  • 11. Data: 2003-02-04 17:40:04
    Temat: Re: faktura obowiązkowo?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    | No a co powiecie na udzielaniu "licencji na używanie ubrania" (na jedna
    | sobie...)?

    Pomysł bezkonkurencyjny. Tyle, że konieczne są pewne przedsięwzięcia
    przygotowawcze:

    1. Należy to to pomalować własnoręcznie sprayem, albo w inny porównywalny
    sposób nadać temu cechy dzieła, by przysługiwały prawa autorskie i pokrewne.
    2. Należy jakoś jednoznacznie zidentyfikować poszczególne egzemplarze, czyli
    pewnie nanieść jakieś numery seryjne albo co?
    3. Należy legitymować nabywców i wprowadzać do bazy danych z numerami
    poszczególnych ubrań, by móc ścigać ewentualnych sprawców naruszenia
    przepisów. Zresztą w takim wypadku należałoby wydawać imienne dowody
    sprzedaży uwzględniające numer seryjny egzemplarza.
    4. Należy na odzieży, najlepiej w sposób nieusuwalny i w miarę widoczny
    umieścić informację, iż jest ona chroniona prawami autorskimi i autor nie
    zezwala na dalszą odsprzedaż (pewnie również darowiznę itp.) oraz
    zobowiązuje każdego użytkownika do okazania na żądanie służb kontrolnych
    imiennego dowodu zakupu. Najlepiej zresztą całą umowę licencyjną wyszyć na
    plecach. Będzie tam najbardziej czytelne i nie zginie. No i koniecznie
    rzucającym się w oczy kolorem, by ktoś nie bronił się, że nie zauważył.
    5. Należy znaleźć nabywcę na ten nabój, co wydaje mi się najtrudniejszym
    zadaniem. Jest ono jednak kluczowe, albowiem bez tego wcześniejsze zabiegi
    większego sensu nie mają.

    Ale zrobić się da!

    PS: Sugeruję wyposażenie każdego egzemplarza w GPS. Mając na względzie fakt,
    iż popyt może być nieco ograniczony, takie zabezpieczenie zmniejszy koszty
    ewentualnego nadzorowania przestrzegania praw autorskich. Autor zawsze
    będzie mógł zlokalizować swoje produkty i sprawdzić, czy klient nie pożyczył
    marynarki koledze.

  • 12. Data: 2003-02-04 21:23:31
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Ale zrobić się da!

    IMHO wątpliwe, bo ustawa chyba nie przewiduje niestety takiego
    pola eksploatacji utworu.
    Kto nie wierzy niech sięgnie do przepisu ;-)

    Pix

  • 13. Data: 2003-02-05 12:10:20
    Od: "PiotrP" <p...@a...com.pl>

    Podpisałam

    > Podpisałas zobowiązanie ktore z mocy prawa jest nieważne. Równie dobrze
    > mogłabys się zobowiązac że każdy kto kupi u ciebie jakąs rzecz będzie ja
    > nosił tylko w dni parzyste.
    > Fakture wystawic musisz czy chcesz czy nie. Odmowa może Cię sporo
    > kosztowac. W żywym pieniądzu.

    ciach

    oj Maddy, Maddy, właśnie się szarpię z Pocztą Polską Kraków - mają jakieś
    chore wewnętrzne zarządzenie, żeby nie fakturować sprzedaży snaczków
    skarbowych, i .... nie ma mowy, dają pokwitowanie i wyganiają z poczty

    honorowo już się szarpię, przejdę to ja i prawnik, ale .... kto by
    pomyślał.... przemiły moloch/monopolista

    i ciekaw jestem, czy będzie ich to kosztować i ile :)

    pozdrawiam
    PiotrP

  • 14. Data: 2003-02-05 15:51:09
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

> [...]
    > pomyślał.... przemiły moloch/monopolista
    >
    > i ciekaw jestem, czy będzie ich to kosztować i ile :)

    A czy przypadkiem nie maja racji? Znaczek skarbowy nie jest ani towarem ani
    usluga. Zas fakt zakupu znaczka skarbowego nie oznacza wniesienia oplaty
    skarbowej, ktora to wnosi sie w momencie zlozenia dokumentu do stosownego
    organu. Dopiero wtedy mozesz oplate skarbowa zaliczyc w KUP.

    To tak na inzynierski rozum :-)

    M.

  • 15. Data: 2003-02-05 19:33:31
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik PiotrP napisał:

    > oj Maddy, Maddy, właśnie się szarpię z Pocztą Polską Kraków - mają jakieś
    > chore wewnętrzne zarządzenie, żeby nie fakturować sprzedaży snaczków
    > skarbowych, i .... nie ma mowy, dają pokwitowanie i wyganiają z poczty
    Znaczek skarbowy nie jest ani towarem ani usługa - to dowód wniesienia
    opłaty skarbowej.
    Nigdy nie wystawiało sie i nie wystawia faktur na znaczki skarbowe.
    To nie jest towar zwolniony z VAT - znaczków skarbowych VAT po prostu
    nie dotyczy.

    > honorowo już się szarpię, przejdę to ja i prawnik, ale .... kto by
    > pomyślał.... przemiły moloch/monopolista
    Na znaczki skarbow możesz dostać potwierdzenie ich zakupu, pokwitowanie,
    rachunek, jak by tego nie zwał, ale NIGDY faktry VAT.
    US takich dokumentów nigdy nie kwestionował i nie kwestionuje, nawet gdy
    sa to duże kwoty.
    Po cholerę Ci faktura VAT? Fetyszyzm jakis czy co?
    Ok, znam ludzi którzy uwazają że rachunek bez VATu to nie dokument
    księgowy, ale to niedouczony margines.

    ZMIEŃ PRAWNIKA! Karmnicie ignoranta albo naciagacza.
    Nie wygracie bo to nie wojna z pocztą a ze skarbem państwa i z istota
    podatku VAT.
    Ale co prawnik sie nachapie to jego :-)
    Kurcze, która firma daje takie fuchy?

    > i ciekaw jestem, czy będzie ich to kosztować i ile :)
    Spytajmy raczej ile jeszcze chcesz wydac żeby dowiedziec sie że zaden to
    honor dac się naciagać?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 16. Data: 2003-02-05 19:36:24
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Maciej Bebenek napisał:

> [...]
    > skarbowej, ktora to wnosi sie w momencie zlozenia dokumentu do stosownego
    > organu. Dopiero wtedy mozesz oplate skarbowa zaliczyc w KUP.

    Wszystko OK, ale znaczki skarbowe sa KUP w momencie zakupu.
    Chyba że to znaczki sarboe do odsprzedaży.
    No może Ci US robic rrudności jeżeli kupujesz ich za pare tysięcy a
    zuzywasz raz na ruski rok. Ale to przypadek ekstremalny:-)

    > To tak na inzynierski rozum :-)
    Oj... z inzynierskim rozumem uwazaj. Bo Tobie sie 2+2=4, a w podatkach
    wcale tak nie mus być :-))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 17. Data: 2003-02-05 21:10:16
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 05 Feb 2003 20:36:24 +0100), Maddy
    <m...@e...com.pl> był(a) napisał(a):

    >Oj... z inzynierskim rozumem uwazaj. Bo Tobie sie 2+2=4,

    No niekoniecznie. Wszystko zalezy w jakiej metryce się poruszamy :-)

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny Tristan ZU(tm) hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    ,,Zerwanie plomb grozi utratą gwarancji'' (c) gwarancja
    ,,A juz forma grozby w warunkach gwarancji, to ewenement'' (c) Expert

  • 18. Data: 2003-02-06 14:29:28
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    > Wszystko OK, ale znaczki skarbowe sa KUP w momencie zakupu.

    Przyznam sie szczerze, ze TEN fragment jest dla mnie kontrowersyjny.
    Ostatecznie nie istnieje pojecie "bytu" znaczka. Znaczek sluzy jedynie do
    oplacenia oplaty skarbowej, a wtedy masz stosowna adnotacje urzedu "oplate
    skarbowa w wysokosci ... pobrano w formie znaczkow" czy cos takiego...

    Przez analogie - czy np. ZUS za pracownika zaplacony za rok z gory tez
    bedzie KUP w momencie jego zaplaty? IMHO nie.

    > Chyba że to znaczki sarboe do odsprzedaży.

    A czym sie roznia?
    :-)

    A poza tym to chyba wtedy bylyby KUP - zakup towarow i uslug.

    > Oj... z inzynierskim rozumem uwazaj. Bo Tobie sie 2+2=4, a w podatkach
    > wcale tak nie mus być :-))

    Jakos sobie daje rade. 10 lat praktyki w spolce z o.o. od 1989 roku robi
    swoje
    :-)

    M.

  • 19. Data: 2003-02-06 18:52:18
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org> napisał w
    wiadomości news:b1trfh$cuv$1@news.tpi.pl...

> [...]
    >
    > Przez analogie - czy np. ZUS za pracownika zaplacony za rok z gory tez
    > bedzie KUP w momencie jego zaplaty? IMHO nie.

    1. IMHO bledna analogia.
    2. Jezeli zaplacisz (nawet memorialowo) pracownikowi za caly rok z góry, to
    dlaczego ZUS nie bedzie KUP?

    Karol