  • 1. Data: 2004-09-29 20:59:30
    Temat: co oznacza ze Fryzjerstwo jest zwolnione podmiotowo z podatku VAT
    Od: "palik" <n...@t...pl>

    Witam, kiedyś ktoś mi tak napisał w poście, i ja jestem ciekaw czy usługi
    fryzjerskie są zwolnione podmiotowo z podatku vat czy nie, i co to oznacza
    ??? Może mimo to, że jestem VATOWCEM nie płace za usługi fryzjerskie VATU
    ??? To by mi pasiło. Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-09-29 21:55:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Sep 2004, palik wrote:

    >+ Witam, kiedyś ktoś mi tak napisał w poście, i ja jestem ciekaw czy usługi
    >+ fryzjerskie są zwolnione podmiotowo z podatku vat

    Dasz głowę że prawidłowo interpretujesz tutaj PODMIOT i PRZEDMIOT
    opodatkowania VAT ???
    Usługa jest PRZEDMIOTEM opodatkowania - "czymś".
    Świadczący jest PODMIOTEM - "kimś".
    Jak ktoś ma zwolnienie PODMIOTOWE, to ma je dlatego że ON je ma,
    a NIE usługa którą wykonuje !!

    BTW: nie wiem czy "fryzjerstwo" jest przedmiotowo zwolnione
    z VAT :) ale nie podejrzewam...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-09-30 05:32:39
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

> [...]
    > a NIE usługa którą wykonuje !!
    >
    > BTW: nie wiem czy "fryzjerstwo" jest przedmiotowo zwolnione

    A ja tylko dodam, że nie jest.
    :-)
    Ale co istotne podatnik świadczący usługi fryzjerstwa/kosmetyki i in. jest
    zwolniony z ewidencjonowania sprzedaży za pomocą kasy fiskalnej, gdy udział
    usług przekracza 70% w sprzedaży ogółem.
    :-)

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński