  • 1. Data: 2004-04-02 10:00:40
    Temat: błędne dane na fakturze - NIP
    Od: "Karol" <k...@p...com>

    Witam
    Mam mały problem, wystawiłem kilka faktur (ok.10) z nieprawidłowym numer NIP
    w nagłówku danych sprzedawcy (przestawiłem cyferki zamiast 213 dałem 123).
    Faktury "poszły" już do klientów. Co ma teraz z tym zrobić. Czy mogę do nich
    wystawić noty korygujące?

    Pozdrawiam wszystkich
    Karol

  • 2. Data: 2004-04-02 10:38:05
    Temat: Re: błędne dane na fakturze - NIP
    Od: "KG" <e...@w...pl>

    Jak najbardziej noty korygujące możesz wystawić. Koniecznie uzyskaj
    potwierdzenie podpisem tych not.

  • 3. Data: 2004-04-02 11:16:05
    Od: "Anka Żelek" <t...@t...com.pl>

    Nie możesz wystawić noty korygującej. Takie prawo ma tylko nabywca, jeśli
    błędy dotyczą jego danych.
    Anka

  • 4. Data: 2004-04-02 12:10:39
    Od: "Karol" <k...@p...com>

    > Nie możesz wystawić noty korygującej. Takie prawo ma tylko nabywca, jeśli
    > błędy dotyczą jego danych.
    > Anka

    Ale błędy dotyczą moich danych, więc chyba mogę ?

    Pozdrawiam
    Karol

  • 5. Data: 2004-04-02 12:36:53
    Od: "Karol" <k...@p...com>

    A jeśli faktycznie nie mogę wystawić korekty swoich danych to jak z tego
    wybrnąć ?

    Proszę o podpowiedź

  • 6. Data: 2004-04-02 12:37:17
    Od: "Anka Żelek" <t...@t...com.pl>

    Paragraf 43 ust 1 rozporządzenia w sprawie wykonania niektórych przepisów o
    podatku od tow. i usług.... mówi:
    " NABYWCA towaru lub usługi, który otrzymał fakturę lub fakturę korygującą
    zawierającą pomyłki dotyczące jakiejkolwiek informacji wiążącej się
    zwłaszcza ze sprzedawcą lub oznaczeniem tow., lub usługi ... może wystawić
    fakturę nazwaną notą korygującą."

  • 7. Data: 2004-04-02 13:46:26
    Od: "toster" <t...@W...pl>

    > A jeśli faktycznie nie mogę wystawić korekty swoich danych to jak z tego
    > wybrnąć ?

    Wystawiasz nie notę korygującą, a fakturę-korektę.
    I odpisujesz POD postem.

    pozdrawiam
    Tomek

  • 8. Data: 2004-04-02 13:49:45
    Od: "toster" <t...@W...pl>

> [...]
    > zawierającą pomyłki dotyczące jakiejkolwiek informacji wiążącej się
    > zwłaszcza ze sprzedawcą lub oznaczeniem tow., lub usługi ... może wystawić

    Ponieważ nabywca zwykle nie jest jasnowidzem i nie musi zauważyć błędnego
    NIPu sprzedawcy, to jest jeszcze inny instrument prócz noty, a mianowicie
    faktura-korekta, którą może wystawić sprzedawca.

    Tomek

  • 9. Data: 2004-04-05 06:39:18
    Od: "Anka Żelek" <t...@t...com.pl>

> [...]
    > NIPu sprzedawcy, to jest jeszcze inny instrument prócz noty, a mianowicie
    > faktura-korekta, którą może wystawić sprzedawca.

    Ok, tylko wydaje mi się, że korekta dotyczy danych takich jak wartość
    towaru, ilość itd. Generalnie wszystkiego, co dotyczy przedmiotu transakcji.
    Może najprościej byloby dogadać się z nabywcami i wystawić jeszcze raz te
    faktury z poprawnymi danymi a tamte zniszczyć?
    Pozdrawiam,
    Anka

  • 10. Data: 2004-04-08 18:40:45
    Od: kasia<b...@o...pl>

    co zrobić w przypadku gdy firma wystawia notę korygującą na
    zmianę całego adresu firmy wraz z NIP-em czy można podpisac
    taką notę?????

    -> http://usenet.pomocprawna.info