  • 1. Data: 2004-04-26 21:06:30
    Temat: czy dobrze ksieguje ST ?
    Od: "elvenbow" <e...@w...pl>

    Komputer – Środek Trwały:

    - kupiony na Umowę Kupna – Sprzedaży bez monitora za 950 zł
    - monitor dokładam (ze stanu remanentu początkowego) za 1000 zł

    Tworze protokol wytworzenia ŚT numer "XYZ" – razem 1950 brutto i amortyzuje
    jednorazowo, wpisuje koszt 1950 w kolumne 14 KPIR

    PYTANIE: Miesiąc pozniej kupuje drukarke laserowa za 2000 netto – czy mogę
    ją wpisać bezpośrednio do kolumny 14stej jako ulepszenie ŚT numer "XYZ" –
    drukarka laserowa?

    2 PYTANIE: kupuje potem toner do drukarki – Czyli znow ksieguje jako
    ulepszenie ŚT numer "XYZ" – zakup materiałów ekspl. do drukarki?

    Pozdrawiam,
    elvenbow

  • 2. Data: 2004-04-26 23:32:51
    Temat: Re: czy dobrze ksieguje ST ?
    Od: " nocnyMarek" <n...@g...pl>

    elvenbow <e...@w...pl> napisał(a):

    > 2 PYTANIE: kupuje potem toner do drukarki – Czyli znow ksieguje jako
    > ulepszenie ŒT numer "XYZ" – zakup materiałów ekspl. do drukarki?

    Albo zakup materiałów ekspl. albo ulepszenie, zdecyduj się.
    Hint: paliwo też księgujesz jako ulepszenie samochodu?

    > Pozdrawiam,
    > elvenbow
    & nocnyMarek

  • 3. Data: 2004-04-27 06:12:32
    Od: "elvenbow" <e...@w...pl>

    > Albo zakup materiałów ekspl. albo ulepszenie, zdecyduj się.
    > Hint: paliwo też księgujesz jako ulepszenie samochodu?

    ok. rzeczywiscie - materialy eksploatacyjne, a w takim razie wymiana bębna
    do laserówki (to jak silnik w samochodzie) jak ksiegujemy?

    pozdrawiam,
    elvenbow

  • 4. Data: 2004-04-27 06:27:47
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik elvenbow napisał:

    > ok. rzeczywiscie - materialy eksploatacyjne, a w takim razie wymiana bębna
    > do laserówki (to jak silnik w samochodzie) jak ksiegujemy?

    Z tym prównaniem to ja bym się nie zgodziła, bo kupując samochód nie
    otrzymujesz informacji kiedy będziesz musiał silnik wymienic i czy w
    ogłole będziesz musiał. Kupujac drukarke laserową otrzymujesz informację
    na ile starczy bęben. Fakt że kiedyś go będziesz musiał wymienić jest
    pewny. Nawet wiadomo po wydrukowaniu ilu mniej więcej stron należy to
    zrobić.

    Jak kupowałam samochód to nikt mi nie mówił że będe musiała po ilus
    tysiącach kilometrów silnik wymienić. Jak będę go dobrze traktowała to
    silnik przezyje resztę samochodu*.

    Ale co by nie było, wymiana zużytej części na nową to nie jest
    ulepszenie tylko prosty koszt. Chyba że ta nowa część będzie miała
    jakies nowe funkcje których nie miała zużyta.

    *prawdziwe na pewno w przypadu japończyków, co do reszty nie sprawdzałam :-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2004-04-27 07:31:23
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    > Jak będę go dobrze traktowała to silnik przezyje resztę samochodu*.
    > *prawdziwe na pewno w przypadu japończyków, co do reszty nie sprawdzałam
    :-)

    Wiem, ze OT, ale mozesz mi powiedziec, czy to
    silnik w japoncach taki mocny czy reszta samochodu lipa ?

    PawelZ
    -----------

  • 6. Data: 2004-04-27 08:04:25
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Bozoo napisał:

    > :-)
    >
    > Wiem, ze OT, ale mozesz mi powiedziec, czy to
    > silnik w japoncach taki mocny czy reszta samochodu lipa ?

    W mojej rodzinie japońce funkconują od prawie 20 lat. Piewszy, nissan
    jako 12-latek poszedł do ludzi (nie pamietam ile miał przebiegu ale
    przez 5 lat matka nim jeździł do pracy 120km dzien w dzień, nie licząc
    innych przejazdów, w tym dwa razy całe Włochy wzdłuż). Blacha sie troche
    sypała, trzeba ją było zrobić, ale silnik chodził jak zegarek :-)

    A znajomy ma 5-ltniego golfa ktory juz kopci i ciągle z nim jakies
    kłopoty są.

    Generalnie mowi sie że japońskie silniki sa nie do zdracia, na koniec
    młotkiem trzeba dobić. ;-)

    A czy reszta lipa?
    Mój 5-letni swift zaliczył wymianę klocków hamulcowych, żarówek (nie
    więcej niż 4, ostatnia jakies wieki temu) i regeneracje półosi (ale to
    juz dzieki pieknej dziurze schowanej w kałuży). I tyle.
    Znajomy z podobnym, 8-letnim swiftm zaliczył jeszcze wymiane
    amortyzatorów i naprawę mechanizmu oparcia siedzenia kierowcy.

    Oczywiście oba regularnie serwisowane.

    Po rodzince patrząc, jest jeszcze honda mając kłopoty z amortyzatorami
    "od zawsze" (ale to chyba taki egzemplarz felerny), mazda (bardzo
    leciwa, chyba 15-letnia ale wuj sie do niej przywiązał) o której złego
    słowa nie słyszałam i toyoty, jedna 7-letnia corolla diesel chodzi jak
    zegarek, jedna nówka corolla, nowy model więc jeszcze nie przetestowany ;-)
    Sięgając glębiej jeszcze cos by się znalazło.
    Kuzyn żeby sie wyłamac kupił sobie kiedyś 2-letnie audi i teraz składa
    pieniądze żeby zamienić na japończyka bo jest jedynym w rodzinie co ma
    jakies powazniejsze kłopoty z samochodem. ;-)

    Możecie to uznac za relamę :-).

    Poza wszystkim cześci zamienne do japończyków sa faktycznie cholernie
    drogie. Ale jak dotąd ich nie potrzebowałam.
    Swift jest tanim samochodem więc ma tendencję do "klekotania" i
    rozkręcania się, ale jedna sesja dokręcania w sewisie rocznie załatwia
    sprawę. Po prostu sam mówi że czas na przegląd ;-)

    Maddy rozglądając się czy zamienić swita na corolle czy na almerę, nic
    innego w tej klasie cenowej właściwie nie wchodzi w rachubę ;-) Ale
    marzy jej się Suzuki Grand Vitara

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2004-05-14 10:34:38
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.pl>

    In article <c6kuhv$ot9$1@atlantis.news.tpi.pl>, Maddy wrote:
    > U?ytkownik elvenbow napisa?:
    >
    > Ale co by nie by?o, wymiana zu?ytej cz??ci na now? to nie jest
    > ulepszenie tylko prosty koszt. Chyba ?e ta nowa cz??ae b?dzie mia?a
    > jakies nowe funkcje których nie mia?a zu?yta.

    W porzadku. Ale jesli ja nie chce miec ulepszen tyle ze po 2-5
    latach ta sama cz??ae bedzie ulepszona a identycznej jak stara
    juz sie nie produkuje to co ?

    O ile w samochodach to nie takie czeste o tyle w komputerach
    nagminne ze cos co sie posypalo po roku ma 10 razy lepsze parametry
    niz pierwowzor.
    Moge wciaz to traktowac jako przywrocenie pierwotnej funkcjonalnosci ?
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 8. Data: 2004-05-15 13:29:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 May 2004, CzeslawEm. wrote:

> [...]
    >+ > ulepszenie tylko prosty koszt. Chyba ?e ta nowa cz??? b?dzie mia?a
    >+ > jakies nowe funkcje których nie mia?a zu?yta.
    [...]
> [...]
    >+ niz pierwowzor.
    >+ Moge wciaz to traktowac jako przywrocenie pierwotnej funkcjonalnosci ?

    Po pierwsze - a ile masz częsci przekraczających cenowo 3500 zł
    za sztukę ? :) Masz dyski FC 15k pozakładane ?? ;)
    Może przykład jakiś podasz...
    Monitor ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 9. Data: 2004-05-17 05:00:37
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Po pierwsze - a ile masz cz?sci przekraczaj?cych cenowo 3500 z?
    > za sztuk? ? :) Masz dyski FC 15k pozak?adane ?? ;)

    Wiem, niemniej w rozmowie z ksiegowa ona dobrze sie zastanawiala czy
    kupienie czegos za 3450 i dokupienie za miesiac czegos za 1000 US nie
    uzna za probe przekretu.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 10. Data: 2004-05-17 05:40:06