponoszeniu kosztu znaczka).

    Ogolnie tak - pomysl, jaki by miala sens kasa fiskalna, gdyby
    sprzedawca mogl na drugi dzien stwierdzic "klient zwrocil towar i
    podatek sie nie nalezy".

    https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-kasa-fiskalna-ewi
    dencja-zwrotow-towarow

    Ale ... duze sklepy sobie jakos z tym radza, gdy np kupuje dwa towary,
    a zwracam tylko jeden, a na drugi paragon nadal potrzebuje.

    J.

  • 3. Data: 2018-07-23 06:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    >
    > Ale ... duze sklepy sobie jakos z tym radza, gdy np kupuje dwa
    > towary, a zwracam tylko jeden, a na drugi paragon nadal potrzebuje.

    Mi wtedy zawsze kserowano paragon...
    Ale miałem ostatnio taka sytuacje ze paragonu w paczce nie było a
    sprzedawca mowił ze był.
    I kazał wypełnic oswiadczenie o zagubieniu paragonu.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Demokracja prowadzi do dyktatury"

  • 4. Data: 2018-07-23 08:20:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-07-22 o 21:07, J.F. pisze:

    > Ogolnie tak

    Ogólnie właśnie nie - jeśli jakieś uprawnienie przysługuje z mocy prawa
    (a nie z umowy stron), to paragon nie jest konieczny. Trzeba tylko
    wykazać, że do zakupu doszło, co w przypadku allegro nie będzie problemem.

    >- pomysl, jaki by miala sens kasa fiskalna, gdyby
    > sprzedawca mogl na drugi dzien stwierdzic "klient zwrocil towar i
    > podatek sie nie nalezy".

    Nie ma co myśleć, sprzedawca ma obowiązek przyjąć zwrot sprzedanego na
    odległość przedmiotu w określonym terminie, a warunkiem zwrotu nie jest
    zwrot paragonu.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2018-07-23 09:19:14
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 23.07.2018 o 08:20, Liwiusz pisze:

> [...]
    >
    > Nie ma co myśleć, sprzedawca ma obowiązek przyjąć zwrot sprzedanego na
    > odległość przedmiotu w określonym terminie, a warunkiem zwrotu nie jest

    Ale nie jest problem ze zwrotem. Zwrotu dokonałem, kasę dostałem.

    Chcę jednak wiedzieć, czy sprzedawca jest o coś w plecy jeżeli mu nie
    odeślę paragonu czy nie?

    p. m.

  • 6. Data: 2018-07-23 09:56:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-07-23 o 09:19, m pisze:

    > Chcę jednak wiedzieć, czy sprzedawca jest o coś w plecy jeżeli mu nie
    > odeślę paragonu czy nie?

    Ma możliwość korekty podatku, a czy będzie mu się chciało - to już od
    niego zależy.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2018-07-23 10:31:19
    Od: Kviat

    > Ale nie jest problem ze zwrotem. Zwrotu dokonałem, kasę dostałem.
    >
    > Chcę jednak wiedzieć, czy sprzedawca jest o coś w plecy jeżeli mu nie
    > odeślę paragonu czy nie?

    Sprzedawca wydziwia.
    Dokumentacja księgowa ma (musi) odzwierciedlać rzeczywiste zdarzenia
    gospodarcze, a nie kręcenie papierkami. Podstawą zapisu/korekty w
    księgowości nie jest papierek, lecz zdarzenie gospodarcze.
    Towar do niego wrócił, kasę zwrócił. Towar przyjął ponownie na magazyn,
    zapewne jakoś to udokumentował, a i na zwrot kasy też ma jakiś dowód
    (chociażby potwierdzenie przelewu).
    Więc ma prawo skorygować zarówno przychód jak i podatek VAT, bo takie
    było rzeczywiście zdarzenie gospodarcze i może to zdarzenie wykazać bez
    zwróconego paragonu, na podstawie innych dokumentów.

    Przecież nie wyrzuci do śmieci zwróconego towaru, bo paragonu z powrotem
    nie dostał...

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 8. Data: 2018-07-23 14:20:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
> [...]
    >sprzedawca mowił ze był.
    >I kazał wypełnic oswiadczenie o zagubieniu paragonu.

    A tu widzisz :
    "dokument potwierdzający dokonanie sprzedaży;"

    "Co ważne, brak dokumentu potwierdzającego dokonanie sprzedaży czy też
    brak podpisów na protokole zwrotu jest równoznaczny z nienależytym
    prowadzeniem ewidencji.
    W związku z czym urząd skarbowy, w razie kontroli, może zakwestionować
    pomniejszenie podatku do zapłaty."

    Dokument, nie ksero dokumentu :-)

    J.

  • 9. Data: 2018-08-06 15:44:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
> [...]
    >gospodarcze, a nie kręcenie papierkami. Podstawą zapisu/korekty w
    >księgowości nie jest papierek, lecz zdarzenie gospodarcze.

    Hm, a jak kupie w Rosji duzo gazu i sprzedam go Ukrainie ?
    Tyle, ze do Ukrainy dostarcze "wirtualnym rewersem", to to jest
    rzeczywiste zdarzenie, czy krecenie papierkami ?

    Albo jak firma O sprzeda firmie O Slovakia komputery, wysle tira za
    granice, a firma O Slovakia sprzeda firmie O komputery, i nawet je
    przysle na tirze, tylko tym razem bedzie to dostawa na potrzeby szkol,
    wiec wolna od cla i podatku VAT, i firma O rzeczywiscie dostarczy te
    komputery do szkol ... to rzeczywiste czy krecenie papierkami ?

> [...]
    >bez zwróconego paragonu, na podstawie innych dokumentów.
    >Przecież nie wyrzuci do śmieci zwróconego towaru, bo paragonu z

    Ale sa jeszcze inne przepisy, i tam zapisane, ze ma byc "dowod
    sprzedazy" załączony w rejestrze zwrotow ...

    J.

  • 10. Data: 2018-08-06 20:57:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-08-06 o 15:44, J.F. pisze:

    > Ale sa jeszcze inne przepisy, i tam zapisane, ze ma byc "dowod
    > sprzedazy" załączony w rejestrze zwrotow ...

    Pokaż ten przepis.

    --
    Liwiusz