  • 1. Data: 2003-07-19 08:32:59
    Temat: delegacja zagraniczna
    Od: "KWOL" <k...@p...onet.pl>

    czesc,

    jako wlasciciel firmy odbylem zagraniczna podroz sluzbowa.
    strona zagraniczna pokryla koszty podrozy.
    w rozliczeniu wpisalem sobie diety za kazdy dzien pobytu.
    czy moge sobie rowniez wpisac diete dojazdowa
    oraz oraz ryczalt noclegowy (25% limitu) ?

    slyszalem, ze w odroznieniu od pracownikow, ktorzy moga to zrobic,
    wlasciciel firmy ma prawo tylko do odpisania kosztow podrozy oraz diet.
    czy to prawda?

    krzysiek

  • 2. Data: 2003-07-19 14:26:11
    Temat: Re: delegacja zagraniczna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 Jul 2003, KWOL wrote:
    [...]
> [...]
    >+ slyszalem, ze w odroznieniu od pracownikow, ktorzy moga to zrobic,
    >+ wlasciciel firmy ma prawo tylko do odpisania kosztow podrozy oraz diet.

    Prawda. Zasadą ogólną jest że koszt rozlicza się na postawie
    "kwitków", minister przyznał dodatkowe uprawnienia do rozliczania
    delegacji - ale tylko dietę mogą rozliczać wszyscy. Inne "koszta
    zastępcze" (ryczałt noclegowy, oświadczenie o odbyciu podróży
    [i zgubieniu biletów] oraz inne takie) są tylko dla pracowników...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 3. Data: 2003-07-21 17:30:58
    Od: "KWOL" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > zastępcze" (ryczałt noclegowy, oświadczenie o odbyciu podróży
    > [i zgubieniu biletów] oraz inne takie) są tylko dla pracowników...

    nie dodałem tylko, że to jest JDG. słyszałem też od kogoś, że
    w przypadku JDG, właściciel jest właściwie pracownikiem
    i w tym przypadku przysługują mu takie same prawa jak pracownikowi.
    pewnie się mylę....

    pozdro,

    KWOL

  • 4. Data: 2003-07-21 19:14:32
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik KWOL napisał:

> [...]
    > w przypadku JDG, właściciel jest właściwie pracownikiem
    > i w tym przypadku przysługują mu takie same prawa jak pracownikowi.

    Niestety myslisz się.
    Przedsiębiorca to przedsiębiorca, nie ma w ustawie żądnego rozróżnienia
    na jednoosobowych i wieloosobowych przedsiębiorców.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-07-24 19:09:33
    Od: "KWOL" <k...@p...onet.pl>

    Thx, z ogromnym żalem w koszty wliczyłem sobie same diety.
    Następnym razem będę raczej gromadził wszystkie rachunki...

    Pozdro,

    Krzysiek

  • 6. Data: 2003-07-24 19:12:03
    Temat: Re: delegacja zagraniczna [OT]
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    pracownikowi.

    Myślisz o nowej propozycji wprowadzenia
    specjalnej deklaracji urlopowej DRAU,
    w której wykazuje się to co zwykle, bierze się
    urlop, a składki za ten miesiąc opłacane są
    z budżetu gminy? ;-))

    Są akurat takie ustawy, w których jest rozróżnienie. O bałaganie w
    ustawowych definicjach przedsiębiorcy pisała ostatnio Rzepa.
    O ile dobrze pamiętam, to w ustawie
    o zatrudnieniu i zapobieganiu bezrobociu
    jest rozróżnienie przedsiębiorcy jednoosobowego
    i zatrudniającego kogoś.
    Ale oczywiście podstawowa ustawa PDG
    tego nie rozróżnia.