  • 1. Data: 2004-06-03 07:32:02
    Temat: cichy wspólnik
    Od: "Haszka" <h...@p...onet.pl>

    Witam,

    bardzo proszę o poradę, bo w ogóle nie wiem czego szukać, aby rozwiązać mój
    problem.

    Mój kolega otwiera knajpke w sezonie, a że nie ma wystarczającej gótówki, ja
    chcę wziąć w tym dział. I tak. On bedzie tę knajpę rozliczał w ramach swojej
    działalności (posiada już jedną knajpe).
    Jaki dokument podpisać między jego firmą, a mną - osobą indywidualną. Chcę
    się jakoś zabezpieczyć, że pieniążki, które w to zainwestuje, zostaną mi
    zwrócone.
    W jaki sposób mamy się pózniej podzielić ewentualnym zyskiem, na podstawie
    jakich dokumentów?

    Prosżę o pomoc, chociaż hasłowo, przynajmniej bedę wiedziała jak zadać
    pytanie prawnikowi.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-06-03 08:02:12
    Temat: Re: cichy wspólnik
    Od: "Opix" <f...@v...pl>

    Użytkownik "Haszka" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    umowa kto komu ile do kiedy i na jakich warunkach/forma spłaty kwoty
    gównej i inne/ i jakie zabezpieczenie -weksel -opłata od czynności
    zawarcia umowy w us .
    jak zarejestrujesz to pamiętaj że spytają cię być może za 5 lat o zysk
    powstały z umowy i o podatek z tego dochodu.

    --
    pozdrawiam

    Opix

  • 3. Data: 2004-06-03 08:13:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Jun 2004, Haszka wrote:

    >+ Witam,
    >+
    >+ bardzo proszę o poradę,

    Hm... właśnie wyłączyłaś większość grupowiczów z możliwości
    dyskutowania nad pytaniem :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-06-03 08:28:24
    Od: "Haszka" <h...@p...onet.pl>

    > umowa kto komu ile do kiedy i na jakich warunkach/forma spłaty kwoty
    > gównej i inne/ i jakie zabezpieczenie -weksel -opłata od czynności
    > zawarcia umowy w us .

    Opix ta umowa ma jakąś nazwę ?

    > jak zarejestrujesz to pamiętaj że spytają cię być może za 5 lat o zysk
    > powstały z umowy i o podatek z tego dochodu.

    I muszę ją zarejestrować ?

    Sorry za te pytania, ale jestem totalną lamą w tych sprawach

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2004-06-03 08:33:57
    Od: "Opix" <f...@v...pl>

    Użytkownik "Haszka" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    umowa pozyczki najlepiej zrób to u notariusza co wykluczy ewentualnośc
    sporu o prawidłowośc jej stworzenia i wiarygodność .

    musisz szukaj w opłatach od czynnosci cywilno-prawnych tam jest
    szczegółowy cennik ile od czego .
    --
    pozdrawiam

    Opix

  • 6. Data: 2004-06-03 08:38:32
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Opix napisał:

> [...]
    > sporu o prawidłowośc jej stworzenia i wiarygodność .
    >
    > musisz szukaj w opłatach od czynnosci cywilno-prawnych tam jest

    Dobrze byłoby tez rozważyć wystawienie weksla in blanco na
    zabezpieczenie tej pożyczki.
    W razie czego ułatwia to egzekucję - weksel jest duzo "mocniejszym"
    tytułem prawnym niz sama umowa pożyczki.

    O ile pamiętam to pożyczki na cele dzialalności gospodarczej są juz
    zwolnione z PCC. Ale głowy nie dam, po prostu cos mi świat, w wolnej
    chwili spradzę.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2004-06-03 10:06:02
    Od: "Mirosław Stępiński" <s...@N...pl>

    [...]
    > O ile pamiętam to pożyczki na cele dzialalności gospodarczej są juz
    > zwolnione z PCC. Ale głowy nie dam, po prostu cos mi świat, w wolnej
    > chwili spradzę.

    Dobrze pamiętasz :-)

    USTAWA z dnia 9 września 2000 r. o podatku od czynności cywilnoprawnych

    Art. 9.
    Zwalnia się od podatku następujące czynności cywilnoprawne:[...]
    10) pożyczki udzielane:[...]
    g) na rozpoczęcie lub prowadzenie działalności gospodarczej, pod warunkiem
    udokumentowania, że pieniądze będące przedmiotem pożyczki
    zostaną przeznaczone na pokrycie wydatków poniesionych na rozpoczęcie
    lub prowadzenie działalności gospodarczej w ciągu 12 miesięcy
    od dnia zawarcia umowy albo wykorzystania w tym okresie rzeczy
    oznaczonych co do gatunku, stanowiących przedmiot pożyczki,

    Wreszcie się mogłem do czegoś przydać :-)

    --
    Pozdrawiam, Miro
    http://www.soundtrade.pl

  • 8. Data: 2004-06-03 10:24:32
    Od: "Haszka" <h...@p...onet.pl>

    > Hm... właśnie wyłączyłaś większość grupowiczów z możliwości
    > dyskutowania nad pytaniem :>

    Gotfrydzie może mam jakieś zaciemnienie dzisiaj, ale nie rozumiem :)

  • 9. Data: 2004-06-03 10:44:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+ > umowa kto komu ile do kiedy i na jakich warunkach/forma spłaty kwoty
    >+ > gównej i inne/ i jakie zabezpieczenie -weksel -opłata od czynności

    Zależy którą masz na myśli.
    Widzę że dyskusja podryfowała w kierunku "zwykłej pożyczki na
    cele gospodarcze" :), pomijając poruszoną przez ciebie kwestię
    że chciałbyś mieć udział *w zysku* (a to do pożyczki wg KC nijak
    nie pasuje :))
    Jest taka umowa nienazwana (to jest pojęcie prawne, czyli umowa
    która nie kwalifikuje się do żadnej nazwanej w KC umowy :))
    określana jako "spółka cicha" właśnie.
    Spróbuj poczytać:
    http://tinyurl.com/yuplu
    ...czyli:
    http://www.google.pl/search?as_q=sp%C3%B3%C5%82ka+OR
    +sp%C3%B3%C5%82ki&num=100&hl=pl&ie=UTF-8&btnG=Szukaj
    +z+Google&as_epq=&as_oq=cicha+cichej&as_eq=&lr=&as_f
    t=i&as_filetype=&as_qdr=all&as_occt=any&as_dt=i&as_s
    itesearch=

    Oczywiście w niczym to nie przeszkadza w zabezpieczeniu jak przy
    "zwykłej pożyczce" np. wekslem :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 10. Data: 2004-06-03 10:56:20
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Thu, 3 Jun 2004 12:24:32 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, Haszka napisał(a):

    > Gotfrydzie może mam jakieś zaciemnienie dzisiaj, ale nie rozumiem :)

    Prosilas o rade - a takich moga udzielac *tylko* uprawnieni doradcy.
    --
    Mieczysław
    ----