  • 1. Data: 2002-04-10 22:23:35
    Temat: co musze i czy musze
    Od: "ofirka" <o...@p...onet.pl>

    Otwieram dzialanosc. Zglosilam w Urzedzie Miasta X, ze bedzie sie ona
    odbywac na terenie calego kraju. Jestem zameldowana w miescie X i tam
    skladam wszystkie dokumenty oraz wynajmuje lokal na siedzibe firmy, jednak
    sama pozostaje w miescie Y i tam bede przechowywac papiery firmowe, tam
    rowniez bede dzialac.
    W druku zglaszajacym Dzialalnosc w US jest rubryka, w ktorej musze podac,
    poza siedziba, miejsca wykonywania dzialanosci. Musze zatem chyba podac
    adres w miescie Y, tak przynajmniej zrobilam w rubryce o adresie
    przetrzymywania papierow firmowych.
    Problem: Czy musze podawac ten adres w US skoro mam we wpisie do ewidencji
    wpisane za miejsce dzialanosci CALY KRAJ?
    A jesli tak to:
    W miescie Y przebywam w wynajetym mieszkaniu, mam na nie umowe najmu zawarta
    ze mna zanim zalozylam firme. Czy musze uzyskac zgode wlasciciela na podanie
    tego adresu jako miejsca wykonywania dzial.(chyba powinnam zapytac;), a
    wlasciwie czy musze/powinnam/jest to korzystne prosic go o pisanie ze mna
    nowych umow czy to nowej
    umowy najmu na firme czy tez uzyczenia itp?
    Czy US bedzie o to pytal i co jesli MUSZE jednak jakas umowe miec?
    Jak wtedy wyglada z punktu widzenia formalnosci i korzysci uzyczenie a jak
    najem?

    pozdrawiam,

    Anna Kierzkowska

  • 2. Data: 2002-04-11 10:33:40
    Temat: Odp: co musze i czy musze
    Od: "Smerf" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik ofirka <o...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a92e11$2na$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > nowych umow czy to nowej
    > umowy najmu na firme czy tez uzyczenia itp?

    Jeżeli jest to DG to właściciel jest zobowiązany zgłosić ten fakt w UM wnios
    kiem o zmianę sposóbu użytkowania lokalu. Jest to związane w konsekwencji z
    zwiększeniem podatku od nieruchomości. Oprócz tego jesteś zobowiązana do 'oz
    nakowania faktu prowadzenia DG' na zewnątrz (czyli szyld).

    > Czy US bedzie o to pytal i co jesli MUSZE jednak jakas umowe miec?

    Sądzę, że nie będzie wymagał od Ciebie żadnych dokumentów, ale nie jestem w
    100% pewien.

    > Jak wtedy wyglada z punktu widzenia formalnosci i korzysci uzyczenie a jak
    > najem?

    Takie, że koszty najmu są Twoim KUP i z drugiej strony Wynajmujący jest zobo
    wiązany do odprowadzenia podatku do US.

    Smerf

  • 3. Data: 2002-04-11 11:14:34
    Temat: Re: co musze i czy musze
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Dnia 02-04-11 12:33, Użytkownik Smerf napisał:
> [...]
    > zwiększeniem podatku od nieruchomości. Oprócz tego jesteś zobowiązana do 'oz
    > nakowania faktu prowadzenia DG' na zewnątrz (czyli szyld).

    Warto pamiętac, że jeżeli zamiast na cele mieszkaniowe, właściciel
    mieszkania wynajmnie je na cele działalności gopodarczej, to
    automatycznie wpada w VAT, chyba że wcześniej wybierze zwolnienie.
    A jeżeli właściciel ma lub miał jednoosobową działalność i jest
    VATowcem, to będzie musiał płacic VAT od wynajmu czy chce czy nie chce.
    Dlatego na pewno trzeba fakt prowadzenia działalności zgłosić
    właścicielowi.
    Często w umowach najmu jest zastrzeżenie, że najemca nie bedzie
    porwadził w mieszkaniu działalności gopodarczej bez zgody
    wynajmującego. Przejrzyj swoja umowę najmu.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl