  • 1. Data: 2010-01-01 11:23:28
    Temat: darowizna gotówki
    Od: JB <j...@o...pl>

    Proszę o opinię :
    matka przelewa na konto córki i jej męża 25 000 pln, pieniądze z tego
    konta dzień później jednorazowo nadpłacają kredyt hipoteczny "młodych"
    - czy taki przelew trzeba traktować jak darowiznę i zgłaszać do US?

    Trudno raczej będzie udowodnić że była to chwilowa pożyczka, a dług
    oddany został w kopercie np. dwa tygodnie później.

    JB

  • 2. Data: 2010-01-01 16:37:26
    Temat: Re: darowizna gotówki
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    JB wrote:
> [...]
    > konta dzień później jednorazowo nadpłacają kredyt hipoteczny "młodych"
    > - czy taki przelew trzeba traktować jak darowiznę i zgłaszać do US?

    wypadaloby jak sie nie chce zaplacic podatku.

  • 3. Data: 2010-01-01 19:23:42
    Od: JB <j...@o...pl>

    dziękuje - właśnie takiej odpowiedzi się spodziewałem.

  • 4. Data: 2010-01-02 17:28:00
    Od: JB <j...@o...pl>

    A czy np. nie mozna "tłumaczyć" ze to zwrot chwilowej pożyczki - na
    która nie mamy potwierdzenia bo była z reki do reki.

    w tytule przelwu było - PRZELEW

    JB

  • 5. Data: 2010-01-02 18:14:49
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-01-02 18:28, JB wrote:
    > A czy np. nie mozna "tłumaczyć" ze to zwrot chwilowej pożyczki - na
    > która nie mamy potwierdzenia bo była z reki do reki.
    >
    > w tytule przelwu było - PRZELEW

    PCC od pożyczki - jak rozumiem - opłacone tak więc doprawdy nie ma się
    czego obawiać ;-)

    Piotrek

  • 6. Data: 2010-01-03 17:07:46
    Od: ąćęłńóśźż <j...@g...pl>

    Przy okazji: czy pożyczka lub darowizna muszą być dokumentowane na piśmie (ze
    skarbowego punktu widzenia)?

    Pytanie pomocnicze: czy przy darowiźnie pieniężnej konieczne jest oświadczenie
    obdarowanego o przyjęciu darowizny?
    THX

    -----

  • 7. Data: 2010-01-03 21:24:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    skarbowego punktu widzenia)?

    > Pytanie pomocnicze: czy przy darowiźnie pieniężnej konieczne jest oświadczenie

    przepraszam, kto tu pyta, a kto odpowiada?