  • 1. Data: 2003-08-03 20:08:26
    Temat: darownizna??
    Od: "Mario" <b...@b...com>

    Witam

    powiedzcie czy jezeli dziadek chce mi dac 10000,00 zl i na te okolicznosc
    zawrzemy umowe darowizny, to czy musze isc z nia do US???? (musze miec ta
    umowe podbita przez US)?
    moze ktos robil podobna rzecz?
    aha i jeszcze jedno w jakim Dz.U. jest okreslone - raz na ile lat moge
    zrobic taka umowe (darowizne na kwote mniejsza niz 10278,00 zl), tzn. zeby
    nie placic podatku od spadkow i darowizn (3%).
    Pozdrawiam Mariusz

  • 2. Data: 2003-08-03 20:53:35
    Temat: Re: darownizna??
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Mario" <b...@b...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > zawrzemy umowe darowizny, to czy musze isc z nia do US???? (musze miec ta
    nie podbitą umowę, a decyzję wymierzającą podatek...

    > moze ktos robil podobna rzecz?
    oj tak

    > aha i jeszcze jedno w jakim Dz.U. jest okreslone

    ustawa o podatku od spadków i darowizn...

    - raz na ile lat
    pewnie 5....

    moge
    > zrobic taka umowe (darowizne na kwote mniejsza niz 10278,00 zl), tzn. zeby
    > nie placic podatku od spadkow i darowizn (3%).

    a skąd ta kwota?

  • 3. Data: 2003-08-04 19:40:53
    Od: "Mario" <b...@b...com>

    Użytkownik "Slayer" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie podbitą umowę, a decyzję wymierzającą podatek...

    > oj tak

    > ustawa o podatku od spadków i darowizn...

    Ta kwota jest okreslona w Dz.U. Nr 200, poz. 1681 i obowiazuje od 1 stycznia
    2003r.
    Jakos nie wydaje mi sie zeby z racji darowizny 10000 zl US wystawial decyzje
    administracyjna??

    --
    Pozdrawiam Mariusz

  • 4. Data: 2003-08-05 07:08:52
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

> [...]
    stycznia
    > 2003r.
    > Jakos nie wydaje mi sie zeby z racji darowizny 10000 zl US wystawial

    kwota wolna od podatku raz na 5 lat w I-szej grupie pokrewieńsrwa to 9637zł,
    czyli w twoim przypadku (10000zł - 9637zł) *3%(bo 3% jest do 10278zł....) =
    należny podatek od darowiny, na który to oczywiście otrzymasz decyzję....

  • 5. Data: 2003-08-12 20:22:16
    Od: "Mario" <b...@b...com>

    Slayer czytales nowelizacje do ustawy??

    --
    Pozdrawiam Mariusz

    =

  • 6. Data: 2003-08-13 04:36:46
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    > Slayer czytales nowelizacje do ustawy??

    tak

  • 7. Data: 2003-08-13 18:57:08
    Od: "Mario" <b...@b...com>

    i dalej podtrzymujesz to co napisales wyzej??

    przeciez teraz najnizszy prog do ktorego nie placi sie podatku to 10278,00
    zl
    wypowiedz sie teraz, czy w takim razie US wyda decyzje??

    --
    Pozdrawiam Mariusz

  • 8. Data: 2003-08-13 19:05:58
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    > i dalej podtrzymujesz to co napisales wyzej??
    >
    > przeciez teraz najnizszy prog do ktorego nie placi sie podatku to 10278,00
    > zl

    to jeszcze raz , łopatologicznie - kwota wolna od podatku w i-szej grupie
    pokrewieństwa wynosi raz na 5 lat 9637zł, 10278zł. to pierwsza kwota z
    tabeli progresywnej od której podatek wynosi 3%

    > wypowiedz sie teraz, czy w takim razie US wyda decyzje??

    jeżeli wartość darowizny przekroczy kwotę wolną od podatku tj 9637zł to wyda
    decyzję, jeżeli wartość darowizny nie przekroczy kwoty wolnej to wyda
    zaświadczenie lub decyzje umorzeniową...